AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #1 Skrevet 29. november 2023 Kjæresten min er 60, jeg er en del yngre. Vi har vært sammen i snart fire år. Da vi ble sammen, var jeg redd for å fortelle han jeg knapt har noen venner. Jeg har en god venninne jeg har kontakt med noen ganger i året, ellers ingen venner. Jeg har to barn og er i full jobb, har interesser, så det har liksom aldri vært et stort savn annet enn i høytider og litt om sommeren. Jeg har noen ganger unngått forhold fordi da ville jo sannheten om dette kommet fram, og det ønsket jeg ikke. Men kjæresten jeg har nå, har jeg så sterke følelser for at jeg valgte å gå inn i forholdet likevel. Han tok det helt fint, og ingenting ble verre av at jeg fortalte han sannheten etter noen måneder. Men, det som jeg etterhvert merket var at heller ikke han har noen venner egentlig! Han er 60, og har en lang og krevende utdanning bak seg da han var ung, og har en bra jobb hvor han har et godt forhold til kollegaer. Vi har ikke snakket om temaet han og venner, men han har nevnt i forbifarten at når han pensjonerer seg så vil han gjerne holde kontakten med A og B f.eks., men ikke noe mer enn det. Er dette noe å bekymre seg over? Han har et normalt forhold til sine søsken, og hjelper ofte til med praktiske ting de trenger. Forholdet vårt er et lykkelig et, og jeg er jo glad for at vi har funnet hverandre, men tenker iblant på det med vennskap og hva det kan bety for framtiden at vi begge egentlig ikke har venner. Er det for sent å skaffe seg ekte venner når man er i 60- og 40-årene? Anonymkode: 50065...f8a
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #2 Skrevet 29. november 2023 Tenker du det er mer bekymringsfullt at han ikke har noen venner, enn at du har 1 venn som du har kontakt med noen ganger i året? 🙄 Dere har vel godt å bli kjent med flere både du og han. Anonymkode: d048e...3b2 2 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #3 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tenker du det er mer bekymringsfullt at han ikke har noen venner, enn at du har 1 venn som du har kontakt med noen ganger i året? 🙄 Dere har vel godt å bli kjent med flere både du og han. Anonymkode: d048e...3b2 Ja, men hvordan kan det gå an? Jeg er 42, føler at det for sent å få venner. Alle har liksom en venninnegjeng som er etablert. Anonymkode: 50065...f8a
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #4 Skrevet 29. november 2023 Dere har barn, familie og hverandre! Så bra ❤️ Anonymkode: 1409c...9de 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #5 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dere har barn, familie og hverandre! Så bra ❤️ Anonymkode: 1409c...9de Takk, og ja,det er jo bra. Men jeg blir av og til litt trist når jeg tenker på at vi ikke har et "sosialt nettverk" som mange har. Kunne vært gøy også for barna. Anonymkode: 50065...f8a
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #6 Skrevet 29. november 2023 Har han barn? Anonymkode: 5088e...b89
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #7 Skrevet 29. november 2023 dere er ikke alene, vi har få til ingen venner vi også. vi er i slutten av 30 årene. men gjelder å stikke huet frem, mener det er møt nye venner grupper på facebook som man kan prøve. samme som deg er året travelt med familien, men savner venner til å drikke og diskutere med, nyttårsaftenfest og slike ting.. Anonymkode: 09740...65a 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #8 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har han barn? Anonymkode: 5088e...b89 Ett barn (21 år), de har sporadisk kontakt. Anonymkode: 50065...f8a
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #9 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): dere er ikke alene, vi har få til ingen venner vi også. vi er i slutten av 30 årene. men gjelder å stikke huet frem, mener det er møt nye venner grupper på facebook som man kan prøve. samme som deg er året travelt med familien, men savner venner til å drikke og diskutere med, nyttårsaftenfest og slike ting.. Anonymkode: 09740...65a Ja, enig. Fantaserer iblant om å lage den perfekte middagen for et vennepar eller to, og så f.eks. spille brettspill sammen i et par timer etterpå. Eller noen å gå på restaurant sammen med. Dra på ferie med vennepar som har barn så barna får en gøyere ferie, sånne ting. Anonymkode: 50065...f8a 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #10 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja, men hvordan kan det gå an? Jeg er 42, føler at det for sent å få venner. Alle har liksom en venninnegjeng som er etablert. Anonymkode: 50065...f8a Det er aldri for sent å få venner om man ønsker seg venner? Ikke alle har det store behovet for mange venner heller. For meg er det mer enn nok med partner og familie. Det er de jeg liker å være med. Det er de jeg føler meg komfortabel med. Har bare bekjente utenom. Anonymkode: d9023...582
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #11 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, men hvordan kan det gå an? Jeg er 42, føler at det for sent å få venner. Alle har liksom en venninnegjeng som er etablert. Anonymkode: 50065...f8a Meld deg på ting der man kan bli kjent med nye eller last ned venne/venninne apper. Jeg er voksen har venner, men hadde lyst på flere så jeg fant meg en til vennegjeng i år. Alle vi ble kjent i år. Anonymkode: d048e...3b2 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #12 Skrevet 29. november 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Meld deg på ting der man kan bli kjent med nye eller last ned venne/venninne apper. Jeg er voksen har venner, men hadde lyst på flere så jeg fant meg en til vennegjeng i år. Alle vi ble kjent i år. Anonymkode: d048e...3b2 så varmt å lese, dette gjorde meg glad Anonymkode: 09740...65a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå