AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #1 Skrevet 29. november 2023 Jeg og kjæresten min har vært sammen i to år, vi har begge et barn hver fra tidligere forhold. Hans forhold var over for 4 år siden. Jeg lurer på, i hvilken grad er det normalt at hun fortsatt er involvert i familien hans? Ja, de har et barn sammen. Men, her snakker vi feire jul sammen med hans foreldre uten han tilstede, ukentlig kontakt med hans foreldre, deltar i kirken/middagen i begravelsen til hans besteforeldre, bodde under foreldrene hans (hybel) i 3 mnd gratis i påvente av ny leilighet, bruker hans foreldre når hun trenger barnepass.. Listen er lang. Jeg skjønner at de må ha kontakt og omgang, da de har barn sammen. Men jeg syns hun tar seg vel mye til rette. Det skal sies at hun har kjæreste, og han er også med på julefeiringer, begravelser osv. Anonymkode: 1d302...d76
lillevill Skrevet 29. november 2023 #2 Skrevet 29. november 2023 Det e litt mye men sikkert fint for barna. 5 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #3 Skrevet 29. november 2023 Noen klamrer seg fast. Anonymkode: 7f991...145 1
Jessic_a Skrevet 29. november 2023 #4 Skrevet 29. november 2023 Hun har vel behov for å hevde seg? Så kleint
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #5 Skrevet 29. november 2023 Kan det være at hun ikke har så mye egen slekt å støtte seg på? Jeg forstår at det kanskje kan bli litt mye, hvis det er slik du beskriver. Samtidig er det også forståelig hvis de går godt overens sammen. Anonymkode: 3f3d2...de3 7
Daria Skrevet 29. november 2023 #6 Skrevet 29. november 2023 Det høres ut som om hun har et godt forhold til hans foreldre, og kanskje ikke så mye annen egen familie å støtte seg på. Det er mulig for andre slektninger å opprettholde en genuint god relasjon etter en skilsmisse, uten at det hverken handler om å hevde seg eller ta seg til rette. Ikke minst er det et stort pluss for ungen. 12 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #7 Skrevet 29. november 2023 Bare fordi det er slutt betyr det ikke at foreldrene ikke betyr mye, og at de har gjort det slutt betyr vel strengt tatt ikke at hun må miste foreldrene hans også? Spesielt når det er besteforeldre til barna. Er så glad mamma alltid har hatt et godt forhold til min pappas foreldre, det har vært så fint for oss "barna" Om det fungerer for de kan du faktisk ikke gjøre noe med det, du må velge om du klarer å leve med det eller om du må gå. Desverre! Forstår at det er vanskelig for deg, men de er basically familie og har et bånd. Betyr ikke at hun tar din plass, men hun har sin egen. Såfremt det ikke er store konflikter med kjæresten din og eksen, og dette ikke er en veldig toxic greie får de vel bare fortsette som alltid selvom du har kommet inn i bildet. HELT ok at noen ikke tåler det, men da må de finne en annen mann tenker jeg. Anonymkode: fdcae...ac2 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #8 Skrevet 29. november 2023 Jessic_a skrev (51 minutter siden): Hun har vel behov for å hevde seg? Så kleint Ja gud, snakk om å hevde seg ved å ha nær relasjon til sine barns besteforeldre. Anonymkode: fdcae...ac2 9 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #9 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg og kjæresten min har vært sammen i to år, vi har begge et barn hver fra tidligere forhold. Hans forhold var over for 4 år siden. Jeg lurer på, i hvilken grad er det normalt at hun fortsatt er involvert i familien hans? Ja, de har et barn sammen. Men, her snakker vi feire jul sammen med hans foreldre uten han tilstede, ukentlig kontakt med hans foreldre, deltar i kirken/middagen i begravelsen til hans besteforeldre, bodde under foreldrene hans (hybel) i 3 mnd gratis i påvente av ny leilighet, bruker hans foreldre når hun trenger barnepass.. Listen er lang. Jeg skjønner at de må ha kontakt og omgang, da de har barn sammen. Men jeg syns hun tar seg vel mye til rette. Det skal sies at hun har kjæreste, og han er også med på julefeiringer, begravelser osv. Anonymkode: 1d302...d76 Hvor var han på julaften? Feiret han ikke med sitt eget barn? Anonymkode: ed791...226 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #10 Skrevet 29. november 2023 Det høres ganske normalt ut, ja. Hun er jo mor til hans barn og mor til deres barnebarn. Så hun vil for alltid være knyttet til den familien - enten du liker det eller ikke. Sånn er det når man får barn sammen.. Anonymkode: 67def...5bd 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #11 Skrevet 29. november 2023 Synes ikke det passer seg, verken av hans foreldre eller av henne å opprettholde samme kontakt som før bruddet. Har aldri hørt om et eneste likt tilfelle. Anonymkode: 399f0...4bb 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #12 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Synes ikke det passer seg, verken av hans foreldre eller av henne å opprettholde samme kontakt som før bruddet. Har aldri hørt om et eneste likt tilfelle. Anonymkode: 399f0...4bb Man kan da være venner og ha et forhold til eks-svigerforeldrene selv om selve forholdet med mannen er slutt? Dette er menneskelige relasjoner det er snakk om, og man gir ikke opp alle relasjoner man har hatt i 15-20 år kun fordi selve ekteskapet røyk. Mine (eks)svigerforeldre er blant mine beste venner, og vi holder kontakt fortsatt. Og jeg har ikke barn med eksen en gang. Anonymkode: 4abe2...010 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #13 Skrevet 29. november 2023 Samme her… og de har voksne barn! Han har NULL kontakt med henne utover de sammenkomstene hun kommer på. Men jeg synes det er kjipt. For familien hans inviterer aldri meg. Bare henne. Anonymkode: d2b46...3d1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #14 Skrevet 29. november 2023 Min eksmann har fortsatt god kontakt med min familie, han besøker min mor både med barna og alene. Han har ikke annen familie i Norge og vi feirer alltid julaften sammen hos min familie. Jeg er gift på nytt, og selv om min nye mann ikke syns det er gøy å feire jul sammen med eksmannen min, så er han voksen nok til å forstå og godta situasjonen. Anonymkode: 0a820...f55 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #15 Skrevet 29. november 2023 Når du går etter en mann med barn, må du bare ta det du får med på kjøpet. Anonymkode: 6beb4...5ca 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #16 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg og kjæresten min har vært sammen i to år, vi har begge et barn hver fra tidligere forhold. Hans forhold var over for 4 år siden. Jeg lurer på, i hvilken grad er det normalt at hun fortsatt er involvert i familien hans? Ja, de har et barn sammen. Men, her snakker vi feire jul sammen med hans foreldre uten han tilstede, ukentlig kontakt med hans foreldre, deltar i kirken/middagen i begravelsen til hans besteforeldre, bodde under foreldrene hans (hybel) i 3 mnd gratis i påvente av ny leilighet, bruker hans foreldre når hun trenger barnepass.. Listen er lang. Jeg skjønner at de må ha kontakt og omgang, da de har barn sammen. Men jeg syns hun tar seg vel mye til rette. Det skal sies at hun har kjæreste, og han er også med på julefeiringer, begravelser osv. Anonymkode: 1d302...d76 Vær glad for det for da er det sannsynlig at de har den kulturen de har og du også blir inkludert hvis det blir slutt mellom deg og ham. Synes det er mye bedre enn at man bare forsvinner. Anonymkode: 4ff9e...5f1 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #17 Skrevet 29. november 2023 Vi vet strengt talt ikke helt hva som er årsaken til deres nære forhold. Kanskje hun har et dårlig forhold til sin egen familie eller kanskje hun ikke har kontakt med sin familie etc. Om eks svigerfamilien har hvert som en familie for henne er det enklere sagt enn gjort å bare avbryte kontakten. Pluss de er besteforeldrene til barnet hennes. Anonymkode: b97b5...8fc
Nymerïa Skrevet 29. november 2023 #18 Skrevet 29. november 2023 Det kan jo være noe så enkelt som at de rett og slett har noe til felles på et personlig plan utover det familiemessige. Hvis kjæresten din ikke plages av dette så kan jeg ikke helt se at du kan gjøre noe. Og jeg ser ikke helt hvilken relevans det har at det ikke er normalt. Det hjelper deg ikke. 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #19 Skrevet 29. november 2023 Jeg har vært skilt i over tre år nå. Sender fortsatt snapper til eks-svigermor, drar innom på kaffe og har kontakt med henne (og øvrig familie, men mest henne). Jeg er jo mor til barnebarnet hennes, og de har også god kontakt. Jeg har absolutt null interesse av å bli sammen med sønnen hennes igjen, men ønsker jo heller ikke å fullstendig kutte ut en person som har vært i livet mitt så lenge. Dette hadde nok vært annerledes uten barn. For pga barnet må vi jo innimellom ha kontakt livet ut Anonymkode: b8c2b...73a 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #20 Skrevet 29. november 2023 Jeg har fortsatt svært god kontakt med min eks svigerfamilie. Min mann sin søster er en av mine beste venner og har alltid hatt svært god kontakt med svigermor og det har vi opprettholdt. Begge to påpekte veldig at de ikke ønsket at kontakten skulle forandre seg etter at vi ble skilt. Vi treffes masse med barna men også uten barna mine til lunsj, vinkvelder osv. Selvfølgelig skjønner jeg at dette potensielt kunne ha vært vanskelig for min mann sin nye partner, men disse relasjonene er så viktige for meg (og barna) at jeg ikke er villig til å gi slipp på det for en ny partner, som man ikke vet hvor lenge kommer til å være i bildet. Med det sagt, så har min eks mann en nær relasjon til min familie og spesielt da min bestemor som bor i nabobyen. Han og hans nye partner som nå har fått barn, har flere ganger vært på helgebesøk hos min bestemor. Jeg syntes det er kjempe koselig og setter pris på at alle er rause og skjønner på lang sikt hvor viktig dette er for våre fellesbarn, at ting ikke har forandret seg drastisk utover at vi er skilt. Skal man først få en partner med barn fra før, så tror jeg at man skyter seg selv i foten om man ønsker å forandre den dynamikken som er. Anonymkode: d71e1...648 4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå