Gå til innhold

Motorkvaliteten gått ned? VAG problemer...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hjulpet min bror med en sak hvor hans Audi RS5 2021 mod har fått motorhavari etter 32.000 km. Møller har ikke lyst til å ta regningen, da den er på sinnsyke summer. Forsikringen sier at Møller må ta regningen... Det samme sier advokat.

Har en sak gående med advokat og NAF, de sier at det er en kraftig økende trend at VAG biler fra 2019 kommer med fler og fler motorfeil og havarier.. Min bror har lyst til å fikse problemet, så selge dritten. Saken har nå gått sakte i 1 mnd og etter det vi har hørt, kan det ta flere måneder til før alt er ferdig. 

Jeg er spent på om noen vil kjøpe en bil som har gått igjennom motorhavari og som er pissdyr å fikse på? En kan begynne å lure på om dette er planlagt fra VAG sin side??

Ingen av butikkene han har hørt med bil ta i bilen med høygaffel engang. Blir eneste løsning å selge privat da? Står han ansvarlig om det skjer noe lignende igjen? Må det opplyses om?

Anonymkode: c8cb4...f66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle tyske modeller betyr at du også må enten eie et verksted eller har nok penger til det.

Ønsker du noko mer pålitelig så bør broren din kjøpe noko asiatisk.

Anonymkode: b49a1...c8b

Skrevet

Vag er verdiløse, og Møller enda værre. Og alle klager på Tesla....

Anonymkode: a5275...df8

  • Liker 3
Skrevet

Volkswagenkonsernet, bortsett fra Škoda, har ikke klart å levere kvalitetsprodukt siden sent på 90-tallet. Bestandig trøbbel med et eller annet, gjerne elektronikk og sensorer, men motorer på randen av det som er teknisk mulig - RSene iblant dem - har også lett for å gå i stykker. Press Møller. Ansvaret her bør være kristallklart og tydelig. Så gå og kjøp kvalitetsbiler istdf.; skal det være raskt, prøv en fantastisk Yaris GR eller en Stinger GT.

Anonymkode: 55652...abc

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Volkswagenkonsernet, bortsett fra Škoda, har ikke klart å levere kvalitetsprodukt siden sent på 90-tallet. Bestandig trøbbel med et eller annet, gjerne elektronikk og sensorer, men motorer på randen av det som er teknisk mulig - RSene iblant dem - har også lett for å gå i stykker. Press Møller. Ansvaret her bør være kristallklart og tydelig. Så gå og kjøp kvalitetsbiler istdf.; skal det være raskt, prøv en fantastisk Yaris GR eller en Stinger GT.

Anonymkode: 55652...abc

VW group sier selv at taket brenner...sannheten er at hele jævla huset står i full fyr og VW har låst  kursen mot konkurs..

Skrevet
LadeJarl skrev (1 time siden):

VW group sier selv at taket brenner...sannheten er at hele jævla huset står i full fyr og VW har låst  kursen mot konkurs..

Faktisk enig her. 

Skrevet

Er det ikke nybilgaranti igjen? Har han fulgt serviceintervallene? 

Anonymkode: 81607...9a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det ikke nybilgaranti igjen? Har han fulgt serviceintervallene? 

Anonymkode: 81607...9a5

Mest sannsynlig ikke, for der er Møller knallharde mot kundene. Er det slumset med intervallet, eller at service er gjort på et ikke Møller verksted, er det null på garanti fra deres side, er min erfaring.

Anonymkode: 7add4...425

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mest sannsynlig ikke, for der er Møller knallharde mot kundene. Er det slumset med intervallet, eller at service er gjort på et ikke Møller verksted, er det null på garanti fra deres side, er min erfaring.

Anonymkode: 7add4...425

Møller, deres service og bilene deres kan du få gratis av meg. Aldri mer en bil som tvinger meg gjennom Møllers service-intervaller. Hatt elektronikk og sensorfeil så lenge jeg kan huske, og brukergrensesnittet på elektronikken fra en førers ståsted er en general tabbe. Lurer på om ingeniørene der nede klekker ut ideene sine på øl og pølsefestivaler.

Bra VAG ikke er konstruktører av elektronikken til atombomber rundt omkring ..

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
PITTY skrev (3 timer siden):

Møller, deres service og bilene deres kan du få gratis av meg. Aldri mer en bil som tvinger meg gjennom Møllers service-intervaller. Hatt elektronikk og sensorfeil så lenge jeg kan huske, og brukergrensesnittet på elektronikken fra en førers ståsted er en general tabbe. Lurer på om ingeniørene der nede klekker ut ideene sine på øl og pølsefestivaler.

