Gå til innhold

Paracet og Ibux daglig i en kort periode

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er generelt ikke så glad i å ta smertestillende, da man hører en del skrekkhistorier i avisene om at det kan gi kroniske smerter og det ene og det andre. Men nå har jeg altså fått en smertefull tanntilstand (dry socket) og føler behov for å ta smertestillende flere ganger om dagen, og kanskje det kommer til å vare en uke eller noe. Er dette ok, egentlig? Jeg holder meg mer eller mindre innenfor det anbefalte på pakningene, men bekymrer meg jo litt over den kumulative bruken likevel.

Anonymkode: d39d3...c7d

Skrevet

Går bra. God bedring 

Anonymkode: c955b...e0d

• Liker 1
Skrevet

for en kort periode når man trenger det så er det OK. Vil også tro du får råd fra tannlegen om hvor mye /ofte du kan /bør ta det med de plagene du har. Evt få noe sterkere smertestillende.

Anonymkode: ea85c...4f9

• Liker 1
Skrevet

Så lenge det bare er en ukes tid vil det gå fint. 
Det er snakk om litt lenger tid før det skader. 

Anonymkode: 706d4...9a4

Skrevet

Da jeg måtte trekke tre skadde tenner brukte jeg en kombinasjon av paracet og ibux nesten en uke i ettertid. Jeg noterte på et ark når jeg tok de for å sikre at jeg ikke gikk over dosen. Det hjalp også å ta de separat, slik at jeg først tok ibux, så når den hadde virket en stund tok jeg paracet. Da unngikk jeg å få en periode der begge gikk ut før jeg kunne ta ny dose og vente på at de begynte å virke.

Anonymkode: 69c9d...444

Skrevet

Pass på å ikke ta større dose enn det som står på pakningen da man kan få overdose på paracet, ibux osv. Det var på nyhetene om at flere unge har fått det. Bare et tips

Anonymkode: 57530...a64

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er generelt ikke så glad i å ta smertestillende, da man hører en del skrekkhistorier i avisene om at det kan gi kroniske smerter og det ene og det andre. Men nå har jeg altså fått en smertefull tanntilstand (dry socket) og føler behov for å ta smertestillende flere ganger om dagen, og kanskje det kommer til å vare en uke eller noe. Er dette ok, egentlig? Jeg holder meg mer eller mindre innenfor det anbefalte på pakningene, men bekymrer meg jo litt over den kumulative bruken likevel.

Anonymkode: d39d3...c7d

Du bør snakke med tannlegen om dette, her kan du få råd som ikke er bra for deg. 

Anonymkode: 22af4...577

• Liker 1
Skrevet

Lurt å spørre tannlegen og følge instruksjoner derfra. Da er du på den sikre siden.

Anonymkode: a0c4d...de6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...