Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har nesten bare jentevenner. Og jeg sliter med sjalusi = dårlig kombo. Jeg vurderer å gjøre det slutt, da jeg ikke klarer å forholde meg til alle disse venninnene hans og uroen det gir meg. Han har vært forelsket i mange av venninne sine og har valgt å holde på flere av de som venn. 

Nå sier han at han vil reise bort til utlandet å jobbe noen uker - der det tilfeldigvis jobber en 10 år yngre kvinnelig kollega som har hospitert på hans arbeidsplass de siste ukene (!)

Og jeg reagerer og sier det er jeg ikke komfortabel med og tenker det finnes mange andre steder han heller kan reise for å få erfaring. Hvorfor må han reise dit av alle plasser? Og han sier han bare ser på jenta som en venn, og ser det som en god mulighet til å få arbeidserfaring innenfor sitt område.

Han mener det er urimelig at jeg reagerer som jeg gjør. Jeg sier til han at "de aller fleste kvinner hadde faktisk ikke godtatt dette". Han tror liksom ikke på meg, at kvinner er sånn! Han mener jeg er sykelig sjalu!

Hadde dere godtatt dette? 

Hilsen frustrert TS

Anonymkode: d0b34...70c

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør han om du blir med til disse venninnene?

Nei, jeg hadde syntes det vr merkelig at han hadde venninner som han hadde tidligere vært forelska i. 

Spørs om jeg hadde tatt det forholdet veldig seriøst. Hadde i hvert fall forventet at han spurte om jeg ville være med når han skulle treffe dem

• Liker 2
Skrevet

Useriøst opplegg.. d der hadde jeg aldri i verden orka.

• Nyttig 3
Skrevet

Jentevenner ja. Jentevenner han har hatt følelser for nei. 

Anonymkode: faea7...7ad

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Ts du har helt rett til å reagere. 

Gutter / menn hetro siss menn kan ikke ha jentevenner. 

Hvis gutta er single tenker dem ikke to ganger på å hive seg på om jenta tilbyr. 

Er dem i et forhold, men har vett i hodet går de ikke på den smellen. Om du da ikke ser dem full nok eller fristet nok. 

• Liker 1
Skrevet

Han vet at ingen kvinner med sunne grenser og selvrespekt ville godtatt det. Men han manipulerer deg til å få deg til å tro at problemet er deg sånn at han skal få fortsette å oppføre seg uakseptabelt. For meg hadde det vært en udiskuterbar dealbreaker med en mann som samlet på masse damer han hadde flørta med og fortsatt hadde kontakt med alle de. Det er ikke vennskap, det er backups og potensielle elskerinner, digital utroskap osv og derfor han vil beholde kontakten med de.

Her må du bare gå fra han. Du fortjener så mye bedre !

Anonymkode: 48adc...169

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

TS, dette er ikke greit. Like "ikke greit" som det er med alle disse damene/jentene som har så masse "gode venner" blant menn. det ligger alltid noe bak, selv om spesielt menn er ultragode til å skjule det. De sirkler rundt i årevis, gjerne tiår, og slår til når det dukker opp en mulighet i et svakt øyeblikk. 

Jeg vet, for jeg har gjort det mange ganger. Har fremdeles plenty med "jentevenner" jeg ligger med tvert om jeg er singel og muligheten byr seg. Mer eller mindre alle kvinner i passe alder jeg kjenner faktisk. Dette er ikke bullshit, dette er reality.

Anonymkode: ec990...5fc

Skrevet

Høres ikke ut som at dette kommer til å fungere når du er sjalu.

Mannen min har flest kvinnelige venner, og det har jeg null problemer med. Han har derimot ikke hatt følelser for dem eller prøvd seg på dem. Det hadde jeg nok ikke vært helt komfortabel med, selv om jeg er lite sjalu.

Enten må du jobbe med dette eller gå. Han skal ikke trenge å kvitte seg med venner fordi du er usikker.

Anonymkode: 6d2cf...1bc

• Liker 1
Skrevet

Du er jo inne på noe når du skriver at dette er en dårlig kombo. I stedet for å prøve å kontrollere/ endre han så er det mye bedre at du avslutter på en ryddig måte. Si at du synes dere passer dårlig sammen, ikke bebreid han for venninnene, det der får han finne ut av selv.

Og i framtida vurderer du hvor mye potensielle kjærester kommer til å trigge sjalusien din før du inngår et forhold. Jeg tror det blir lettere å jobbe med det som er igjen av sjalusi da.

Anonymkode: ba4d8...2be

• Liker 1
Skrevet

Som mann så kan jeg si at du ikke er sjalu av å reagere på dette, en mann som har nesten bare venninner, og i tilleg vært forelsket i mange av de, han kan du ikke stole på. Få menn er venner med kvinner de ikke kunne tenkt seg å knulle

Anonymkode: 879f1...7ad

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Han har nesten bare jentevenner. Og jeg sliter med sjalusi = dårlig kombo. Jeg vurderer å gjøre det slutt, da jeg ikke klarer å forholde meg til alle disse venninnene hans og uroen det gir meg. Han har vært forelsket i mange av venninne sine og har valgt å holde på flere av de som venn. 

Nå sier han at han vil reise bort til utlandet å jobbe noen uker - der det tilfeldigvis jobber en 10 år yngre kvinnelig kollega som har hospitert på hans arbeidsplass de siste ukene (!)

Og jeg reagerer og sier det er jeg ikke komfortabel med og tenker det finnes mange andre steder han heller kan reise for å få erfaring. Hvorfor må han reise dit av alle plasser? Og han sier han bare ser på jenta som en venn, og ser det som en god mulighet til å få arbeidserfaring innenfor sitt område.

Han mener det er urimelig at jeg reagerer som jeg gjør. Jeg sier til han at "de aller fleste kvinner hadde faktisk ikke godtatt dette". Han tror liksom ikke på meg, at kvinner er sånn! Han mener jeg er sykelig sjalu!

Hadde dere godtatt dette? 

Hilsen frustrert TS

Anonymkode: d0b34...70c

Dette har ingenting med sjalusi å gjøre. Det er utrolig merkelig å beholde damer han har vært forelsket i, som venner når man er i et forhold. Jeg hadde gjort det slutt, så kunne han bare ha fortsatt å kose seg med disse venninnene sine.

Anonymkode: a53d4...66e

• Liker 1
Skrevet

At han har vært forelsket i flere av de skjønner jeg ikke helt at han har fortalt deg, det skaper jo bare usikkerhet. Han vil jo gjøre deg sjalu.

Min kjæreste jobber i et kvinnedominert yrke og er venn med flere av sine kolleger og tidligere kolleger. De sender meldinger og møtes innimellom. Han trener jevnlig med ei av de. Den eneste av de jeg har møtt er denne han trener med, da jeg har vært med de et par ganger på trening. Han har også vært på fester med de uten at jeg har vært med og tatt en kaffe med en av de eller fler alene. Jeg ser ingen problemer med dette, det er jo helt åpent ovenfor meg. Og om han virkelig har lyst til å bedra meg, får han det nok til uansett, så jeg velger å stole på at han ikke vil det. 

• Liker 1
Skrevet

Det handler ikke om sjalusi, det handler om sunn fornuft.

Som ung tror man typisk at menn og kvinner kan være bare venner. Etterhvert innser de aller fleste av oss, at det ikke er noen god idé.

Erfaringen min er at det funker bedre at en av venninnene sier fra om dette, enn at kjæresten sier fra. Hvis han bare har jentevenner så er det kanskje et sårt punkt også, at han ikke klarer å få ting til med andre menn. Menn og kvinner som mestrer vennskap med noen av samme kjønn, pleier sjelden å omgi seg med vennskap til motsatt kjønn. 

Skrevet

Alder på dere to og hvor lenge dere har vært sammen har jo noe å si på hvordan man skal tolke dette. Førsteinntrykket mitt er litt sånn fjortisforhold og en veldig umoden partner, men så har han tydeligvis mulighet til å hospitere i utlandet der en 10 år yngre kollega jobber så det virker jo som han er mellom 20 og 30 år, og gjerne litt pluss det. 

Jeg blir litt skeptisk på gutter/menn som i hovedsak har jentevenner, og særlig når det gjelder tidligere forelskelser. Enig med de som kommenterer på at det er merkelig at han informerer deg om dette. Hva vil han oppnå med det, annet enn å så frø av usikkerhet hos deg? Jeg kunne forstått om det var av typen "dette er Heidi, vi datet en periode men vi fungerte ikke romantisk, men vi har så masse til felles og fant ut at vi fungerer på vennestadiet", men ikke når det er "dette er Heidi, som jeg var skikkelig forelsket i, men som det ikke ble noe mere av, men som nå er vennen min". I det siste tilfellet vil det alltid ligge en "the one who got away" å lure, dersom han ikke er veldig klar på at det absolutt ikke kommer til å skje. Men ut fra det du skriver så får jeg et inntrykk av at han egentlig har mange dører som står på gløtt?  

Anonymkode: 58aca...ddd

Skrevet

Interessant lesning. KG-damene backer opp hverandre og mener dette er sunn fornuft og ikke sjalusi. Det er bare kvinner som tror at menn og kvinner kan være bare venner.
Jeg er enig med hele gjengen. En mann som bare har venninner er en kjønnsoperert dame eller en "nice guy"-simp med skjulte agendaer.

Anonymkode: 299ce...d19

Skrevet

Dette er uproblematisk når det er en mann som har jentevenner fordi

1) De er styggere enn deg, og han er ikke intr i å ligge. I dette scenarioet hadde du ikke hengt deg opp i det i utgangspunktet.

2) De er betraktelig mer attraktiv enn deg. Derfor er det et problem for deg. Men realiteten er at han er venn med disse damene fordi de anser han ikke som hverken bra nok til å ligge med eller være sammen med. Du har mao ingenting å frykte. 

Anonymkode: 4592b...0b6

Skrevet

Jeg har studert og jobbet i mannsdominert miljø, så overvekten av mine venner er menn. Jeg ville ikke akseptert at min mann nektet meg å reise og arbeide et annet sted fordi jeg hadde en god venn der. Så nei, jeg ville ikke hatt innvendinger om situasjonen var omvendt.

Anonymkode: 7283b...2e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...