Gå til innhold

Sur mann. Hvordan håndtere? klikker snart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har jevnlig sex to til tre dager i uka. På søndags morgen ble det travelt fordi vi ventet besøk så jeg sto opp og ville gjøre meg klar. Dette resulterer til at han ikke svarer meg resten av dagen, knapt ser på meg og kommer med jevnlige stikk innimellom. Til og med fremfor barna. Når vi legger oss om kvelden ligger han der og er "lei seg" og forventer at jeg skal være interessert i noe.. Jeg spør han rett ut om hva han forventer etter dagens oppførsel og han blir sur og vender ryggen til.

Mandag, lik. Tirsdag lik. 

Jeg venter bare på neste stikk og har talen klar om slik type oppførsel. 

I tillegg irriterer det meg hvordan han reagerer når barna ikke svarer han eller er sure mot han. Da blir han rasende. Men han som voksen kan gjøre det så tydelig fremfor barna mot meg? 

Slik oppførsel er en gjenganger hver gang han forventer å få seg noe, men det ikke skjer. Det er slitsomt og jeg får bare mindre lyst på han for hver gang

Anonymkode: 003c3...9ae

• Liker 2
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noen som aldri kommer forbi tenåringsfasen.... 

Anonymkode: 51edd...2b6

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet

Bare å gi klar beskjed om at slik oppførsel er uakseptabelt. Da får han heller ligge på sofaen. Om han ikke klarer å være i en familie har han ikke noe der å gjøre. Sex er ikke en rettighet, men en lystbetont aktivitet som begge må delta på.

• Liker 8
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)

Jøss. Du har en mann som bedriver hersketeknikker for å få seg et nypp, enda han er bortskjemt med nok sex fra før av.

Ganske usjarmerende, og tidvis alarmerende, atferd på typen din.

Vanskelig å si hvordan du skal håndtere dette, men du bør ikke gi etter hersketeknikkene hans. For da lønner dem seg, og han fortsetter med det. Så når han er slik, så må du be han skjerpe seg og si at det er direkte avtennene og dårlig oppførsel på han, og så la han surke til krampen tar han. Med andre ord, vent med å ha sex til han blir blid, og så får du venne han til at han må være blid og ordentlig før du lar deg sjarmere.

Dette blir nok sikkert utfordrende å håndtere, men skal du få bukt med hersketeknikkene så må du også tåle å stå i stormen, ellers vil hersketeknikkene fortsette - og enda verre øke i omfang.

Endret av Bombasi
  • Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet

Du må jo ha en åpen og ærlig dialog med mannen. Si i fra at det å straffe deg for å ikke ville ha sex en dag ikke er en ok oppførsel av partneren sin. I tillegg så kan du spørre han selv hvor sexy det er å sutre seg til sex. Hva med deg, og dine følelser? 

Du kan også fortelle han at vi forventer av barn i skolealder at de skal begynne å regulere sine egne følelser, og at dersom han ikke klarer å gå rundt uten å være så emosjonell (for sinne er faktisk en følelse) så må han ha terapi, for dette er ikke noe som godtaes av deg. 

Jeg hadde blitt helt svett. 

Anonymkode: ba306...ff3

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg venter bare på neste stikk og har talen klar om slik type oppførsel. 

I tillegg irriterer det meg hvordan han reagerer når barna ikke svarer han eller er sure mot han. Da blir han rasende. Men han som voksen kan gjøre det så tydelig fremfor barna mot meg? 

Hvorfor venter du? Og hvorfor påtaler du ikke hva han gjør med barna?

Anonymkode: d39d9...b70

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor venter du? Og hvorfor påtaler du ikke hva han gjør med barna?

han svarer meg ikke når jeg snakker til han

• Hjerte 1
Skrevet

Det skal ikke håndteres - det skal rett og slett bare kommenteres med et " slutt å oppføre deg som en unge, det er ekstremt turn-off og fører til at jeg ikke får lyst på deg overhode" 
Case closed! 

Anonymkode: 647d9...405

• Liker 2
  • Nyttig 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da forslår jeg at du ignorerer han mens han er sint. Og når det er 'fredstid' tar du samtale med han om alt det de over meg har skrevet.

Anonymkode: cbd33...3e2

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hva trenger du svar på? Du har talen klar, skriver du. Hold talen. Fortell ham i klartekst at du ikke aksepterer oppførselen hans, hverken over for deg eller barna. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

At folk orker slike samliv. 

Anonymkode: 13999...1cf

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Si at eneste måten det blir sex mellom dere er hvis han er oppfører seg normalt en dag i forkant, og aller helst litt sjarmerende og hyggelig. Hvis ikke kan han glemme det. 

Hvordan tror han at en slik oppførsel skal få deg til å ville ha sex? Be han drite og dra. 

Anonymkode: bf1df...2af

• Nyttig 2
Skrevet

Klikk kjære deg, klikk!!

Anonymkode: bf1df...2af

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, Bombasi said:

Jøss. Du har en mann som bedriver hersketeknikker for å få seg et nypp, enda han er bortskjemt med nok sex fra før av.

Ganske usjarmerende, og tidvis alarmerende, atferd på typen din.

Vanskelig å si hvordan du skal håndtere dette, men du bør ikke gi etter hersketeknikkene hans. For da lønner dem seg, og han fortsetter med det. Så når han er slik, så må du be han skjerpe seg og si at det er direkte avtennene og dårlig oppførsel på han, og så la han surke til krampen tar han. Med andre ord, vent med å ha sex til han blir blid, og så får du venne han til at han må være blid og ordentlig før du lar deg sjarmere.

Dette blir nok sikkert utfordrende å håndtere, men skal du få bukt med hersketeknikkene så må du også tåle å stå i stormen, ellers vil hersketeknikkene fortsette - og enda verre øke i omfang.

Haha, akkurat som om man trener en hund🤭 Er forsåvidt enig altså, men var bare litt morsomt å lese.

Anonymkode: 3289c...b3e

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha, akkurat som om man trener en hund🤭 Er forsåvidt enig altså, men var bare litt morsomt å lese.

Det er faktisk store likeheter mellom oppdragelse av hund og barn/menn 😛

• Liker 4
Skrevet

Fortell ham at du blir tiltrukket av ham når han er blid og godt humør

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dyr er seg selv lik ;) Han man funnet en uvane som fungerer, så fortsetter han med det, og det kan eventuelt eskalere. Jeg tipper TS har hoppet til sengs med han flere ganger bare for å blidgjøre han? Skal man få bukt med uvanene så må uvanene brytes, og ikke ettergies. 

For øvrig er god gammel kjefting undervurdert. Han bryter ned hele familien i en hersketeknikk for å få seg litt saft på snoppen, og dette er det lov å ikke finne seg i. Og da si i fra. La han få kjenne på den dårlige stemningen han lager tilbake til seg selv igjen. Så lenge ingen svarer han, så føler han ikke den dårlige stemningen som situasjonen påfører andre.

Endret av Bombasi
  • Nyttig 4
Skrevet
Bombasi skrev (4 minutter siden):

Dyr er seg selv lik ;) Han man funnet en uvane som fungerer, så fortsetter han med det, og det kan eventuelt eskalere. Jeg tipper TS har hoppet til sengs med han flere ganger bare for å blidgjøre han? Skal man få bukt med uvanene så må uvanene brytes, og ikke ettergies. 

For øvrig er god gammel kjefting undervurdert. Han bryter ned hele familien i en hersketeknikk for å få seg litt saft på snoppen, og dette er det lov å ikke finne seg i. Og da si i fra. La han få kjenne på den dårlige stemningen han lager tilbake til seg selv igjen. Så lenge ingen svarer han, så føler han ikke den dårlige stemningen som situasjonen påfører andre.

Dette! Jeg var så tåpelig at jeg forsøkte å kosemose min mann blid igjen når han ble urimelig furt og oppførte seg som ts sin mann. Å prøve det, og til slutt gi etter for å få bedre stemning (selv om ikke lyst til det egentlig) medfører begge deler at slik oppførsel belønnes, og derfor oppmuntres det til å fortsette strategien. Ingenting bra kommer ut av det. 

Jeg gikk lei, og sa klart fra om at han så gjerne kunne få være furt og sur akkurat så lenge som han ønsker det, men så lenge han er slik bare trekket jeg meg fysisk og mentalt unna, og driver på med mitt. Jeg kommer ikke til å prøve å få deg blid igjen, for du er en voksen mann som selv må regulere deg godt, var beskjeden. Jeg har ingen interesse av å kosemose, dille og kose deg blid igjen, og jeg tenner ikke på furt mann. 

Som sagt så gjort. Når han furtet videre ga jeg absolutt ingen belønning for å oppføre seg slik ved å prøve å blidgjøre ham. Jeg lot ham være i fred, og jeg drev på med mitt. Uten noen som helst belønning i slik oppførsel lengre, ved at jeg prøvde å få ham blid igjen, så var det ikke lenger noe hensikt ved å oppføre seg slik, og den strategien hans dabbet av, til den mer eller mindre opphørte helt. Han kan fremdeles ha en dårlig dag, men da får han fred fra meg, og det glir over. 

Problemet eksisterer ikke lenger i vårt forhold, for uten respons som belønnet en slik strategi har han selv valgt den bort. 

Vi har vært sammen 20 år. De årene kan man dele på midten. De 10 første årene var,jeg dessverre dum nok til å la strategien virke, og den ble da opprettholdt, de 10 siste årene har dette ikke vært en utfordring, fordi jeg ble klok nok til å ikke belønne strategien, og den opphørte. 

Anonymkode: fdefb...740

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er faktisk store likeheter mellom oppdragelse av hund og barn/menn 😛

Det er det vel ikke, snakk om generalisering 

Anonymkode: c0091...7e6

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette! Jeg var så tåpelig at jeg forsøkte å kosemose min mann blid igjen når han ble urimelig furt og oppførte seg som ts sin mann. Å prøve det, og til slutt gi etter for å få bedre stemning (selv om ikke lyst til det egentlig) medfører begge deler at slik oppførsel belønnes, og derfor oppmuntres det til å fortsette strategien. Ingenting bra kommer ut av det. 

Jeg gikk lei, og sa klart fra om at han så gjerne kunne få være furt og sur akkurat så lenge som han ønsker det, men så lenge han er slik bare trekket jeg meg fysisk og mentalt unna, og driver på med mitt. Jeg kommer ikke til å prøve å få deg blid igjen, for du er en voksen mann som selv må regulere deg godt, var beskjeden. Jeg har ingen interesse av å kosemose, dille og kose deg blid igjen, og jeg tenner ikke på furt mann. 

Som sagt så gjort. Når han furtet videre ga jeg absolutt ingen belønning for å oppføre seg slik ved å prøve å blidgjøre ham. Jeg lot ham være i fred, og jeg drev på med mitt. Uten noen som helst belønning i slik oppførsel lengre, ved at jeg prøvde å få ham blid igjen, så var det ikke lenger noe hensikt ved å oppføre seg slik, og den strategien hans dabbet av, til den mer eller mindre opphørte helt. Han kan fremdeles ha en dårlig dag, men da får han fred fra meg, og det glir over. 

Problemet eksisterer ikke lenger i vårt forhold, for uten respons som belønnet en slik strategi har han selv valgt den bort. 

Vi har vært sammen 20 år. De årene kan man dele på midten. De 10 første årene var,jeg dessverre dum nok til å la strategien virke, og den ble da opprettholdt, de 10 siste årene har dette ikke vært en utfordring, fordi jeg ble klok nok til å ikke belønne strategien, og den opphørte. 

Anonymkode: fdefb...740

Nettopp. Ønsker han å lage dårlig stemning, så må han også få dårlig stemning. Han må ikke få god stemning og i bestefall sex av å skape dårlig stemning. Det er HAN som lager den dårlige stemningen, og det er noe han må få klekkelig klar beskjed om. 

Motto: Sur mann må føre til sur kvinne. Det er slik mannen lærer.

• Liker 3
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...