AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #1 Skrevet 29. november 2023 Vi elsker hverandre og har begynt å snakke om barn, men vi har litt ulike syn på samfunnets utfordringer, spesielt rundt kjønnsidentitet. Han mener at det å være trans er en slags folkesykdom, men ellers har han gode verdier, som å akseptere homofili og forskjellige raser og hudfarger. Jeg er bekymret for at hans synspunkter kan påvirke barnet vårt til å bli transfobisk eller hindre barnet i å være seg selv. Han sier at han aldri vil lyve for barnet vårt, og at han kun anerkjenner to kjønn – mann og kvinne – og at alt annet er oppdiktede identiteter som er tåpelige. Anonymkode: b8979...6f5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #2 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi elsker hverandre og har begynt å snakke om barn, men vi har litt ulike syn på samfunnets utfordringer, spesielt rundt kjønnsidentitet. Han mener at det å være trans er en slags folkesykdom, men ellers har han gode verdier, som å akseptere homofili og forskjellige raser og hudfarger. Jeg er bekymret for at hans synspunkter kan påvirke barnet vårt til å bli transfobisk eller hindre barnet i å være seg selv. Han sier at han aldri vil lyve for barnet vårt, og at han kun anerkjenner to kjønn – mann og kvinne – og at alt annet er oppdiktede identiteter som er tåpelige. Anonymkode: b8979...6f5 Han aksepterer at folk er homofile og har ulike hudfarger? Raust. Denne mannen ville jeg ikke fått barn med. Tenk om barnet dere får identifiserer seg som et annet kjønn, er ikke-binær eller bare litt ekstra feminin/maskulin? Det er vanskelig nok å vokse opp når man ikke passer inn i de kategoriene vi har satt på de ulike kjønnene, å ha en far som i tillegg kommer med slengbemerkninger og ikke vil anerkjenne hvem du er vil gjøre livet fryktelig tungt. De holdningene hans ville jeg ikke spredd videre til mine barn. Anonymkode: 33834...7c1 8 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #3 Skrevet 29. november 2023 Dette er en smart mann som ikke lever i en fantasi verden! Få barn med han du, ikke så mange av sånne menn for tiden. Anonymkode: 23828...ad9 19 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #4 Skrevet 29. november 2023 Han er fornuftig og lar seg ikke hjernevaske av woke-fantastene. Anonymkode: f6542...8a8 18 2 1
Anononyma Skrevet 29. november 2023 #5 Skrevet 29. november 2023 Guri. Ton ned woke noen hakk så går det nok fint. Du vet det er sånn 1 promille sjans for at evt barn reelt sett vil få de utfordringene ikke sant? Synes mannen din høres fornuftig ut jeg. 16
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #6 Skrevet 29. november 2023 Tenker han at isbjørner også lar seg påvirke av oppdiktede identiteter? https://www.independent.co.uk/climate-change/news/arctic-pollution-causing-polar-bears-to-change-sex-5359936.html De som kaller bølgen av alternative kjønnsidentiteten en sykdom og en epidemi kan ha skremmende rett. Det endrer likevel ikke at en som har fått kroppen sin herjet med av miljøgifter siden fosterstadiet kan ha fått påvirket hormoner og kjønnsutvikling på en slik måte at det som sitter mellom beina og i genene ikke samsvarer med det som har fått utvikle seg og som man derfor identifiserer seg med. Folk som lever ut alternative kjønnsidentiteter har like stor rett til å leve ut sin identitet som alle andre (som ikke skader noen andre i prosessen). Anonymkode: a8765...348 2
c_buk Skrevet 29. november 2023 #7 Skrevet 29. november 2023 (endret) Jeg reagerer langt mer på "aksepterer" homofili og ulike raser enn jeg reagerer på at han kun anerkjenner to kjønn. Endret 29. november 2023 av c_buk
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #8 Skrevet 29. november 2023 Styr unna. Transfolk har eksistert i all tid. De bare var ikke så synlig før fordi de risikerte å bli drept. De risikerer dette fortsatt, men... Anonymkode: 67063...369 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #9 Skrevet 29. november 2023 Man er ikke nødvendigvis transfobisk fordi man mener det er en sykdom. Jeg stiller meg skeptisk til at transkjønnethet er like naturlig som alt annet her i verden, og ikke resultat av sykdom i de fleste tilfeller. Det betyr ikke at jeg oppfører meg respektløst mot transfolk, eller på noen måte behandler de dårligere enn andre mennesker. Jeg mener at alle mennesker er like mye verdt, trans eller ikke. Bare så det er sagt. Anonymkode: d8d42...e14 11
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #10 Skrevet 29. november 2023 "Aksepterer homofili og hudfarger/raser"? Røde flagg i fleng. Ville aldri fått barn med han. (Også pga transfobien.) Anonymkode: e413d...072 2
Arkana Skrevet 29. november 2023 #11 Skrevet 29. november 2023 For min del hadde jeg aldri blitt sammen med, langt mindre fått barn med, en mann som er så intolerant. Synes det er litt rart at du sier han har gode verdier for det har han etter min mening ikke i det hele tatt. Hvis du er så bekymret, noe jeg forstår veldig godt, hvorfor er du sammen med ham i det hele tatt?
Hannah80 Skrevet 29. november 2023 #12 Skrevet 29. november 2023 Det eksisterer i mine øyne, bare to biologiske kjønn. Hva man identifiserer seg som, er noe helt annet. Jeg har ikke transfobi, selv om jeg mener det. 9 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #13 Skrevet 29. november 2023 Hannah80 skrev (17 minutter siden): Det eksisterer i mine øyne, bare to biologiske kjønn. Hva man identifiserer seg som, er noe helt annet. Jeg har ikke transfobi, selv om jeg mener det. Dette er jo det de aller fleste mener. Til og med mange med annen kjønnsidentitet og transpersoner sier at det finnes to biologiske kjønn. Jeg skjønner ikke hva så mange krangler for. Anonymkode: 95a0e...b1c 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #14 Skrevet 29. november 2023 Aksepterer homofili og andre hudfarger. Wow. Aksepterer han at det er kvinner i arbeidslivet også?! For en liberal fyr. Evt - lukter troll lang vei, men drit i det. Jeg tenker at temaet trans er i all fall i rent sånn debattmessig/teoretisk forstand et interessant tema hvor jeg kan akseptere forskjellige perspektiver og synspunkt. At vi er blitt "for" woke er jo for eksempel noe som det er interessant å belyse og en tanke jeg kan være med på i visse tilfeller. Men jeg hadde aldri blitt sammen med eller fått barn med en som var direkte transfobisk. Anonymkode: 2408b...877 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #15 Skrevet 29. november 2023 Tja, det finnes bare to biologiske kjønn og jeg hadde hatt problemer med å få barn med noen som mener det motsatte. Over 40% av de som bytter kjønn har autisme, så det er jo klart noe psykisk rundt det… Anonymkode: 6df25...d42 6
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #16 Skrevet 29. november 2023 Hadde aldri valgt å være sammen med eller få barn med noen med sånt menneskesyn, rett og slett. Det blir for ulikt egne verdier. Anonymkode: 3a0f9...13c
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #17 Skrevet 29. november 2023 Jeg anser trans som psykiatri, men psykisk syke mennesker er jo like mye verdt som alle andre og skal møtes med respekt og vennlighet. Så om Ulrik vil kalles Ulrikke og gå i kjole og kalles hun eller hen, så gjør jeg jo det, for å ikke såre hen, selv om jeg anser det som psykiatri. Anonymkode: 0633e...edf 8 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #18 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg anser trans som psykiatri, men psykisk syke mennesker er jo like mye verdt som alle andre og skal møtes med respekt og vennlighet. Så om Ulrik vil kalles Ulrikke og gå i kjole og kalles hun eller hen, så gjør jeg jo det, for å ikke såre hen, selv om jeg anser det som psykiatri. Anonymkode: 0633e...edf Ja, nettopp Anonymkode: 6df25...d42
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #19 Skrevet 29. november 2023 Med et par ærlige unntak bekrefter denne tråden en hel del fordommer om kvinner.. Fullstendig irrasjonelle, totalt slave av at alt de gjør må være riktig i andres øyne, lager problemer der det ikke finnes noen, overtenker og gjør seg selv til moralsk dronning over alle. Håper han fyren kommer seg unna!! Anonymkode: e759b...49d
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #20 Skrevet 29. november 2023 Det er en fordel om et par som skal få barn har like verdier. De bør i alle fall være enige om hvordan barnet skal oppdras. Jeg tipper at et eventuelt barn ikke vil bli som faren, men danne egne meninger som hører mer hjemme i dagens samfunn. Selv om han mener kjønnsidentitet er tull, så uttrykker han seg vel ikke stygt? Mobber? Latterliggjør? Gjør han det, ville jeg vært mer skeptisk. Ikke pga spørsmålet om barn, men på grunn av at jeg ikke liker slike personer. Vil han være like glad i barnet om det skulle vise seg å være trans eller ikke-binær? Vil han støtte det, selv om han er uenig? Det tenker jeg er det aller viktigste her. Det er bare du og din mann som kan finne it hva som er riktig for dere. Ikke fremmede på KG. Anonymkode: 4564f...04e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå