AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #1 Del Skrevet 29. november 2023 Etter to tette graviditeter opplevde jeg å ha utrolig mye vondt i føttene. Avfeide det litt med at jeg selvfølgelig gikk opp en del kg, og siste runden hadde jeg i tillegg en jeg måtte løpe rundt og passe på. Om morgenen er det så ille at jeg ikke klarer å gå normalt før etter kanskje 5-10 min. Det ser helt merkelig ut og jeg føler selv at jeg ble 50 år eldre over natten. Akkurat som om jeg ikke kan belaste føttene med en gang. Rent genetisk er det mye trøbbel med føtter i vår familie, alt fra hulfot,plattfot,hallux valgus etc. Jeg har oppsøkt ortoped og fotterapeut. Konstatert at jeg både har plattfot/tverrplattfot og hulfot(?). Har antydning til påbegynt hallux valgus og hypermobilitet i leddene. For å bedre dette har jeg fått spesialstøpte fotsenger/spesialsåler, «lært meg å gå» på nytt osv. Føler ikke at dette er tilstrekkelig. Våkner hver eneste dag med smerter i bena, akkurat som om jeg har gått en mange timers fjelltur i forkant. Er det ingen ting å gjøre med denne problemstillingen? Skal jeg ha det sånn resten av livet? Har såvidt bikket 30 og tanken på å ha det slik er rett og slett sykt demotiverende 🥺 Det verste er at det er akkurat som om det har forplantet seg til knesmerter i tillegg. Noen som sitter med noen erfaringer? Råd? 😩 Anonymkode: 9a235...abf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #2 Del Skrevet 29. november 2023 Dette høres nesten ut som meg... Plattfot, operert hallux valgus, hypermobile ledd som har ført til utskliing av tær og smerter på fotbaken. Dette er også operert, men 4 år etter så er smertene der tilbake for fullt. har også fått artrose (de mener det er pga hypermobilitet) i tærne og begynnende i ankel. Jeg er noen år eldre enn deg; i midten av 40-årene. Knesmerter og hoftesmerter pga feilbelastning over tid. Jeg er normalvektig og har alltid vært det Her er det også fotsenger, fysioterapi med gåteknikk, og kun sko med demping og gjerne litt avstivet, Som du ser er det operasjoner jeg har fått, delvis mislykket. Skal inn på en ny utredning i neste uke til ortoped etter å ha tatt MR. Jeg kjenner dette bekymrer meg, man vil jo gjerne ha føttene sine i bra form. Beklager om jeg ikke har så mange tips, men følte bare slik med deg ❤️ Håper noen andre kan bidra med noen gode svar. Anonymkode: 7b92a...1e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #3 Del Skrevet 29. november 2023 Samme her. Hypermoderne ledd. Plattfot, tverrplattfot, hallusinasjoner vallux osv. Anonymkode: a8f8f...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #4 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette høres nesten ut som meg... Plattfot, operert hallux valgus, hypermobile ledd som har ført til utskliing av tær og smerter på fotbaken. Dette er også operert, men 4 år etter så er smertene der tilbake for fullt. har også fått artrose (de mener det er pga hypermobilitet) i tærne og begynnende i ankel. Jeg er noen år eldre enn deg; i midten av 40-årene. Knesmerter og hoftesmerter pga feilbelastning over tid. Jeg er normalvektig og har alltid vært det Her er det også fotsenger, fysioterapi med gåteknikk, og kun sko med demping og gjerne litt avstivet, Som du ser er det operasjoner jeg har fått, delvis mislykket. Skal inn på en ny utredning i neste uke til ortoped etter å ha tatt MR. Jeg kjenner dette bekymrer meg, man vil jo gjerne ha føttene sine i bra form. Beklager om jeg ikke har så mange tips, men følte bare slik med deg ❤️ Håper noen andre kan bidra med noen gode svar. Anonymkode: 7b92a...1e0 Jeg har flere ganger lurt på om operasjon er riktige veien å gå for å «ta det tidlig», men da kan det altså være at dette blir mislykket. Har det gjort ting verre eller er det som det var? Har du funnet noen skikkelig gode sko? Litt trøst i at det er flere som har det sånn 🥺 Anonymkode: 9a235...abf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #5 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg har flere ganger lurt på om operasjon er riktige veien å gå for å «ta det tidlig», men da kan det altså være at dette blir mislykket. Har det gjort ting verre eller er det som det var? Har du funnet noen skikkelig gode sko? Litt trøst i at det er flere som har det sånn 🥺 Anonymkode: 9a235...abf Ja, det er jo en slags trøst i det Noen Hoka-modeller er gode, Birkenstocks til sommer, Levity fra Tights, vintersko fra Noodles. Høye hæler er bare å glemme, men har kjøpt to (svindyre) par fra Roccomore som er ganske så ålreite. Har også høy vrist i tillegg og litt bred fot på midten. Jaja. Det skal ikke være enkelt. Bruker også av og til andre sko, men da må det stivede plattfotsåler i. Føler meg som en 90-åring av og til AnonymBruker skrev (6 timer siden): Samme her. Hypermoderne ledd. Plattfot, tverrplattfot, hallusinasjoner vallux osv. Anonymkode: a8f8f...c19 Jeg måtte bare le av hallusinasjoner vallux og hypermoderne ledd Har du noen tips for hvordan håndtere problemene dine? Anonymkode: 7b92a...1e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #6 Del Skrevet 29. november 2023 Jeg går aldri barbent bortsett fra på stranden. Alltid gode sko. Inne bruker jeg Birkenstock. Anonymkode: 97014...285 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå