Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så det er en stund siden det egentlig ble slutt. Forholdet varte ikke lenge, men vi stupte begge inn i det med hele oss, ga bort hele hjertet våres til hverandre altfor fort. 

Jeg var kjempe forelsket i henne og hun i meg. Hun delte hemmeligheter om fortiden sin, noe jeg altfor seint hae skjønt er en måte for dere damer å la oss menn vite at dere stoler på oss og liker oss veldig godt. (jeg har vært i veldig få forhold). Jeg delte aldri de hemmelighetene med andre, men jeg snakket om forholdet med andre. Som jeg nå også har skjønt at man ikke bør gjøre, skal heller snakke med den man er sammen med. 

Uansett. Vi har ikke vært kjærester på sikkert 6 uker nå eller mer. Men vi prøvde å være venner, hvor målet var å starte på nytt for å se om vi kunne gå fra venner til kjærester igjen. Men jeg fortsatte å rote ting til. Når hun åpnet seg for meg så skjønte jeg ikke at hun gjorde det fordi hun fortsatt hadde sterke følelser for meg. 

Nå som meg og hun ikke er sammen lengre. Da er det vel ikke noe poeng i å ha dårlig samvittighet for henne? Men heller ta lærdom av det og ikke gjøre sånt mot eventuell neste kjæreste. Meg og henne kommer aldri til å bli sammen igjen. Selvom hun sikkert innbiller seg at jeg fortsatt hadde følelser for henne da vi kuttet kontakten helt nylig, så var jeg gått drit lei av at hun kastet ut brødsmuler for å ta de tilbake like fort som hun hev de ut, og det at hun lekte med følelsene mine og gjorde narr av meg angående det. Det ødelegger for min fremtid og nåtid å hele tiden ha dårlig samvittighet for en det ikke fungerte med. Men greien er at jeg har mye empati, så jeg blir jo både trist over at jeg såret henne og redd for at jeg kanskje kommer til å gjøre samme om igjen. Fine er at jeg ikke er en narcissist da. 

Anonymkode: f9e23...bd7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en dårlig match for dere begge to. 

Forøvrig veldig dårlig gjort av deg å dele hennes sårbarheter til andre. Dette behøver man ikke å være i et forhold for å vite, det er helt vanlig sosial kompetanse.

Håper dere begge finner noen som passer bedre for dere.

Anonymkode: 8fc8c...78c

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Hæ? Bare fordi det er slutt så skal du ikke ha dårlig samvittighet? Jo sånt kan jo sitte i i årevis og kanskje resten av livet. Du er ikke noe unik eller unormal for å ha empati. 

Anonymkode: a2715...80d

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Og så kommer det opp noe på Facebook min igjen angående akkurat dette 😂

"If you can't do anything about it, then let it go. Don't be a prisoner to things you can't change." 

Jeg prøvde å si unnskyld når jeg var med henne, skjønner nå at sånt ikke hjelper når tillit er brutt. (jeg var ikke utro btw, og jeg mishandlet henne ikke. Men jeg sa noen ting som såret veldig. Som jeg aldri kommer til å si til andre senere. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hæ? Bare fordi det er slutt så skal du ikke ha dårlig samvittighet? Jo sånt kan jo sitte i i årevis og kanskje resten av livet. Du er ikke noe unik eller unormal for å ha empati. 

Anonymkode: a2715...80d

Vet jo at jeg kan komme til å ha det sånn lenge, men jeg prøver bare å slippe taket helt ok. Vi hadde det kjekt en stund, men vi hadde forskjellige behov feks. Og pga aldersforskjellen så var nok jeg på et annet sted i livet enn henne. Ønsket forskjellige ting. 

Skrevet

Det er litt uklart hva du har dårlig samvittighet for. Uansett har det ingen som helst hensikt å fortsette kontakten med henne når du både mener du sårer henne og du ikke later til å like henne en gang. Kutt kontakten, slutt å snakke om henne til andre og gå videre i livet ditt.

Anonymkode: 42d54...f60

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er litt uklart hva du har dårlig samvittighet for. Uansett har det ingen som helst hensikt å fortsette kontakten med henne når du både mener du sårer henne og du ikke later til å like henne en gang. Kutt kontakten, slutt å snakke om henne til andre og gå videre i livet ditt.

Anonymkode: 42d54...f60

At jeg såret henne som jeg skrev. Vi kuttet kontakten helt for en uke siden ca. 

Jeg likte henne veldig godt, hun er/var en kjempe flott jente. Men jeg har behov som hun ikke klarte å fylle. Jeg ble mer og mer deppet over at kjæresten min ikke viste kjærligheten for meg noe særlig. Virket som at hun var flau over meg til tider. Det gikk innover meg, selvom hun sa at hun ikke var flau over meg. Tror på det nå som jeg kjenner henne bedre, men hjelper ikke det nå. Skal huske det til neste gang. 

Jaja, uff håper den uvelle følelsen i magen er over dette og ikke omgangssyke som har vært innom leiligheten igår 😂

Skrevet

Du virker litt barnslig og fjasete. 🙈

Ja du har såret henne og sveket henne men hun kommer til å finne en mann som virkelig tar godt vare på henne. Hun kommer seg over deg.

Det med å ha dårlig samvittighet for at du har gjort en feil er normalt og noe du bør bare sitte med. Det er viktig at du kjenner på det og normalt å ha dårlig samvittighet når man har sveket og såret andre. 

Anonymkode: 999f0...dd3

• Liker 6
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du virker litt barnslig og fjasete. 🙈

Ja du har såret henne og sveket henne men hun kommer til å finne en mann som virkelig tar godt vare på henne. Hun kommer seg over deg.

Det med å ha dårlig samvittighet for at du har gjort en feil er normalt og noe du bør bare sitte med. Det er viktig at du kjenner på det og normalt å ha dårlig samvittighet når man har sveket og såret andre. 

Takk 😂

Btw, hun var ingen engel hun heller 😉 Begge var toxic mot hverandre. Men jeg har såpass god selvinnsikt at jeg skjønner det, hun derimot sp ut til å innbille seg at hun var uskyldig i at forholdet gikk til helsikken. Mye av grunnen til at jeg ble destruktiv i det var fordi jeg dypt inni meg skjønte at hun ikke var noe bra for meg. Men det var koselig å ha en så lenge det varte. Er ikke vanlig for meg at en jente ønsker meg. Samme gjaldt henne, ikke vanlig at hun ble ønsket av en mann. 

Sannsynligvis er det mye av grunnen til at vi ble så fort forelsket i hverandre. Ingen av oss var vant til at det motsatte kjønn ville ha oss. Feil premisser å bli forelsket på. 

Men etterhvert som tiden gikk så ble hun mer og mer kald. Selv før jeg begynte å rote det til. Som sannsynligvis var med på å gjøre at jeg tvilte på at det var riktig person for meg. Også som jeg sa, mine behov ble ikke møtt. Og jo jeg prøvde å si det til henne, men da gjorde hun narr av meg og spurte om jeg ikke var en mann. 

Edit: de gangene jeg prøvde å kommunisere med henne når ting begynte å gå gale, så gjorde hun narr av meg, la på video samtalen, orket ikke å høre på. Stakk liksom fingrene i øret. Hun til og med sa en gang til meg at hun hadde ikke lyttet på meg at hun plutselig hadde innsett det. Endret seg ikke etter det. Så gjett hvem som ble såret når jeg fikk høre at hun ikke hadde giddet å lytte? Meg ja. 

Og jeg sa at jeg ikke hadde delt hemmelighetene hun fortalte om seg selv med noen. Men siden jeg er så uerfaren med forhold og livet generelt så blandet jeg andre inni forholdet. Det kommer jeg aldri til å gjøre igjen. 

Endret av TB1895
Skrevet
TB1895 skrev (8 minutter siden):

Takk 😂

Btw, hun var ingen engel hun heller 😉 Begge var toxic mot hverandre. Men jeg har såpass god selvinnsikt at jeg skjønner det, hun derimot sp ut til å innbille seg at hun var uskyldig i at forholdet gikk til helsikken. Mye av grunnen til at jeg ble destruktiv i det var fordi jeg dypt inni meg skjønte at hun ikke var noe bra for meg. Men det var koselig å ha en så lenge det varte. Er ikke vanlig for meg at en jente ønsker meg. Samme gjaldt henne, ikke vanlig at hun ble ønsket av en mann. 

Sannsynligvis er det mye av grunnen til at vi ble så fort forelsket i hverandre. Ingen av oss var vant til at det motsatte kjønn ville ha oss. Feil premisser å bli forelsket på. 

Men etterhvert som tiden gikk så ble hun mer og mer kald. Selv før jeg begynte å rote det til. Som sannsynligvis var med på å gjøre at jeg tvilte på at det var riktig person for meg. Også som jeg sa, mine behov ble ikke møtt. Og jo jeg prøvde å si det til henne, men da gjorde hun narr av meg og spurte om jeg ikke var en mann. 

Det andre gjør og sier, gir deg ikke en unnskyldning til å såre dem enda mer. Du har vel egne moralske verdier? En tanke om at du er en person som folk kan stole på? 

Og Om du bare "skjønte det dypt inni deg" , så kan hun ikke vært så ille, eller 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det andre gjør og sier, gir deg ikke en unnskyldning til å såre dem enda mer. Du har vel egne moralske verdier? En tanke om at du er en person som folk kan stole på? 

Nå får du det til å høres ut som at jeg gikk innfor å såre henne. Begge såret hverandre. Men jeg er nå obs på at jeg gjorde det. Såvidt jeg har skjønt har ikke hun enda nok erfaring og selvinnsikt til å se at hun såret meg og. 

De siste 2 månedene som vi prøvde å være venner så ga hun meg håp om å bli sammen igjen, kun for å ta det tilbake sekunder etter. Noen ganger sa hun at hun var klar for å være kjæresten min igjen. Og den siste gangen som fikk meg til å gi F var at hun lekte med følelsene mine, prøvde å få en reaksjon ut av meg. Reaksjonen ble til at jeg ikke orket mer. Gadd ikke å snappe mer med henne etter den kvelden, noe som visstnok gjorde henne desperat etter oppmerksomhet fra meg. Begynte å sende masse snaps, men når jeg beit så var det pån igjen med den kalde oppførselen. 

Altså jeg håper hun finner seg en mann som kan takle henne og hennes enorme bagasje. Hun er egentlig en fin person, bare ikke min person. Og at han ikke er som exne før meg. Selvom jeg ikke var så god, spner jeg mye bedre enn de før meg. Er ikke alt jeg skammer meg over, noe av det jeg gjorde for henne er jeg stolt over. Viste henne hvordan en kjæreste kan være (før det gikk gale). At en kjæreste faktisk kan vise interesse for å være sammen med henne, at vi kan faktisk gi gaver uten å forvente noe tilbake. At det er lov og trygt å holde hånden til kjæresten mens man er ute blant folk. 

Endret av TB1895
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vennene mine, familien min osv så at jeg ikke hadde det godt sammen med henne. Men jeg var blitt blind pga forelskelsen. Jeg forandret meg ble deprimert av forholdet, mistet meg selv. Selv nå som jeg ikke har vært sammen med henne på 2 måneder så sliter jeg med å få glede av hobbyene jeg hadde før hun kom. 

Jeg forandret meg visst veldig for henne uten å skjønne det. Ble avhengig av henne og glemte meg selv. Våknet for seint til å skjønne at jeg og trengte alenetid. Kanskje hvis jeg skjønte det tidligere så hadde vi kanskje vært sammen lengre. 

Men jeg er ganske sikker på at meg og henne ikke hadde holdt livet ut. Aldersforskjellen var ganske stor (17 år, hun yngre) og selvom vi ikke brydde oss, så var vi på forskjellige stadier i livet. Jeg kunne ha slått meg til ro, mens hun selvfølgelig ikke var der enda. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så det er en stund siden det egentlig ble slutt. Forholdet varte ikke lenge, men vi stupte begge inn i det med hele oss, ga bort hele hjertet våres til hverandre altfor fort. 

Jeg var kjempe forelsket i henne og hun i meg. Hun delte hemmeligheter om fortiden sin, noe jeg altfor seint hae skjønt er en måte for dere damer å la oss menn vite at dere stoler på oss og liker oss veldig godt. (jeg har vært i veldig få forhold). Jeg delte aldri de hemmelighetene med andre, men jeg snakket om forholdet med andre. Som jeg nå også har skjønt at man ikke bør gjøre, skal heller snakke med den man er sammen med. 

Uansett. Vi har ikke vært kjærester på sikkert 6 uker nå eller mer. Men vi prøvde å være venner, hvor målet var å starte på nytt for å se om vi kunne gå fra venner til kjærester igjen. Men jeg fortsatte å rote ting til. Når hun åpnet seg for meg så skjønte jeg ikke at hun gjorde det fordi hun fortsatt hadde sterke følelser for meg. 

Nå som meg og hun ikke er sammen lengre. Da er det vel ikke noe poeng i å ha dårlig samvittighet for henne? Men heller ta lærdom av det og ikke gjøre sånt mot eventuell neste kjæreste. Meg og henne kommer aldri til å bli sammen igjen. Selvom hun sikkert innbiller seg at jeg fortsatt hadde følelser for henne da vi kuttet kontakten helt nylig, så var jeg gått drit lei av at hun kastet ut brødsmuler for å ta de tilbake like fort som hun hev de ut, og det at hun lekte med følelsene mine og gjorde narr av meg angående det. Det ødelegger for min fremtid og nåtid å hele tiden ha dårlig samvittighet for en det ikke fungerte med. Men greien er at jeg har mye empati, så jeg blir jo både trist over at jeg såret henne og redd for at jeg kanskje kommer til å gjøre samme om igjen. Fine er at jeg ikke er en narcissist da. 

Mye bedre å bare få det over, sånn er det med forhold, kan passe sammen på noen måter og andre ikke, ofte finner man det ofte ikke ut før en stund. Samtidig må også begge være mentalt og følelsesmessig klare for det, uansett er det ingenting å ha dårlig samvittighet over. Slet med det samme selv, men hat slått meg til ro om at det er det man trengte for å få erfaring og bli dyttet mot riktig retning og at andre part uansett har fått noe ut av det også. Slik kan man ende opp dit man vil være en dag. Hvor ofte treffer man på første forsøk hvis man tenker andre scenario ?.
Problemet er ofte at man bare vil få det til å fungere fordi man har bestemt seg, det er en sorg i seg selv å la det gå tapt, men dette er tilfeller hvor man absolutt kommer sterkere ut. Alternativet ville vært å leve halvveis i lengere perioder eller resten av livet, noe ingen av partene er tjent på.

Endret av hahaha
  • Liker 1
Skrevet
hahaha skrev (26 minutter siden):

Mye bedre å bare få det over, sånn er det med forhold, kan passe sammen på noen måter og andre ikke, ofte finner man det ofte ikke ut før en stund. Samtidig må også begge være mentalt og følelsesmessig klare for det, uansett er det ingenting å ha dårlig samvittighet over. Slet med det samme selv, men hat slått meg til ro om at det er det man trengte for å få erfaring og bli dyttet mot riktig retning og at andre part uansett har fått noe ut av det også. Slik kan man ende opp dit man vil være en dag. Hvor ofte treffer man på første forsøk hvis man tenker andre scenario ?.
Problemet er ofte at man bare vil få det til å fungere fordi man har bestemt seg, det er en sorg i seg selv å la det gå tapt, men dette er tilfeller hvor man absolutt kommer sterkere ut. Alternativet ville vært å leve halvveis i lengere perioder eller resten av livet, noe ingen av partene er tjent på.

Mhm, har fått mye lærdom utav det lille forholdet. Vet hva jeg ønsker fra en partner. Forgje ex før det lærte jeg også fra, derfor jeg passet på å huske bursdagen til hun her 😂 Husker den enda, og flere detaljer.  Husker ikke når exn før henne har bursdag, vet bare at hun digget sushi og masse dressing på hot dog 😂

Ja ingen av oss hadde vært lykkelig i forholdet lenge. Når vi gikk på pause så senket jeg skuldrene, pustet med magen osv. Men når det ble snakk om å bli sammen igjen ble skuldrene tung igjen. På en side ønsket jeg å henge med henne mer, men på en annen side ville jeg ikke ha stresset tilbake. 

Skrevet

Hvor gamle er dere?

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvor gamle er dere?

Myndig 😊

Skrevet

Kan du gi noen eksempler på hva hun gjorde som såret deg? Og hva du gjorde for å såre henne? Var hun mye ute å festet, snakket masse drit, den slags?

Anonymkode: bafb8...a3b

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kan du gi noen eksempler på hva hun gjorde som såret deg? Og hva du gjorde for å såre henne? Var hun mye ute å festet, snakket masse drit, den slags?

Neh, jeg er ferdig med tråden nå 😊

Kan si at jeg tror hun prøvde å hevne seg på meg når hun begynte å være toxic mot meg. Når hun begynte å leke med mine følelser. Eneste jeg håper for henne nå er et godt liv med nære venner og en kjæreste som ikke er noe lik de før meg. Til tross for at jeg såret henne mentalt, så skadet jeg henne ikke fysisk i så fall. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ikke ferdig allikevel. 

Etterhvert som tiden gikk ble hun mer og mer kald. Mindre og mindre viste hun at hun faktisk elsket meg. Sånt går innover en som meg som drives av følelser. En som har behov for mer kvalitetstid enn alenetid, og behov for at partneren viser sin kjærlighet gjennom kroppskontakt. Det var hun elendig på. Går sikkert fint for noen, men gjorde ikke det for meg. Hun var flink til å gi meg gaver, som betydde noe. Men det hjalp ikke når jenten begynte å virke som at hun trakk seg unna mer og mer. 

Og når jeg prøvde å kommunisere med henne, så ofte var det som at hun ikke lyttet. At hun bare satt der og så på meg men ikke aktivt lyttet. Selvom jeg maste mye så fikk jeg alltid med meg hva hun sa. Husker små detaljer enda jeg. 

Men det kan hende timingen var utrolig dårlig for oss. Hun ble mer og mer fokusert på utdanningen sin, som hun selvfølgelig bør så ung som hun er. Men det ble da til at jeg følte som at jeg forstyrret henne når jeg sendte henne melding. 

Og ja jeg vet jeg kommer til å få pepper for dette. Men sexen mellom oss føltes tvungen ut. Som at vi ikke hadde kjemien egentlig. Kan nok hende meg og hun hadde fungert bedre som venner, men ikke etter at vi hadde hatt litt sex, klint osv. Ikke når vi begynte som kjærester. 

Som sagt så håper jeg at hun får et godt liv, får seg nære venner som ikke forlater henne når de går på byn, og at hun finner seg en som behandler henne godt. Hun bør derimot finne seg en på sin egen alder og ikke en ny pappa eller verre, bestefar. Var ganske tydelig at jenten har daddy issues. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke ferdig allikevel. 

Etterhvert som tiden gikk ble hun mer og mer kald. Mindre og mindre viste hun at hun faktisk elsket meg. Sånt går innover en som meg som drives av følelser. En som har behov for mer kvalitetstid enn alenetid, og behov for at partneren viser sin kjærlighet gjennom kroppskontakt. Det var hun elendig på. Går sikkert fint for noen, men gjorde ikke det for meg. Hun var flink til å gi meg gaver, som betydde noe. Men det hjalp ikke når jenten begynte å virke som at hun trakk seg unna mer og mer. 

Og når jeg prøvde å kommunisere med henne, så ofte var det som at hun ikke lyttet. At hun bare satt der og så på meg men ikke aktivt lyttet. Selvom jeg maste mye så fikk jeg alltid med meg hva hun sa. Husker små detaljer enda jeg. 

Men det kan hende timingen var utrolig dårlig for oss. Hun ble mer og mer fokusert på utdanningen sin, som hun selvfølgelig bør så ung som hun er. Men det ble da til at jeg følte som at jeg forstyrret henne når jeg sendte henne melding. 

Og ja jeg vet jeg kommer til å få pepper for dette. Men sexen mellom oss føltes tvungen ut. Som at vi ikke hadde kjemien egentlig. Kan nok hende meg og hun hadde fungert bedre som venner, men ikke etter at vi hadde hatt litt sex, klint osv. Ikke når vi begynte som kjærester. 

Som sagt så håper jeg at hun får et godt liv, får seg nære venner som ikke forlater henne når de går på byn, og at hun finner seg en som behandler henne godt. Hun bør derimot finne seg en på sin egen alder og ikke en ny pappa eller verre, bestefar. Var ganske tydelig at jenten har daddy issues. 

Men så flott at dere har slått opp da :) Da var dere ikke riktig i utganspunktet. Høres jo ikke ut som hun har gjort noe alvorlig galt, annet enn at dere er en dårlig match. En erfaring rikere!

Dersom hun er mye yngre enn deg og i studiefasen er det også klart at hun vil ha noen som er i samme posisjon. Med mindre du har en veldig interessant utdanning og jobb selv som dere kan snakke om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...