Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte nylig en vare på finn, dialogen var grei, fikk tilsendt kvittering på frakt også videre. Det gikk noen dager, men jeg fikk ikke noe varsel om at den var innlevert, så jeg sender en ny finn-melding. Får ikke noe svar, står heller ikke at meldingen er sendt. På denne posten kvitteringen stod telefonnummeret hans, så jeg ringte, han tok telefonen og beklaget at han ikke hadde fått den innlevert, og at han skulle gjøre det når han kom hjem. Ok, tenkte jeg. På kvelden sendte han et bilde av en pakke med adressen min på, og den posten koden som står i kvitteringen, med en postkasse i bakgrunnen. 

Nå har det gått to uker, men det er fortsatt ikke dukket noe opp i sporingen, og selger peker på posten, og har sendt meg bilde av  kommunikasjon om etterlysning av pakken hos posten.

Jeg er redd for at han har tatt bilde med postkassen, tatt den med seg hjem igjen og nå bare skylder på posten for å ikke tilbakebetale. Bør jeg gå til anmeldelse? Er det noe annet jeg kan gjøre?

Anonymkode: 6f05a...407

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*at meldingen er sett, ikke sendt

-TS

Skrevet

Tror man kan rapportere det til finn for å høre hva de sier om saken. Hvis det er en dyr vare så hadde jeg gjort det først.

Anonymkode: 6f058...136

Skrevet

Det står i lovverket at posten har ansvaret for pakken fram til den er utlevert til mottaker.Hvis pakken forsvinner underveis pga feil som de har gjort så sier postloven paragraf 28 at de må betale erstatning.

Skrevet

For tidlig å tenke svindel.  Posten har enorm pågang nå. Jeg sendte noe fra sørnorge til nordnorge og den er fortsatt ikke fremme etter to uker. Husk at posten kun har levering annenhver dag og kun ukedag, så to uker er egentlig bare fire-fem arbeidsdager

Anonymkode: 54074...184

• Liker 1
Skrevet

Fint om du får en kopi av kvitteringen fra posten hvis han hadde den, slik at du også kan ta en samtale med posten. Det kan som sagt i tråden at det er forsinkelser hos posten.

Skrevet

Jeg ville ikke automatisk ha konkludert med svindel. Posten scanner ikke pakker før de når terminalen, og det er mye postkassetyveri i disse dager. 

Anonymkode: 3bf0f...d44

• Liker 1
Skrevet

Det har også nettopp vært Black Weeks samt juletider så posten har stor belastning.

Skrevet

Det meste kommer opp i posten-appen nå hvis du har den. 

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Kjøpte nylig en vare på finn, dialogen var grei, fikk tilsendt kvittering på frakt også videre. Det gikk noen dager, men jeg fikk ikke noe varsel om at den var innlevert, så jeg sender en ny finn-melding. Får ikke noe svar, står heller ikke at meldingen er sendt. På denne posten kvitteringen stod telefonnummeret hans, så jeg ringte, han tok telefonen og beklaget at han ikke hadde fått den innlevert, og at han skulle gjøre det når han kom hjem. Ok, tenkte jeg. På kvelden sendte han et bilde av en pakke med adressen min på, og den posten koden som står i kvitteringen, med en postkasse i bakgrunnen. 

Nå har det gått to uker, men det er fortsatt ikke dukket noe opp i sporingen, og selger peker på posten, og har sendt meg bilde av  kommunikasjon om etterlysning av pakken hos posten.

Jeg er redd for at han har tatt bilde med postkassen, tatt den med seg hjem igjen og nå bare skylder på posten for å ikke tilbakebetale. Bør jeg gå til anmeldelse? Er det noe annet jeg kan gjøre?

Det vil dukke opp i sporingsappen når den er innlevert hos posten. Det stemmer ikke at posten ikke scanner før den e rpæ terminal. Posten registrerer pakken så fort den er innlevert hos det lokale poststedet. Kontakt posten for å være sikker, dermed informerer du selger om at du vil kontakte politiet og ta saken til konfliktrådet om h*n ikke gjør opp for seg 

Anonymkode: 98b3e...9f6

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Ta det også som læring. Bruk finn sin leveringstjeneste neste gang om det er snakk om større beløp. Da holder Finn pengene til varen er levert og du er fornøyd 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det vil dukke opp i sporingsappen når den er innlevert hos posten. Det stemmer ikke at posten ikke scanner før den e rpæ terminal. Posten registrerer pakken så fort den er innlevert hos det lokale poststedet. Kontakt posten for å være sikker, dermed informerer du selger om at du vil kontakte politiet og ta saken til konfliktrådet om h*n ikke gjør opp for seg 

Ikke om det er mindre pakker med kode du skriver på pakken.

Anonymkode: 36209...721

• Liker 1
Skrevet

Men jeg skjønner ikke, hvis han har kvittering og kode, så skal du vel kunne spore den?

Anonymkode: 99b7e...784

Skrevet

Det er snakk om liten norgespakke, et produkt fra posten som er rettet mot små forsendelser som man allikevel ønsker sporing på. Den trenger man ikke å levere på postkontoret, man kan levere det i rød postkasse etc... Det jeg reagerer på er at det har gått to uker, men posten har ikke registrert noe.

Er snakk om et videospill, så mye er det jo ikke, men for meg handler det mer om at jeg ikke liker å bli svindlet.

Skrevet

Dette har jeg opplevd to ganger, begge forsendelsene dukket opp. Den ene gangen ga kundeservice hos postnord beskjed om at det sannsynligvis dreide seg om svindel, men jeg trodde på selger og anklaget henne heldigvis ikke for dette.

Så mitt råd er å legge godviljen til og være tålmodig. Om den ikke kommer ville jeg vært veldig forsiktig med anklager, det hender (som i mitt tilfelle) at pakker rotes bort på veien

Anonymkode: d06f6...f59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...