AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #1 Skrevet 29. november 2023 Jeg har hjulpet min bror med en sak hvor hans Audi RS5 2021 mod har fått motorhavari etter 32.000 km. Møller har ikke lyst til å ta regningen, da den er på sinnsyke summer. Forsikringen sier at Møller må ta regningen... Det samme sier advokat. Har en sak gående med advokat og NAF, de sier at det er en kraftig økende trend at VAG biler fra 2019 kommer med fler og fler motorfeil og havarier.. Min bror har lyst til å fikse problemet, så selge dritten. Saken har nå gått sakte i 1 mnd og etter det vi har hørt, kan det ta flere måneder til før alt er ferdig. Jeg er spent på om noen vil kjøpe en bil som har gått igjennom motorhavari og som er pissdyr å fikse på? En kan begynne å lure på om dette er planlagt fra VAG sin side?? Ingen av butikkene han har hørt med bil ta i bilen med høygaffel engang. Blir eneste løsning å selge privat da? Står han ansvarlig om det skjer noe lignende igjen? Må det opplyses om? Anonymkode: c8cb4...f66
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #2 Skrevet 29. november 2023 Alle tyske modeller betyr at du også må enten eie et verksted eller har nok penger til det. Ønsker du noko mer pålitelig så bør broren din kjøpe noko asiatisk. Anonymkode: b49a1...c8b
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #3 Skrevet 29. november 2023 Vag er verdiløse, og Møller enda værre. Og alle klager på Tesla.... Anonymkode: a5275...df8 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #4 Skrevet 29. november 2023 Volkswagenkonsernet, bortsett fra Škoda, har ikke klart å levere kvalitetsprodukt siden sent på 90-tallet. Bestandig trøbbel med et eller annet, gjerne elektronikk og sensorer, men motorer på randen av det som er teknisk mulig - RSene iblant dem - har også lett for å gå i stykker. Press Møller. Ansvaret her bør være kristallklart og tydelig. Så gå og kjøp kvalitetsbiler istdf.; skal det være raskt, prøv en fantastisk Yaris GR eller en Stinger GT. Anonymkode: 55652...abc 1
LadeJarl Skrevet 29. november 2023 #5 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Volkswagenkonsernet, bortsett fra Škoda, har ikke klart å levere kvalitetsprodukt siden sent på 90-tallet. Bestandig trøbbel med et eller annet, gjerne elektronikk og sensorer, men motorer på randen av det som er teknisk mulig - RSene iblant dem - har også lett for å gå i stykker. Press Møller. Ansvaret her bør være kristallklart og tydelig. Så gå og kjøp kvalitetsbiler istdf.; skal det være raskt, prøv en fantastisk Yaris GR eller en Stinger GT. Anonymkode: 55652...abc VW group sier selv at taket brenner...sannheten er at hele jævla huset står i full fyr og VW har låst kursen mot konkurs..
Ingar-André Skrevet 29. november 2023 #6 Skrevet 29. november 2023 LadeJarl skrev (1 time siden): VW group sier selv at taket brenner...sannheten er at hele jævla huset står i full fyr og VW har låst kursen mot konkurs.. Faktisk enig her.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #7 Skrevet 29. november 2023 Er det ikke nybilgaranti igjen? Har han fulgt serviceintervallene? Anonymkode: 81607...9a5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #8 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det ikke nybilgaranti igjen? Har han fulgt serviceintervallene? Anonymkode: 81607...9a5 Mest sannsynlig ikke, for der er Møller knallharde mot kundene. Er det slumset med intervallet, eller at service er gjort på et ikke Møller verksted, er det null på garanti fra deres side, er min erfaring. Anonymkode: 7add4...425
PITTY Skrevet 30. november 2023 #9 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Mest sannsynlig ikke, for der er Møller knallharde mot kundene. Er det slumset med intervallet, eller at service er gjort på et ikke Møller verksted, er det null på garanti fra deres side, er min erfaring. Anonymkode: 7add4...425 Møller, deres service og bilene deres kan du få gratis av meg. Aldri mer en bil som tvinger meg gjennom Møllers service-intervaller. Hatt elektronikk og sensorfeil så lenge jeg kan huske, og brukergrensesnittet på elektronikken fra en førers ståsted er en general tabbe. Lurer på om ingeniørene der nede klekker ut ideene sine på øl og pølsefestivaler. Bra VAG ikke er konstruktører av elektronikken til atombomber rundt omkring .. 1 1
LadeJarl Skrevet 30. november 2023 #10 Skrevet 30. november 2023 PITTY skrev (3 timer siden): Møller, deres service og bilene deres kan du få gratis av meg. Aldri mer en bil som tvinger meg gjennom Møllers service-intervaller. Hatt elektronikk og sensorfeil så lenge jeg kan huske, og brukergrensesnittet på elektronikken fra en førers ståsted er en general tabbe. Lurer på om ingeniørene der nede klekker ut ideene sine på øl og pølsefestivaler. Bra VAG ikke er konstruktører av elektronikken til atombomber rundt omkring .. VAG finnes ikke lenger, heter VW group.. Snart finnes ikke de heller, er på full fart ut av sitt største marked Kina der de har hentet 50% av inntektene sine de siste 15 år.. Softwareavdelingen i Tyskland la de ned tidligere i år og kjøpte et kinesisk selskap som utvikler softwaren deres nå.. Den nye elbilplattformen Trinity er også lagt ned...kjøpte en andel i kinesiske Xpeng og skal bruke Xpengs gamle plattform på nye elbilen istedet... Produksjon av biler flyttes i større og større grad over til joint venture selskapene de har med SAIC og FAW i Kina mens de sier opp folk i tyskland.. Ser bra ut det her...200 milliarder $ i gjeld og enorme pensjonsforpliktelser....null relevant teknologi når verden nå går over til 100 % elektrisk...🙈...bye bye VW.. https://www.cnbc.com/2023/11/17/volkswagen-nissan-and-hyundai-on-track-for-worst-china-sales-in-years.html 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #11 Skrevet 30. november 2023 Trådstarter her igjen. Min bror har fått meldinger av andre med lignende problemer!! RS Q8, RS6, helt opp til 2023 mod?!? En stor aktør i Norge anbefaler visst at alle kjøper bilene med en ekstra garanti som skal dekke motorhavari opp til X sum, men tydeligvis kan prisen på motorbytte på en RS Q 8 gå over en million!?!?!? "Se på Finn, når bilene nærmer seg 30-40k km så vil alle selge dem!" Anonymkode: c8cb4...f66 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #12 Skrevet 30. november 2023 PITTY skrev (6 timer siden): Møller, deres service og bilene deres kan du få gratis av meg. Aldri mer en bil som tvinger meg gjennom Møllers service-intervaller. Hatt elektronikk og sensorfeil så lenge jeg kan huske, og brukergrensesnittet på elektronikken fra en førers ståsted er en general tabbe. Lurer på om ingeniørene der nede klekker ut ideene sine på øl og pølsefestivaler. Bra VAG ikke er konstruktører av elektronikken til atombomber rundt omkring .. Har ikke ett vondt å si om servicen til Møller, men produktet de selger, står ikke høyt i kurs hos meg. Men, jeg hadde også alle servicer hos de, og det var null problem når ei dyse takka for seg utenom garantitiden. Anonymkode: 7add4...425
PITTY Skrevet 30. november 2023 #13 Skrevet 30. november 2023 LadeJarl skrev (2 timer siden): VAG finnes ikke lenger, heter VW group.. Snart finnes ikke de heller, er på full fart ut av sitt største marked Kina der de har hentet 50% av inntektene sine de siste 15 år.. Softwareavdelingen i Tyskland la de ned tidligere i år og kjøpte et kinesisk selskap som utvikler softwaren deres nå.. Den nye elbilplattformen Trinity er også lagt ned...kjøpte en andel i kinesiske Xpeng og skal bruke Xpengs gamle plattform på nye elbilen istedet... Produksjon av biler flyttes i større og større grad over til joint venture selskapene de har med SAIC og FAW i Kina mens de sier opp folk i tyskland.. Ser bra ut det her...200 milliarder $ i gjeld og enorme pensjonsforpliktelser....null relevant teknologi når verden nå går over til 100 % elektrisk...🙈...bye bye VW.. https://www.cnbc.com/2023/11/17/volkswagen-nissan-and-hyundai-on-track-for-worst-china-sales-in-years.html Fyttigrisen. Snakk om å rette skyts mot seg selv, nedenom og hjem. Og sin egen befolkning sender de vel på gata. En gang ble de ruinert av Versailltraktaten, nå lager de altså slike kontrakter mot seg selv. For noen duster. Eneste positive her er at atombombene til kineserne trolig ikke er til å stole på, smeller forhåpentligvis av på egen landjord😅, når vi merker hvilken jalla kvalitet de gjennomgående lager på mye annet..
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #14 Skrevet 30. november 2023 26 minutter siden, PITTY said: Fyttigrisen. Snakk om å rette skyts mot seg selv, nedenom og hjem. Og sin egen befolkning sender de vel på gata. En gang ble de ruinert av Versailltraktaten, nå lager de altså slike kontrakter mot seg selv. For noen duster. Eneste positive her er at atombombene til kineserne trolig ikke er til å stole på, smeller forhåpentligvis av på egen landjord😅, når vi merker hvilken jalla kvalitet de gjennomgående lager på mye annet.. For noe sprøy. Tyskere har aldri klart å lage noe som helst av software. Og Kinesere er nå bedre enn de fleste på det meste, bla biler. Og delene er latterlig billige ift eu/usa. Anonymkode: a5275...df8 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #15 Skrevet 30. november 2023 At VW-gruppen forsvinner snart, er ren og skjær ønsketenkning fra Tesla-menigheten. Anonymkode: 6d8c7...8dc 2
PITTY Skrevet 30. november 2023 #16 Skrevet 30. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): For noe sprøy. Tyskere har aldri klart å lage noe som helst av software. Og Kinesere er nå bedre enn de fleste på det meste, bla biler. Og delene er latterlig billige ift eu/usa. Anonymkode: a5275...df8 Merkelig timing i så fall. Nå som VW er mer ræva enn noen gang så er det altså nettopp kina som fôrer med elektronikk.. Som en annen forteller. Jeg har hatt tyske biler og motorsykler siden 80-tallet og aldri noe software-krøll på meg. Før nå.. og kinesere. Endret 30. november 2023 av PITTY
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #17 Skrevet 30. november 2023 LadeJarl skrev (3 timer siden): VAG finnes ikke lenger, heter VW group.. Snart finnes ikke de heller, er på full fart ut av sitt største marked Kina der de har hentet 50% av inntektene sine de siste 15 år.. Softwareavdelingen i Tyskland la de ned tidligere i år og kjøpte et kinesisk selskap som utvikler softwaren deres nå.. Den nye elbilplattformen Trinity er også lagt ned...kjøpte en andel i kinesiske Xpeng og skal bruke Xpengs gamle plattform på nye elbilen istedet... Produksjon av biler flyttes i større og større grad over til joint venture selskapene de har med SAIC og FAW i Kina mens de sier opp folk i tyskland.. Ser bra ut det her...200 milliarder $ i gjeld og enorme pensjonsforpliktelser....null relevant teknologi når verden nå går over til 100 % elektrisk...🙈...bye bye VW.. https://www.cnbc.com/2023/11/17/volkswagen-nissan-and-hyundai-on-track-for-worst-china-sales-in-years.html Her kan du se litt, om dine selvpåførte løgner. Produksjonen av ID til VW er i Tyskland, det du referer til om Kina, er biler skal bli værende i Kina, dvs selges der. Dette kommer opp først, når jeg søker opp produksjon av ID 4 Dette ligger rett under Anonymkode: 7add4...425 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #18 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Her kan du se litt, om dine selvpåførte løgner. Produksjonen av ID til VW er i Tyskland, det du referer til om Kina, er biler skal bli værende i Kina, dvs selges der. Dette kommer opp først, når jeg søker opp produksjon av ID 4 Dette ligger rett under Anonymkode: 7add4...425 Et resultat av at Teslarati er brukerens primære nyhetskilde. VW Group har tilsynelatende mye langsiktig gjeld, men brorparten er finansielle tjenester. Her overgår eiendelene (typisk eksterne fordringer knyttet til lån og leasing) gjelden med flere titalls milliarder euro. VW Financial Services fungerer i prinsippet som en bank for konsernet. Anonymkode: 6d8c7...8dc
LadeJarl Skrevet 30. november 2023 #19 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her kan du se litt, om dine selvpåførte løgner. Produksjonen av ID til VW er i Tyskland, det du referer til om Kina, er biler skal bli værende i Kina, dvs selges der. Dette kommer opp først, når jeg søker opp produksjon av ID 4 Dette ligger rett under Anonymkode: 7add4...425 Du burde søkt litt lenger https://www.reuters.com/business/autos-transportation/vw-eyes-job-cuts-zwickau-plant-low-e-car-demand-dpa-2023-09-13/
LadeJarl Skrevet 30. november 2023 #20 Skrevet 30. november 2023 PITTY skrev (1 time siden): Merkelig timing i så fall. Nå som VW er mer ræva enn noen gang så er det altså nettopp kina som fôrer med elektronikk.. Som en annen forteller. Jeg har hatt tyske biler og motorsykler siden 80-tallet og aldri noe software-krøll på meg. Før nå.. og kinesere. VW ga opp å fikse software- problemene på ID3 og la ned hele avdelingen og sparket hundrevis av ansatte...kineserne fikset det hele på 3 uker.. Kineserne lager de beste bilene i verden i dag...kvalitetsproblemer er VW og Ford det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå