AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #1 Skrevet 29. november 2023 Fins det? Jeg bruker det egentlig aldri, for jeg syns man bare blir avhengig og må fortsette å bruke det hele tiden, ellers blir leppene kjempetørre. Husker det var en jeg brukte for noen år siden, den hadde en rød ring i selve stiften. Husker ikke hva den heter. Men uansett: fins det noen gode, pleiende leppepomader som man faktisk får myke lepper av og som man ikke blir avhengig av? Gjerne en man kan få på apotek. Anonymkode: 83c69...f9a
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #2 Skrevet 29. november 2023 Jeg bruker nuxe. En liten krukke som varer en evighet hos meg. Smører bare leppene etter jeg pusser tennene om morgen og merker bare tørre lepper om jeg ikke drikker nok vann i løpet av dagen. Anonymkode: e71c3...d84
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #3 Skrevet 29. november 2023 https://www.minmote.no/skjoennhet/hudpleie/a/Qy8rW8/kan-man-bli-avhengig-av-leppepomade Anonymkode: 2f784...c37
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #4 Skrevet 29. november 2023 Bruker Decubal, den er ok - men kjedelig 😅 Har tidligere brukt La roche posay (?) sin, men følte jeg ble fort tørr av den også til tross for at den ble anbefalt av hudlege. Anonymkode: 0c9d8...61e 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #5 Skrevet 29. november 2023 Decubal lips and dry spots. Det er den eneste som virkelig duger. Og så får du en stor tube for ganske lite penger i forhold til andre lipsyler. Anonymkode: 90df2...0a7 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #6 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Fins det? Jeg bruker det egentlig aldri, for jeg syns man bare blir avhengig og må fortsette å bruke det hele tiden, ellers blir leppene kjempetørre. Husker det var en jeg brukte for noen år siden, den hadde en rød ring i selve stiften. Husker ikke hva den heter. Men uansett: fins det noen gode, pleiende leppepomader som man faktisk får myke lepper av og som man ikke blir avhengig av? Gjerne en man kan få på apotek. Anonymkode: 83c69...f9a De du blir "avhengig" av er de du ikke tåler, eks med parfyme eller lignende som irriterer leppene og gjør de tørre. Finner du en du tåler så skal du ikke bli tørr. Anonymkode: d03d4...c45 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #7 Skrevet 29. november 2023 For meg funker vanlig Lypsyl. Men jeg må være streng med meg selv og bare bruke den når det virkelig trengs. Anonymkode: 38901...0fc 1
Million Skrevet 29. november 2023 #8 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Husker det var en jeg brukte for noen år siden, den hadde en rød ring i selve stiften. Husker ikke hva den heter. Anonymkode: 83c69...f9a Den heter PL3 og er den jeg bruker. Veldig god!
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #9 Skrevet 29. november 2023 Du tenker på PL3. Selges på Lyko! Man blir ikke avhengig av leppepomader. Er som å si at huden blir avhengig av hudkrem eller håret av balsam. Eller kroppen av vann. Leppene trenger å smøres, om de ikke smøres naturlig. De smøres naturlig om du drikker nok vann, ikke drikker vanndrivende, puster med nesa og er i rett luft/klima. Jeg puster litt med munnen av og til på jobb, og har A/C og andre luftkilder som blåser meg i fjeset hele dagen, så leppene mine er tørre hele tiden. Når jeg drikker nok vann, og IKKE har luft blåsende på meg konstant, og jeg fåe puste med nesten en hel dag, da trenger jeg knapt leppepomade, og glemmer det nesten bort. Jeg bruker de billige fra Normal, av merket "Sence" tror jeg det heter. Så liker jeg de dra Vaseline? I sånne små metallbokser. Vanlig vaselin er også knallbra. Anonymkode: 14d09...3cd 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #10 Skrevet 29. november 2023 Du blir ikke avhengig av lypsyl eller lip balm. Eneste tilfellet må isåfall være at du bruker noe du ikke tåler, og at leppene reagerer med tørrhet og ru på dette. En vanlig lypsyl uten parfyme er safe for de fleste. De aller fleste tåler parfyme også, men er jo absolutt ingen nødvendighet. Jeg er veldig glad i lip balms med vaseline, sheasmør og voks. Men hver sin smak Anonymkode: 9ace7...32a
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #11 Skrevet 29. november 2023 Dior Addict Lip Glow Oil - Behagelig gloss, men man kan bli avhengig hehe Anonymkode: dc65d...114
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #12 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Fins det? Jeg bruker det egentlig aldri, for jeg syns man bare blir avhengig og må fortsette å bruke det hele tiden, ellers blir leppene kjempetørre. Husker det var en jeg brukte for noen år siden, den hadde en rød ring i selve stiften. Husker ikke hva den heter. Men uansett: fins det noen gode, pleiende leppepomader som man faktisk får myke lepper av og som man ikke blir avhengig av? Gjerne en man kan få på apotek. Anonymkode: 83c69...f9a Litt rart tips; men jeg bruker bepanthen salve fra apoteket. STartet å bruke den da jeg "skulle" bruke den etter jeg tatoverte leppene (pmu), og siden da ble jeg helt frelst. Varer en eeeeevighet på leppene, tørker ikke ut som vanlig leppomade, man blir ikke avhengi og er drøy i bruk. Kjøper de minste tubene, skviser ut bittelitt på fingern og smører på leppene. Anonymkode: 505b7...024
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #13 Skrevet 29. november 2023 For meg funker Carmex helt utrolig bra. Jeg har brukt Lypsyl i alle mulige varianter, og Labello, men de gjør det omtrent bare verre - jeg må ha det på mange ganger i timen omtrent. MEn Carmex tar jeg på om kvelden før jeg legger meg, og trenger kanskje ikke bruke mer enn 0-2 ganger ila en hel dag. Anonymkode: 58926...caf
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #14 Skrevet 29. november 2023 Jeg bruker den blå fra Cosmica, liker den kjempegodt. Anonymkode: fa0fa...247
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #15 Skrevet 29. november 2023 Jeg slet veldig med leppene, i alle år, helt til jeg fant Nuxe Rêve de Miel. Den anbefales på det aller, aller, aller varmeste. Den har fulgt meg i mange år nå. https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/lepper/nuxe-nuxereve-de-miel-reve-de-miel-ultra-nourishing-lip-balm,5104714?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA35urBhDCARIsAOU7Qwk5maYtHTVvsJK7QhYaCd4cw3xiwutdTjrbQLbffXiRz6anhJ1huCIaAu7-EALw_wcB Anonymkode: fb6fb...884
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #16 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Decubal lips and dry spots. Det er den eneste som virkelig duger. Og så får du en stor tube for ganske lite penger i forhold til andre lipsyler. Anonymkode: 90df2...0a7 Enig👏🏼👏🏼 Brukte isotretinoin (aknemedisin) for en stund siden, fikk supertørre lepper. Da var denne eneste som funka!! Anonymkode: 92963...2c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå