Gå til innhold

Noen som jobber som Cabin Crew for SAS her ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat vært på intervju å sitter igjenn med noen spm. Fikk beskjed om at man får vite den 15 hver mnd hvordan man skal jobbe neste mnd. Men mente de da hvilke turer og tider man skal jobbe eller gjelder det også hvilke dager man skal jobbe?  Jeg trodde man hadde fast turnus med 5 dager på og 3 dager av f.eks.  

For vist det er sånn at man ikke vet hvilke dager man jobber eller har fri før 14 dager før er det jo helt umulig å ha noe liv utenom jobben. Da kan ma jo aldri planlegge noen ting ettersom man aldri vet når man skal jobbe. Å i så fall om det er sånn  er  det lov å bytte vakter med andre ? eventuelt si fra seg en vakt om det er noe veldig spesielt man gjerne skulle vært med på som f.eks begravelse, bryllup ol.  

Å hvordan ser en arbeidsdag ut i timer ? Regner med det ikke er vanlig 8 timers dag ? Hvor mange timer i strekk kan man jobbe før man er pålegg hvile som er lengre en 30 min pause.  

Håper noen vet å kan svare :) 

Anonymkode: d0cdf...18b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke poenget med intervju om å etterlyse nettop slik info?

:skya:

Anonymkode: ec9bf...a13

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

De jeg kjenner som jobber i SAS venter til den 15.med å svare på invitasjoner. Da får de svar på om de kan si ja til noe måneden etterpå, hvilke helger de jobber.

Anonymkode: 809c3...af2

Skrevet

Du har nok fri dag i perioden skal jobbe, det er pålagt at man må være et viss tid på bakken også. Du kan nok ikke bytte selv på vaktene da må du kontakte din arbeidsgiver og se om går. Du må ha i bakhodet at det er en stor kabal så skal gå opp hos SAS med kabinansatte. Hvis en ikke kan komme på jobb så kan man risikere at hele avgangen blir innstilt. Men det er jo alltid noen som er på back up og må stille på kort varsel. Du kan få sånne vakter selv der du er på stand by hjemme og må komme på kort varsel. Har en i familien som jobber for SAS, av og til har de 14 timers dag. Forsinkelser må jo og påregnes gjennom dagen.  du kan heller ikke alltid forvente å få ferie når du selv vil. Men regner med all info får du etterhvert.  

Som jeg har forstått så er det ikke alltid lett og planlegge ting da vedkommende må vente til planen for perioden er kommet. 

Anonymkode: 96c48...d18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...