Gå til innhold

Motorkvaliteten gått ned? VAG problemer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hjulpet min bror med en sak hvor hans Audi RS5 2021 mod har fått motorhavari etter 32.000 km. Møller har ikke lyst til å ta regningen, da den er på sinnsyke summer. Forsikringen sier at Møller må ta regningen... Det samme sier advokat.

Har en sak gående med advokat og NAF, de sier at det er en kraftig økende trend at VAG biler fra 2019 kommer med fler og fler motorfeil og havarier.. Min bror har lyst til å fikse problemet, så selge dritten. Saken har nå gått sakte i 1 mnd og etter det vi har hørt, kan det ta flere måneder til før alt er ferdig. 

Jeg er spent på om noen vil kjøpe en bil som har gått igjennom motorhavari og som er pissdyr å fikse på? En kan begynne å lure på om dette er planlagt fra VAG sin side??

Ingen av butikkene han har hørt med bil ta i bilen med høygaffel engang. Blir eneste løsning å selge privat da? Står han ansvarlig om det skjer noe lignende igjen? Må det opplyses om?

Anonymkode: 0c92e...0b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har hjulpet min bror med en sak hvor hans Audi RS5 2021 mod har fått motorhavari etter 32.000 km. Møller har ikke lyst til å ta regningen, da den er på sinnsyke summer. Forsikringen sier at Møller må ta regningen... Det samme sier advokat.

Har en sak gående med advokat og NAF, de sier at det er en kraftig økende trend at VAG biler fra 2019 kommer med fler og fler motorfeil og havarier.. Min bror har lyst til å fikse problemet, så selge dritten. Saken har nå gått sakte i 1 mnd og etter det vi har hørt, kan det ta flere måneder til før alt er ferdig. 

Jeg er spent på om noen vil kjøpe en bil som har gått igjennom motorhavari og som er pissdyr å fikse på? En kan begynne å lure på om dette er planlagt fra VAG sin side??

Ingen av butikkene han har hørt med bil ta i bilen med høygaffel engang. Blir eneste løsning å selge privat da? Står han ansvarlig om det skjer noe lignende igjen? Må det opplyses om?

Anonymkode: 0c92e...0b9

Har ikke svar på spørsmålene mot slutten, men jeg vil råde din bror til å la forsikringsselskapet ta kampen med Møller. Det hadde jeg aldri giddet å ta selv. Man har garanti av en grunn, det er veldig behagelig å bare lene seg tilbake og la de andre krangle.

Jeg hadde lett kjøpt en bil som har hatt problemer hvis det er nybilgaranti igjen. Nå er jeg ikke lenger så interessert i bil til at jeg vil blåse alt jeg har og litt til på det, men jeg vil tro det sitter en del der ute som sikler på RSx-biler for eks, som gjerne tar muligheten til å kjøpe en som er billigere.

Vil også tro at Møller vil garantere for at feilen er rettet. Ikke at man skal stole blindt på dem, men da har man jo rettighetene på sin side.

Jeg ville ikke solgt den privat, men heller forhørt meg med firmaer som nettbil først - pga. garantiene de gir og ansvaret de tar. Det vil bli et tap uansett, men da slipper man i hvert fall å ha noe med bilen å gjøre senere om det skulle oppstå noe.

Anonymkode: b432d...742

Skrevet

Om du selger bilen privat har du 2 års reklamasjonsansvar om det oppstår problemer med bilen som det kan forventes at du som selger visste om, og ikke tydelig har gitt opplysninger om til selger. 

Om forsikringsselskap OG advokat er på samme side ville jeg bare latt de stå for meklingen med verksted og ta tiden det tar til bilen blir fikset. 

Anonymkode: e6336...0c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...