Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hatt mange aborter (5 stk) og er nå i dpo-land. Vet selvsagt ikke om jeg blir gravid nå, men merker at jeg tenker mye på det. Spørsmålet mitt er: noen som har erfaring med mange aborter hvorpå det senere gikk bra? Gjorde dere noe annerledes feks? Denne runden får jeg prednisolon, albyl e, klexane og progesteron så håper det gjør susen. Og om jeg blir gravid, burde jeg ta NIPT? Beregnes min eventuelle gravid som et risikosvangerslap? 

Anonymkode: dfac1...128

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er du? 

Anonymkode: 3205f...48f

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hatt mange aborter (5 stk) og er nå i dpo-land. Vet selvsagt ikke om jeg blir gravid nå, men merker at jeg tenker mye på det. Spørsmålet mitt er: noen som har erfaring med mange aborter hvorpå det senere gikk bra? Gjorde dere noe annerledes feks? Denne runden får jeg prednisolon, albyl e, klexane og progesteron så håper det gjør susen. Og om jeg blir gravid, burde jeg ta NIPT? Beregnes min eventuelle gravid som et risikosvangerslap? 

Tar du disse støttemedisinene før positiv test eller etter?

Anonymkode: 40c04...e3d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor gammel er du? 

Anonymkode: 3205f...48f

26

Skrevet

Tar du disse støttemedisinene før positiv test eller etter?

Anonymkode: 40c04...e3d

Tar alle sammen nå, prednisolon begynte jeg på syklusdag 1, og de andre begynte jeg med fra dagen jeg hadde innsett. Glemte å skrive at dette er mitt andre ivf forsøk.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde 5 spontanaborter mellom barn 1 og 2, gikk på albyl-e alle gangene, fikk beskjed om at jeg skulle starte med Klexane så fort graviditet var bekreftet via UL, men jeg mistet mellom uke 6-8 hver gang og mistet dermed rett før jeg skulle begynt med Klexane. Spiste normalt, unngikk alkohol og spekemat også mellom EL og IKM, tok folat, har aldri brukt tobakksprodukter og brukte heller ingen andre medisiner. 

Jeg gjorde ikke noe annerledes den gangen det gikk bra heller, og etter barn nummer 2 ble jeg lett gravid og hadde ingen spontanaborter før nummer 3 ble født. 

Anonymkode: f2aa9...735

Skrevet

Be om å få ta gentest. Jeg har har vært gravid 11 ganger men spontanabortert hver gang ca på samme tid. Fikk utredning først etter den 7. gangen da de mente jeg var ung og bare uheldig, fikk etter hvert støttemedisin. mistet igjen og igjen og da tok de gentest.. viste seg at en av oss hadde en kromosom feil der det var null sjans for at barnet vil overleve til fødsel. Hadde spart oss utrolig mange år og påkjenning om vi hadde fått ta den testen med en gang vi bad om hjelp. Vi visste ikke dette kunne gjøres. Man har rett til å utredes for habituell abort etter 3 eller fire (husker ikke) aborter. 

Anonymkode: 9c638...1e2

Skrevet

Be om å få ta gentest. Jeg har har vært gravid 11 ganger men spontanabortert hver gang ca på samme tid. Fikk utredning først etter den 7. gangen da de mente jeg var ung og bare uheldig, fikk etter hvert støttemedisin. mistet igjen og igjen og da tok de gentest.. viste seg at en av oss hadde en kromosom feil der det var null sjans for at barnet vil overleve til fødsel. Hadde spart oss utrolig mange år og påkjenning om vi hadde fått ta den testen med en gang vi bad om hjelp. Vi visste ikke dette kunne gjøres. Man har rett til å utredes for habituell abort etter 3 eller fire (husker ikke) aborter. 

Har blitt utredet, finner ingenting

Skrevet

Trist å høre, forresten ❤️ 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Har blitt utredet, finner ingenting

Så dumt å høre... Ikke på utvidet gentest heller? 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Trist å høre, forresten ❤️ 

❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hva spør man legen om for å få utvidet gentest?

Vært prøver i 4 år, 3 år som IVFer. Går privat nå og det er fryktelig dyrt, kan ikke holde på med dette for alltid.

To kjemiske og en MA (bligted ovum).

Anonymkode: 2b571...b7e

Skrevet

Nope.. ingen funn på noe

Skrevet

Jeg opplevde mange SA før jeg fikk Prednisolon. Da gikk det veldig bra. 

Anonymkode: a7d54...1d3

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg opplevde mange SA før jeg fikk Prednisolon. Da gikk det veldig bra. 

Anonymkode: a7d54...1d3

Trist å høre at du har opplevd mange SA, men godt å høre at prednisolon hjalp. Håper det gjelder for meg også ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...