Gå til innhold

Veninne som lever sitt liv gjennom meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en tidligere kollega /veninne som har flyttet til en annen landsdel der det ikke skjer en eneste ting.

Vi har jevnlig kontakt via sms eller tlf (5-30 g i året) og jeg forteller da hva som skjer i mitt liv som at jeg leter etter å kjøpe bolig, men er litt kresen mtp etasje, skråtak, trafikkstøy, bydel osv derfor tar det litt tid, men jeg tar meg god tid også.

Min tidligere kollega/veninne mener derimot at jeg ikke har god tid ifølge boligprisene/renten og bruker mye av sin tid på nettet der hun leser boligannonser og sender til meg, eller dvs hun ser kun på pris og bilder og sender den avgårde (leser aldri takstrapporten, så ofte er det bomskudd)

Som oftest er det boliger jeg styrer unna pga mye oppussing, feil beliggenhet, for mye skråtak, trafikk osv og sier det til henne i en høflig avvisning.

Hun velger bolig til meg utifra sin smak og økonomi, og mener jeg er kresen som ikke går etter hennes anbefalinger.

Hun har ikke noe liv der hun bor nå og fantaserer om å flytte tilbake hit, og det er vel det dette handler om.

Ofte passer det ikke å motta disse linkene til annonser fordi jeg er opptatt, ikke er i "lete etter bolig humør" siden jeg gikk gjennom et samlivsbrudd i oktober og det preger meg, og planen var at jeg og hadde skulle kjøpe sammen, men det skjønner hun ikke helt at jeg er deppa.

Jeg oppfatter dette som mas og har lyst å være i fred og orker ikke andres meninger tredd nedover hodet, men det skjønner hun ikke for hun gjør det jo for å være grei.

Det er det samme maset om sportsbegivenheter på tv, som jeg ikke orker å se på nå, men som hun mener jeg må se på når hun gjør det.

Hvordan takle dette på en hyggelig måte uten at hun blir fornærmet?

Hun blir lett sur og fornærmet 

Anonymkode: cecec...756

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du gjorde åpenbart en feil når du blandet henne inn. Hun er for intens på deg. Du må avslutte innblandingen og si at du tar en pause med boligtitting nå. Sender hun lenker, si tar en pause. Ikke åpne den. Graver hun veldig i din bisnis kan du bli grå stein og si jeg bare tar en pause nå, og sånn er det. ☺️  Bli kjedelig. Spør hun hva skjer så kan du si, det snør. Der da? 

Men du må bestemme deg for hvor mye hun skal få blande seg. Hun blir intens og er sikkert fiksert på deg. Om du blir kjedelig blir hun fiksert på noen andre. 

Endret av lillevill
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...