AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #1 Del Skrevet 29. november 2023 Noen som har led lys som er koselig å anbefale? Synes ingen av de på feks ikea er fine, de har for sterkt og hvit lys. Ser etter noe som tilsvarer ca 15 w fra glødelamper. Er litt "redd" for å kjøpe feil om jeg bare bestiller noe på nett. Anonymkode: 49a70...f73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #2 Del Skrevet 29. november 2023 Du kan se på smartpærene til Ikea, fargetonen kan justeres, de kan dimmes og styres med fjernkontroll eller mobil. Anonymkode: 0846b...3a8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #3 Del Skrevet 29. november 2023 det har med Kelvin å gjøre (måler fargetemperaturen) hvitt lys (som dagslys utendørs er ca 6 K. Det blir varmere lys jo lenger ned du går. Dette skal stå på pakkene. https://www.lysman.no/no/hvilken-farge-gir-lampen-hva-er-kelvin-og-ra Anonymkode: 55b9e...e86 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 29. november 2023 #4 Del Skrevet 29. november 2023 Går du til Clas Ohlson har de laget små rom med forskjellige pærer satt opp. Rommene er hvite, slik at du får en fin oversikt hvordan fargetemperaturen er. (Om de ikke har endret det siden sist jeg kjøpte pærer der) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 29. november 2023 #5 Del Skrevet 29. november 2023 Philips har meget gode dimbare smartpærer. De kan dimmes helt ned slik at de bare såvidt gløder. Og så kan man bytte farge fra hvitthvitt til gyllen , eller noe midt i mellom. Og fsrgepærene har rundt 17 millioner fargenyanser. Meget fleksibelt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #6 Del Skrevet 29. november 2023 1 hour ago, tdm900 said: Går du til Clas Ohlson har de laget små rom med forskjellige pærer satt opp. Rommene er hvite, slik at du får en fin oversikt hvordan fargetemperaturen er. (Om de ikke har endret det siden sist jeg kjøpte pærer der) Rom som i små bokser, eller større rom? Hvis det er større rom lurer jeg på hvor butikken eventuelt er 😊 Ellers har ikke tenkt på at de selger pærer der. Så det kan sjekkes ut Anonymkode: 49a70...f73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #7 Del Skrevet 29. november 2023 35 minutter siden, newman01 said: Philips har meget gode dimbare smartpærer. De kan dimmes helt ned slik at de bare såvidt gløder. Og så kan man bytte farge fra hvitthvitt til gyllen , eller noe midt i mellom. Og fsrgepærene har rundt 17 millioner fargenyanser. Meget fleksibelt Jeg har lest om de 😊 Bare usikker på om de bare var morsomt gimmick, eller faktisk fine lys. Anonymkode: 49a70...f73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #8 Del Skrevet 29. november 2023 Gå på en ordentlig lampebutikk og ikke en av kjedene. Jeg kjøper selv alle mine pærer på en spesialbutikk i Oslo, dyrere ja, men mye finere lys og bedre kvalitet. Anonymkode: c9320...bd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #9 Del Skrevet 29. november 2023 Jeg har migrene og har slitt mye med å finne lys som er behagelig og som ikke gir meg synsplager. Etter mye prøving og feiling har jeg endt opp med pærer fra Wiz. Det er billigvarianten til Hue, samme kvalitet bare ingen reklame. Der kan man justere fargetemperaturen og lysstyrken på mobilen, sånn at man kan få det akkurat sånn som man vil. Anbefaler å teste én pære og se om det er noe for deg, ikke kjøp nye til hele boligen med en gang. Anonymkode: 65137...196 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #10 Del Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har migrene og har slitt mye med å finne lys som er behagelig og som ikke gir meg synsplager. Etter mye prøving og feiling har jeg endt opp med pærer fra Wiz. Det er billigvarianten til Hue, samme kvalitet bare ingen reklame. Der kan man justere fargetemperaturen og lysstyrken på mobilen, sånn at man kan få det akkurat sånn som man vil. Anbefaler å teste én pære og se om det er noe for deg, ikke kjøp nye til hele boligen med en gang. Anonymkode: 65137...196 Hvilken app bruker du til Wiz pærene? Jeg har bestilt 2 stk for å prøve, derfor jeg lurer. Anonymkode: 52e87...dd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #11 Del Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilken app bruker du til Wiz pærene? Jeg har bestilt 2 stk for å prøve, derfor jeg lurer. Anonymkode: 52e87...dd8 De har en egen app som er veldig grei å bruke, men jeg bruker ofte appen som jeg styrer varmepumpa fra, den heter SmartThings. Ikke noe problem å bruke begge to omhverandre. Vet det finnes mer avanserte apper men det har jeg ikke testet.😊 Anonymkode: 65137...196 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #12 Del Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): De har en egen app som er veldig grei å bruke, men jeg bruker ofte appen som jeg styrer varmepumpa fra, den heter SmartThings. Ikke noe problem å bruke begge to omhverandre. Vet det finnes mer avanserte apper men det har jeg ikke testet.😊 Anonymkode: 65137...196 Takk for svar. Jeg har også app som jeg styrer varmepumpa fra men vet ikke om den går på de pærene da🤔Har også sett to app’er men begge har fått dårlige anmeldelser😬Men regner med det kommer et eller annet bruksanvisning med de pærene Anonymkode: 52e87...dd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #13 Del Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk for svar. Jeg har også app som jeg styrer varmepumpa fra men vet ikke om den går på de pærene da🤔Har også sett to app’er men begge har fått dårlige anmeldelser😬Men regner med det kommer et eller annet bruksanvisning med de pærene Anonymkode: 52e87...dd8 Jeg tror faktisk det ikke kommer bruksanvisning😅 For å ta i bruk pæren er det bare å skru den i og skru på strømmen, akkurat som med en vanlig pære. Hvis du vil kan du laste ned appen, og der kan du justere fargetemperaturen og lysstyrken. Men du trenger bare å gjøre det en gang, så husker pæren innstillingene du har valgt, og så kan du bruke lampen på vanlig måte. Det er veldig enkelt🙂 Anonymkode: 65137...196 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #14 Del Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 29.11.2023 den 20.00): Jeg har lest om de 😊 Bare usikker på om de bare var morsomt gimmick, eller faktisk fine lys. Anonymkode: 49a70...f73 Har også Hue og de er skikkelig bra. Alle lyspærer i huset vil etterhvert bli byttet til Hue. Fargepærene er litt gimmick men de som "bare" har hvitt lys (kan varme- og styrkejusteres) er verdt hver krone syns vi. Anonymkode: c2064...b25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #15 Del Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg tror faktisk det ikke kommer bruksanvisning😅 For å ta i bruk pæren er det bare å skru den i og skru på strømmen, akkurat som med en vanlig pære. Hvis du vil kan du laste ned appen, og der kan du justere fargetemperaturen og lysstyrken. Men du trenger bare å gjøre det en gang, så husker pæren innstillingene du har valgt, og så kan du bruke lampen på vanlig måte. Det er veldig enkelt🙂 Anonymkode: 65137...196 Tusen 🩷’lig takk😊 Du er snill as som tar deg tid til å forlate for uvitende meg😄 Anonymkode: 52e87...dd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #16 Del Skrevet 1. desember 2023 forklare skulle det stå og ikke forlate 🙈 Anonymkode: 52e87...dd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #17 Del Skrevet 1. desember 2023 Tallet i kelvin-skalaen oppgis på pakkene. Høyt tall betyr "varmere" lys som minner mer om kveldssol og lys fra bål. I noen land i Afrika og Asia har kaldt/blålig LED-lys høyere status, i Norge er det motsatt. Fordi vi vil ha bål-/peisfargen og opplever den som koseligere mens de vil vekk fra bålfargen når de får bedre råd fordi det er slik de blir oppfattet som moderne av naboene, ikke med gammeldags bål, de som nylig har sluttet å lage mat på bål i bakgården, det har gått for kort tid siden dette for behovet for nostalgi her har dukket opp ennå. Anonymkode: 041c8...ddc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 1. desember 2023 #18 Del Skrevet 1. desember 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Tallet i kelvin-skalaen oppgis på pakkene. Høyt tall betyr "varmere" lys som minner mer om kveldssol og lys fra bål. Motsatt. Lavt tall er varmt. Høyt tall er isblått 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 2. desember 2023 #19 Del Skrevet 2. desember 2023 On 11/29/2023 at 5:12 PM, AnonymBruker said: Noen som har led lys som er koselig å anbefale? Synes ingen av de på feks ikea er fine, de har for sterkt og hvit lys. Ser etter noe som tilsvarer ca 15 w fra glødelamper. Er litt "redd" for å kjøpe feil om jeg bare bestiller noe på nett. Anonymkode: 49a70...f73 Du kan ta en kikk på nett feks hva Clas Ohlson har. Søk etter dekorasjonspærer (som oftest led) eller spesialpærer. De siste er normalt glødepærer feks https://www.clasohlson.com/no/Osram-GLS-Classic-E14-dekorasjonspaere/p/36-5406 Jeg ville ha sjekket om det er en LED pære jeg kunne ha tenkt meg først. For vanlig lysfarge vil du normalt ha en fargetemperatur på 2700 k. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå