Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pynter dere til advent (med lilla), eller går dere rett på julepynten?

Anonymkode: 57cf0...e08

Skrevet

Selvsagt pynter jeg med lilla til advent. 

Anonymkode: bbe76...221

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

Vi har lilla lys i adventsstaken, men ellers ingen lilla pynt. Utover adventsstaken bytter vi lyslykter og telysholdere med juleversjoner, henger stjerner i kjøkkenvinduene og krans på ytterdøren og setter fram svibler og amaryllis. Det er vår adventspynt. Selve julepynten kommer fram lille julaften. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg går rett på jul. Er ikke glad i lilla, så kjører hvite eller røde adventslys. For tida har vi småbarn, så bursdagsringen fra Grimms har fungert som adventsstake de siste to årene.

• Liker 4
Skrevet

Bruker hvite lys, pynter med amaryllis, tulipaner, eukalyptus og svibler. Samt masse stearinlys og stjerner i vinduene.

Lilla har jeg aldri likt, den fargen får meg til å grøsse. Jeg vil ha adventsstemning som gjør meg glad.

• Liker 4
Skrevet

Ja jeg må ha en adventstid, en ventetid til noe, ikke bare hoppe rett i pinnekjøttet, ribba og treet.

smileys-christmas-843789.gif.ff6cf97a2b7a2ec4364878d8cf079f6f.gif

Adventsstjerne og adventstake med4 lys, jeg har lilla løper på bordet og er veldig glad i lilla egentlig (mer glad i lilla enn rødt), men jeg trenger ikke lilla adventslys nødvendigvis. Et år hadde jeg et grønt, et blått, et lilla og et rosa i pastel lys, funket fint for meg det også. Men gjerne litt lilla pynt her og der. Før julen ønskes velkommen med tid og stunder 

• Liker 6
Skrevet

Selvfølgelig pynter jeg til advent. Denne trend greia med å pynte til jul tidlig er ikke noe jeg kommer til å hoppe på.

Anonymkode: 3d579...9ba

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet

Feirer ikke kristen jul, så har heller ikke lilla advent. Julepynten kommer opp en gang mellom nå og midten av desember, alt etter når jeg har tid.

Anonymkode: a5a8c...2c1

• Liker 1
Skrevet

Jeg pynter til advent med engler,  advenstjerner, adventslys, og hvite julrblomster. Pynter til jul 23. desember 

Anonymkode: 5f69e...5c8

• Liker 3
Skrevet

Blir rødt og nissepynt her 😆

Skrevet

Nei, liker ikke lilla. Pynter med julepynt.

Anonymkode: 46ad8...8b2

• Liker 1
Skrevet

Har lilla adventslys. Resten er rett på jul.

Anonymkode: 494af...c0f

Skrevet

Vi har stjerne i vinduet som vi fikk tak i på IKEA, de selger jo det samme over hele verden, men ellers ingen egen adventspynt. Virker ikke som konseptet advent eksisterer her i det hele tatt og vi er uansett ikke religiøse. Juletreet, stjerna og all annen julepynt opp samtidig 😅

Anonymkode: 378e2...95c

Skrevet

Trenger ikke være kristen for ha adventspynt eller adventsstjerne på samme måte som en ikke må være kristen for å ha verken påske eller julepynt 

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker ikke rødt , hvitt og blått så jeg feirer 17.mai med gult flagg. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Selvsagt pynter jeg med lilla til advent. 

Viktig å føle seg bedre enn alle undermenneskene i samfunnet.

Anonymkode: 83966...bee

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Vi har adventsstake med lilla lys. Og så henger vi opp adventsstjerner i vinduer, lyslenker ute, og har amaryllis, svibler, julerose og tulipaner inne, gjerne i hvitt/lilla/rosafarger i adventstiden. Vi henger opp krans på døren, og denne har en mer dempet farge på sløyfen, gjerne mørk brunlilla.

Nærmere jul kommer den røde pynten frem, samt juletre og julekrybbe. Tulipaner /amaryllis osv kjøpes inn i rødt til jul men også i hvitt og grønt. Sløyfen på kransen byttes til rødt. Adventsstaken får røde lys etter 4. søndag i advent (i år er det julaften, så jeg bytter vel nor jeg pynter middagsbordet).

Til nyttår er det fortsatt julepyntet, men supplerer med enda mer hvitt i blomster, lys osv.

Anonymkode: 6cc9e...5c8

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Viktig å føle seg bedre enn alle undermenneskene i samfunnet.

Anonymkode: 83966...bee

Hvem har pisset i bedet ditt i dag? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, går rett på julepynten, kan ikke fordra lilla. Ikke passer det inn her heller, hadde blitt helt kræsj, og må ha harmonisk fargepalett for å klare å slappe av. Pynter heller ikke med noe særlig rødt :fnise:

Anonymkode: 8cf14...4bc

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...