Bra VAG ikke er konstruktører av elektronikken til atombomber rundt omkring ..

VAG finnes ikke lenger, heter VW group..

Snart finnes ikke de heller, er på full fart ut av sitt største marked Kina der de har hentet 50% av inntektene sine de siste 15 år.. 

Softwareavdelingen i Tyskland la de ned tidligere i år og kjøpte et kinesisk selskap som utvikler softwaren deres nå..

Den nye elbilplattformen Trinity er også lagt ned...kjøpte en andel i kinesiske Xpeng og skal bruke Xpengs gamle plattform på nye elbilen istedet...

Produksjon av biler flyttes i større og større grad over til joint venture selskapene de har med SAIC og FAW i Kina mens de sier opp folk i tyskland..

Ser bra ut det her...200 milliarder $ i gjeld og enorme pensjonsforpliktelser....null relevant teknologi når verden nå går over til 100 % elektrisk...🙈...bye bye VW..

https://www.cnbc.com/2023/11/17/volkswagen-nissan-and-hyundai-on-track-for-worst-china-sales-in-years.html

  • Liker 1
Skrevet

Trådstarter her igjen.

Min bror har fått meldinger av andre med lignende problemer!!

RS Q8, RS6, helt opp til 2023 mod?!? 
En stor aktør i Norge anbefaler visst at alle kjøper bilene med en ekstra garanti som skal dekke motorhavari opp til X sum, men tydeligvis kan prisen på motorbytte på en RS Q 8 gå over en million!?!?!?
"Se på Finn, når bilene nærmer seg 30-40k km så vil alle selge dem!"
 

Anonymkode: c8cb4...f66

  • Liker 1
Skrevet
PITTY skrev (6 timer siden):

Møller, deres service og bilene deres kan du få gratis av meg. Aldri mer en bil som tvinger meg gjennom Møllers service-intervaller. Hatt elektronikk og sensorfeil så lenge jeg kan huske, og brukergrensesnittet på elektronikken fra en førers ståsted er en general tabbe. Lurer på om ingeniørene der nede klekker ut ideene sine på øl og pølsefestivaler.

Bra VAG ikke er konstruktører av elektronikken til atombomber rundt omkring ..

Har ikke ett vondt å si om servicen til Møller, men produktet de selger, står ikke høyt i kurs hos meg. Men, jeg hadde også alle servicer hos de, og det var null problem når ei dyse takka for seg utenom garantitiden.

Anonymkode: 7add4...425

Skrevet
LadeJarl skrev (2 timer siden):

VAG finnes ikke lenger, heter VW group..

Snart finnes ikke de heller, er på full fart ut av sitt største marked Kina der de har hentet 50% av inntektene sine de siste 15 år.. 

Softwareavdelingen i Tyskland la de ned tidligere i år og kjøpte et kinesisk selskap som utvikler softwaren deres nå..

Den nye elbilplattformen Trinity er også lagt ned...kjøpte en andel i kinesiske Xpeng og skal bruke Xpengs gamle plattform på nye elbilen istedet...

Produksjon av biler flyttes i større og større grad over til joint venture selskapene de har med SAIC og FAW i Kina mens de sier opp folk i tyskland..

Ser bra ut det her...200 milliarder $ i gjeld og enorme pensjonsforpliktelser....null relevant teknologi når verden nå går over til 100 % elektrisk...🙈...bye bye VW..

https://www.cnbc.com/2023/11/17/volkswagen-nissan-and-hyundai-on-track-for-worst-china-sales-in-years.html

Fyttigrisen. Snakk om å rette skyts mot seg selv, nedenom og hjem. Og sin egen befolkning sender de vel på gata. En gang ble de ruinert av Versailltraktaten, nå lager de altså slike kontrakter mot seg selv. For noen duster.

Eneste positive her er at atombombene til kineserne trolig ikke er til å stole på, smeller forhåpentligvis av på egen landjord😅, når vi merker hvilken jalla kvalitet de gjennomgående lager på mye annet..

Skrevet
26 minutter siden, PITTY said:

Fyttigrisen. Snakk om å rette skyts mot seg selv, nedenom og hjem. Og sin egen befolkning sender de vel på gata. En gang ble de ruinert av Versailltraktaten, nå lager de altså slike kontrakter mot seg selv. For noen duster.

Eneste positive her er at atombombene til kineserne trolig ikke er til å stole på, smeller forhåpentligvis av på egen landjord😅, når vi merker hvilken jalla kvalitet de gjennomgående lager på mye annet..

For noe sprøy. Tyskere har aldri klart å lage noe som helst av software. Og Kinesere er nå bedre enn de fleste på det meste, bla biler. Og delene er latterlig billige ift eu/usa.

Anonymkode: a5275...df8

  • Liker 2
Skrevet

At VW-gruppen forsvinner snart, er ren og skjær ønsketenkning fra Tesla-menigheten.

Anonymkode: 6d8c7...8dc

  • Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

For noe sprøy. Tyskere har aldri klart å lage noe som helst av software. Og Kinesere er nå bedre enn de fleste på det meste, bla biler. Og delene er latterlig billige ift eu/usa.

Anonymkode: a5275...df8

Merkelig timing i så fall. Nå som VW er mer ræva enn noen gang så er det altså nettopp kina som fôrer med elektronikk.. Som en annen forteller. Jeg har hatt tyske biler og motorsykler siden 80-tallet og aldri noe software-krøll på meg. Før nå.. og kinesere.

Endret av PITTY
Skrevet
LadeJarl skrev (3 timer siden):

VAG finnes ikke lenger, heter VW group..

Snart finnes ikke de heller, er på full fart ut av sitt største marked Kina der de har hentet 50% av inntektene sine de siste 15 år.. 

Softwareavdelingen i Tyskland la de ned tidligere i år og kjøpte et kinesisk selskap som utvikler softwaren deres nå..

Den nye elbilplattformen Trinity er også lagt ned...kjøpte en andel i kinesiske Xpeng og skal bruke Xpengs gamle plattform på nye elbilen istedet...

Produksjon av biler flyttes i større og større grad over til joint venture selskapene de har med SAIC og FAW i Kina mens de sier opp folk i tyskland..

Ser bra ut det her...200 milliarder $ i gjeld og enorme pensjonsforpliktelser....null relevant teknologi når verden nå går over til 100 % elektrisk...🙈...bye bye VW..

https://www.cnbc.com/2023/11/17/volkswagen-nissan-and-hyundai-on-track-for-worst-china-sales-in-years.html

Her kan du se litt, om dine selvpåførte løgner. Produksjonen av ID til VW er i Tyskland, det du referer til om Kina, er biler skal bli værende i Kina, dvs selges der.

Dette kommer opp først, når jeg søker opp produksjon av ID 4

IMG_5390.thumb.jpeg.4429a93039cbe16989ec1387189c278a.jpeg
Dette ligger rett under

IMG_5391.thumb.jpeg.d82c2bd570b6651a03a1de955830e7fc.jpeg

Anonymkode: 7add4...425

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her kan du se litt, om dine selvpåførte løgner. Produksjonen av ID til VW er i Tyskland, det du referer til om Kina, er biler skal bli værende i Kina, dvs selges der.

Dette kommer opp først, når jeg søker opp produksjon av ID 4

IMG_5390.thumb.jpeg.4429a93039cbe16989ec1387189c278a.jpeg
Dette ligger rett under

IMG_5391.thumb.jpeg.d82c2bd570b6651a03a1de955830e7fc.jpeg

Anonymkode: 7add4...425

Et resultat av at Teslarati er brukerens primære nyhetskilde.

VW Group har tilsynelatende mye langsiktig gjeld, men brorparten er finansielle tjenester. Her overgår eiendelene (typisk eksterne fordringer knyttet til lån og leasing) gjelden med flere titalls milliarder euro. VW Financial Services fungerer i prinsippet som en bank for konsernet.


 

Anonymkode: 6d8c7...8dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her kan du se litt, om dine selvpåførte løgner. Produksjonen av ID til VW er i Tyskland, det du referer til om Kina, er biler skal bli værende i Kina, dvs selges der.

Dette kommer opp først, når jeg søker opp produksjon av ID 4

IMG_5390.thumb.jpeg.4429a93039cbe16989ec1387189c278a.jpeg
Dette ligger rett under

IMG_5391.thumb.jpeg.d82c2bd570b6651a03a1de955830e7fc.jpeg

Anonymkode: 7add4...425

Du burde søkt litt lenger

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/vw-eyes-job-cuts-zwickau-plant-low-e-car-demand-dpa-2023-09-13/

Skrevet
PITTY skrev (1 time siden):

Merkelig timing i så fall. Nå som VW er mer ræva enn noen gang så er det altså nettopp kina som fôrer med elektronikk.. Som en annen forteller. Jeg har hatt tyske biler og motorsykler siden 80-tallet og aldri noe software-krøll på meg. Før nå.. og kinesere.

VW ga opp å fikse software- problemene på ID3 og la ned hele avdelingen og sparket hundrevis av ansatte...kineserne fikset det hele på 3 uker..

Kineserne lager de beste bilene i verden i dag...kvalitetsproblemer er VW og Ford det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...