AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #1 Del Skrevet 29. november 2023 Hei! noen som har erfaring med hund på hotell? Er det lov å la de være igjen på hotellrommet alene, og er det tillegg til toleranse for lyd? Takk for alle svar Anonymkode: 36ccd...43a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #2 Del Skrevet 29. november 2023 Det at det er lov til å ha med hund på hotell er ikke ensbetydende med at det skal være likt som hjemme. Det betyr at du kan ha hunden med deg. Dvs. at du tar den med når du går ut og du passer på at den er stille og ikke forstyrrer naborommene. Anonymkode: 31e8b...c12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleiskaffe Skrevet 29. november 2023 #3 Del Skrevet 29. november 2023 Hunden min måtte være igjen på hotellet, da jeg skulle på sykehus og besøke et familiemedlem. Hadde jo selvsagt på forhånd gitt beskjed til hotellet og fikk et rom der der var lov med hund, måtte vel betale 200-300 kr mer. Hadde ikke forventa at rommet skulle få besøk av rengjøringspersonell da jeg var borte, hunden var alene på rommet, men kom tilbake og der var sengene redd opp og håndklærne byttet ut. Jeg ble veldig overrasket 😅 hunden var heller ikke i bur, men hun er verdens snilleste. Men ofte er der utlendinger som jobber innen renhold og de pleier ofte å være redde for hunder. i dag hadde jeg nok hatt med meg et tøybur og hatt hundene i det om jeg hadde reist fra hotellet. om hunden hadde bråket mye, feks med seprasjonsangst hadde jeg ikke dratt fra den, gir hunder på hotell et enda dårligere rykte. Men det er meg 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleiskaffe Skrevet 29. november 2023 #4 Del Skrevet 29. november 2023 Husket akkurat på da jeg var på hundeutstilling og sov på hotell med hunden min. Noen gutter hadde fest noen dører lengre bort og skulle ut og røyke, dette var sent på kvelden, etter midnatt. Disse guttene tok stadig vekk feil av sitt eget rom og mitt, og ganske ofte dundret de på døra og ville inn. Ufarlige gutter altså, de gikk bare feil, men hunden min varslet hver gang. Fikk ikke kjeft fra hotellet da hvertfall, er jo ikke uvanlig at hunder varsler når det dundres på døra 😅 så noe lyd tåler de nok, det er jo ikke akkurat lydløst med fest eller barn heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 29. november 2023 #5 Del Skrevet 29. november 2023 Hunden bør ikke være alene på rommet. Noen hotell har regler som sier at hunden kun skal forlates ved inntak av frokost og middag. Jeg bor mye på hotell og har tidligere også hatt med hund i tjeneste. Er overraskende mange hotell som har egne rom for hundeeiere. Men jeg er heller ikke sen med å klage til resepsjonen om det står en hund og bjeffer over lengre tid. Det er ekstremt irriterende når man prøver å slappe av. En idè er å ha med seg en babycall med kamera eller bare et slikt enkelt kamera som man plugger i veggen slik at man kan følge med på hvordan hunden oppfører seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 29. november 2023 #6 Del Skrevet 29. november 2023 Hensatt skrev (2 minutter siden): Hunden bør ikke være alene på rommet. Noen hotell har regler som sier at hunden kun skal forlates ved inntak av frokost og middag. Har aldri opplevd at det er regler for dette når vi har hatt med hundene og det har vi stort sett alltid.. Hvilke hoteller har du opplevd slike regler på - så man kan unngå å booke der? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet 29. november 2023 #7 Del Skrevet 29. november 2023 Vi har hatt med hund flere ganger, vil anbefale og ha med noe som gjør at du har kontakt med hunden. Det er mye fremmede lyder, vår hund reagerer litt på dette. Vi ble ringt til første gangen av resepsjonen, så da lærte vi at vi alltid må ha kontakt med hunden. Vi brukte facetime, la igjen en mobil på hotellrommet og hadde en med oss. Da fikk vi også snakket til hunden når han reagerte på lyder. Du betaler ekstra for hunderom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #8 Del Skrevet 29. november 2023 Jobber på hotell hvor det er tillatt med både hund og katt, samt har hatt med min egen hund med på jobb og på andre hotell. Det er (som oftest) lov å la hunden være alene på rommet, men om det er forsvarlig er noe annet. Ikke alle hotell tar ekstra gebyr for å ha med kjæledyr, men de fleste gjør det. 1. Ville ikke latt hunden være alene på rommet. Ofte tror eierne at det går helt fint, men vi (og andre gjester) hører bjeffing/syting og at de er urolige. Pleier som regel å sende melding/ringe til eier og varsler om det og at hen kanskje skal sjekke hvordan hunden har det. 2. Om jeg reiser alene pleier jeg å spørre de ansatte pent om de kan hente frokost for meg som jeg kan ta med på rommet (står da som oftest i lobbyen å venter med hunden). Reiser jeg med samboer henter vi hver vår gang og spiser på rommet, eventuelt spiser vi sammen i lobbyen hvor vi da har med hunden. 3. Dersom du blir helt nødt til å la hunden være alene, pass på at du kan kommunisere med hunden (typ facetime, skype) og heng opp "ikke forstyrr" skilt på døren. Da går (i utgangspunktet) stuepiker ikke inn på rommet. Min hund er en trygg og stødig kar, men å sette han igjen alene på et rom hvor han ikke er kjent/masse nye lukter/lyder rundt har jeg ikke hatt samvittighet til - da skulle vi i så fall ha vært der over flere dager før vi prøver det. Men igjen, noen hunder er vant med det og det går helt fint også. Anonymkode: 37826...569 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 29. november 2023 #9 Del Skrevet 29. november 2023 Aldri hatt problem med hund på hotell. Vi gir beskjed i resepsjonen at ingen må gå inn på rommet når "Ikke forstyrr" skilter er hengt opp. Hundene er kun alene under frokosten og middagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå