AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #1 Skrevet 29. november 2023 Hva er forskjellen på kjærester og «samarbeidspartnere» ? Dvs , hva gjenstår av et forhold om vi tar bort «de gode samtalene» , flørt/spenningog sex? Når er man kjærester, og når er man liksom bare under samme tak? Anonymkode: 6e27b...1a9
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #2 Skrevet 29. november 2023 For meg er det begjær og forelskelse som avgjør en romantisk relasjon/kjæreste. Anonymkode: 27c1c...af1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #3 Skrevet 29. november 2023 Når man har kjæreste-følelser for hverandre. Man MÅ ikke ha sex, flørte, osv, for å være kjærester. Anonymkode: 8c523...ad8
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #4 Skrevet 29. november 2023 Emosjonell og fysisk nærhet er det som skiller venner/samarbeidsparntere fra kjærester. ikke det ene eller det andre, begge deler. Anonymkode: 6dc05...732 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #5 Skrevet 29. november 2023 Emosjonell tilstedeværelse og romantisk dedikasjon og verdsettelse. Mange forhold mister dette og man blir mer som roomies som har sex, og det er bortkastet år å leve i et sånt forhold spør du meg Anonymkode: 6fb01...e7c 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #6 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Emosjonell tilstedeværelse og romantisk dedikasjon og verdsettelse. Mange forhold mister dette og man blir mer som roomies som har sex, og det er bortkastet år å leve i et sånt forhold spør du meg Anonymkode: 6fb01...e7c Min lille teori er at de tinga har lett for å forsvinne i en travel hverdag med jobb, husarbeid, barn, økonomi og interesser. Skjønner godt at folk velger sørboerskap. Anonymkode: bf23b...775
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #7 Skrevet 30. november 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Min lille teori er at de tinga har lett for å forsvinne i en travel hverdag med jobb, husarbeid, barn, økonomi og interesser. Skjønner godt at folk velger sørboerskap. Anonymkode: bf23b...775 Nettopp deerfor må man faktisk gjøre en innsats for å bevare emosjonell og fysisk nærhet (ikke bare sex nei). Anonymkode: 6dc05...732 1
Ellah Skrevet 30. november 2023 #8 Skrevet 30. november 2023 Det varierer nok fra person til person og forhold til forhold hva man trenger at skal være på plass for å kalle det er forhold, ikke bare familien AS, venner som bor sammen eller bare fungere sammen under samme tak. For meg må definitivt sexen og begjæret være der, det er selvsagt noe annet om sykdom/skader setter en stopper for det. I tillegg til nærhet utenom sex, det å utfordre hverandre, ha det gøy sammen og ville prioritere hverandre.
Fremmed fugl Skrevet 30. november 2023 #9 Skrevet 30. november 2023 Gjensidig fortrolighet. Felles mål langsiktig. Fysisk nærhet og attraksjon. Mangler alle tre, så bor man bare sammen. Mangler en eller to så har man problemer i forholdet. 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #10 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hva er forskjellen på kjærester og «samarbeidspartnere» ? Dvs , hva gjenstår av et forhold om vi tar bort «de gode samtalene» , flørt/spenningog sex? Når er man kjærester, og når er man liksom bare under samme tak? Anonymkode: 6e27b...1a9 Ingen kan definere hva andre er..ingen. Man trenger selvfølgelig ikke et aktivt sexliv for å være kjærester. Anonymkode: 0bfc5...802
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #11 Skrevet 30. november 2023 Fremmed fugl skrev (1 minutt siden): Gjensidig fortrolighet. Felles mål langsiktig. Fysisk nærhet og attraksjon. Mangler alle tre, så bor man bare sammen. Mangler en eller to så har jeg problemer i forholdet. Sånn. Rettet den for deg. Anonymkode: 0bfc5...802
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #12 Skrevet 30. november 2023 Vi nærmer oss 60. Kysser, klemmer og koser hver dag. Hjem og hage er felles prosjekter. Kan prate om alt. Stiller opp for hverandre på alle måter. Den ene har vært alvorlig syk. Veldig interesserte i våre barn og barnebarn. Kan gjerne dekke opp med en romantisk middag midt i uka. Felles økonomi. Føler absolutt ikke at vi bare lever sammen som venner i et kollektiv. Deler alt, og har 30 år av livet sammen. Anonymkode: afc68...80f 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #13 Skrevet 30. november 2023 Hvis du spør ti personer får du sikkert ti ulike svar. For det første er det ulike oppfatninger om hva som definerer et kjæresteforhold i forhold til bare et vennskap, og for det andre er det en del par som lever lykkelig sammen til tross for at andre kanskje ville ha ansett dem som mest bare venner. Jeg mener at forelskelse og begjær ikke er obligatorisk, da disse stormende følelsene ofte er veldig intense i starten av et forhold men dabber av etterhvert. Det er nettopp når disse dabber av man merker om man vil være sammen eller ikke. Hvis man fremdeles har lyst til å leve/bo sammen med den andre og får gode følelser av tanken på å tilbringe mye tid sammen, så er man mer enn venner etter min mening. Selv om sexlivet er litt labert og man ikke har ukentlige dates med roser og vin. Hadde jeg ikke hatt mer og annerledes følelser for mannen enn jeg har for mine beste venner, hadde jeg neppe holdt ut med de negative sidene ved å bo sammen med han! Han hadde nok ikke holdt ut med meg heller... Som et eksempel så er jeg veldig introvert og blir svært fort sliten av å være sammen med andre mennesker, inkludert mine nærmeste venner, men mannen min vil jeg gjerne være sammen med Det er kanskje ikke like spennende etter 15 år, men så langt har vi nok ingen planer om å gå i fra hverandre. Anonymkode: c8f85...953
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #14 Skrevet 30. november 2023 Dere er kjærester fra dere har blitt enige om å være det, til én av dere sier h*n ikke ønsker det lenger. En bør være noenlunde enig om hvor intim og kosete en ønsker i forholdet . Det er normalt at det er ekstra mye klining og sex i starten, og at man har sommerfugler i magen. Men hvis det går fra sex 7 ganger i uken til 1 gang i året, så er det enten noe galt, eller så har den ene unnlatt å fortelle at h*n ikke liker sex. Om du blir ignorert og han behandler deg som en inntrenger, så er det noe galt. Anonymkode: 068b2...fe3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå