AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #1 Skrevet 29. november 2023 Jeg er bedt bort på middag hos mine nye naboer, burde jeg ta med en gave til dem, og isåfall hva? jeg kjenner de ikke i det hele tatt så synes det er så vanskelig å vite hva Anonymkode: 3ae31...4f6
MarianneE Skrevet 29. november 2023 #2 Skrevet 29. november 2023 Kjøp med blomster, en konfekt, en god olje.. Siden du ikke kjenner dem godt ville jeg styrt unna alkohol og ikke vet hva de liker. 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #3 Skrevet 29. november 2023 Støtter forslagene over. Andre alternativer er en god kaffe, lys/servietter eller en potteplanter. Anonymkode: b4ece...8bb 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #4 Skrevet 29. november 2023 Nei. "Vertinnegaver" er helt meningsløst, og bare en dum greie. Jeg ante ikke at folk holdt på med sånt før jeg forvillet meg inn på kvinneguiden. Absolutt ingen jeg kjenner driver med sånt. Det lager bare dumt press og mas når man skal utveksle besøk. Anonymkode: ea672...fa7
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #5 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. "Vertinnegaver" er helt meningsløst, og bare en dum greie. Jeg ante ikke at folk holdt på med sånt før jeg forvillet meg inn på kvinneguiden. Absolutt ingen jeg kjenner driver med sånt. Det lager bare dumt press og mas når man skal utveksle besøk. Anonymkode: ea672...fa7 Jeg driver heller ikke med vertinnegaver i hutt og vær, men hadde nye naboer invitert med på middag hadde jeg da vitterlig tatt med meg blomster eller noe, skulle bare mangle Anonymkode: 3eace...846 5 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #6 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg driver heller ikke med vertinnegaver i hutt og vær, men hadde nye naboer invitert med på middag hadde jeg da vitterlig tatt med meg blomster eller noe, skulle bare mangle Anonymkode: 3eace...846 *hytt Anonymkode: 3eace...846
Taluno Skrevet 29. november 2023 #7 Skrevet 29. november 2023 Jeg ville tatt med meg en liten gave. Men hvem er nyinnflyttet? Er det du som har flyttet dit, eller dem? Om jeg var nyinnflyttet, så ville jeg tatt med en flaske vin, en eske konfekt eller sjokoladetrøfler, eller lignende. Hadde jeg blitt invitert til noen som akkurat har flyttet inn, så ville jeg vurdert potteplante eller annet som er litt mer "innflyttningsgave". 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #8 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei. "Vertinnegaver" er helt meningsløst, og bare en dum greie. Jeg ante ikke at folk holdt på med sånt før jeg forvillet meg inn på kvinneguiden. Absolutt ingen jeg kjenner driver med sånt. Det lager bare dumt press og mas når man skal utveksle besøk. Anonymkode: ea672...fa7 Det er vanlig skikk og bruk å ta med en gave første gang man er på besøk hos noen/første besøk i nytt hjem. Anonymkode: e54bc...e4b 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #9 Skrevet 29. november 2023 Det er vel ikke vanskelig. Du tar med en flaske vin. Anonymkode: 726c8...8d8
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #10 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei. "Vertinnegaver" er helt meningsløst, og bare en dum greie. Jeg ante ikke at folk holdt på med sånt før jeg forvillet meg inn på kvinneguiden. Absolutt ingen jeg kjenner driver med sånt. Det lager bare dumt press og mas når man skal utveksle besøk. Anonymkode: ea672...fa7 For deg ja. Alle rundt meg driver med vertinnegavee Anonymkode: 801d2...8ac 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #11 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det er vel ikke vanskelig. Du tar med en flaske vin. Anonymkode: 726c8...8d8 Nei Anonymkode: 801d2...8ac 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #12 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nei. "Vertinnegaver" er helt meningsløst, og bare en dum greie. Jeg ante ikke at folk holdt på med sånt før jeg forvillet meg inn på kvinneguiden. Absolutt ingen jeg kjenner driver med sånt. Det lager bare dumt press og mas når man skal utveksle besøk. Anonymkode: ea672...fa7 Absolutt alle JEG kjenner driver med sånt..! I min omgangskrets har gjestene alltid med noe til den som inviterer til selskap eller middag (og den som inviterer spanderer da selvfølgelig alt av mat og drikke på gjestene, med mindre annet er avtalt). Oftest er det blomster eller god vin. Dette var helt vanlig da jeg var liten også, husker at foreldrene mine hadde med vertinnegave når vi selv var bedt bort, og de fikk også alltid selv når de inviterte. Synes det er en hyggelig gest, på samme måte som jeg er vokst opp med å ringe eller sende melding dagen etterpå og takke for selskapet. Unntaket er vel middager av typen «vi stikker innom butikken etter trening og spleiser på ingredienser til pizza, også lager vi den sammen hjemme hos meg!»… Når det gjelder spørsmålet i hovedinnlegget, så hadde jeg tatt med en fin blomst (fra blomsterbutikk) eller konfekt til noen jeg ikke kjenner så godt. Anonymkode: 105b9...858 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå