Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært på tidlig ultralyd på Volvat, og kan fortelle om hvordan det var?

Tok dere noen prøver eller var der kun prat og ultralyd?

Anonymkode: 11903...ca2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare prat og ultralyd. Sjukt overprisa.

Anonymkode: ef0dc...77d

• Liker 1
Skrevet

Ja mye penger å betale for egentlig ingenting. Bare prat og en ultralyd. Det er så tidlig i et svangerskap at det er begrenset hva man får gjort på en måte.

Anonymkode: 27d4a...749

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja mye penger å betale for egentlig ingenting. Bare prat og en ultralyd. Det er så tidlig i et svangerskap at det er begrenset hva man får gjort på en måte.

Ingenting? Vil si det er en lettelse å få bekreftet at noe lever der og at man faktisk er gravid. Bare å se hjerteslag osv. Selvfølgelig ingen garanti for at alt går bra men veldig kjipt å gå rundt til uke 10-11 og tro alt er bra og så var det et embryo som sluttet å utvikle seg i uke 5-6.

Synes forøvrig ultralyd er billig. Det finnes jo så mange å velge i. Å betale en tusenlapp for å senke skuldrene litt er verdt pengene for min del🤭

Anonymkode: 48f4a...e08

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ingenting? Vil si det er en lettelse å få bekreftet at noe lever der og at man faktisk er gravid. Bare å se hjerteslag osv. Selvfølgelig ingen garanti for at alt går bra men veldig kjipt å gå rundt til uke 10-11 og tro alt er bra og så var det et embryo som sluttet å utvikle seg i uke 5-6.

Synes forøvrig ultralyd er billig. Det finnes jo så mange å velge i. Å betale en tusenlapp for å senke skuldrene litt er verdt pengene for min del🤭

Jada, jeg betalte det samme selv for å få bekreftet, tenkte mest på at så tidlig i et svangerskap er ingenting garanti (forsåvidt heller ikke senere) og derfor brukte jeg ordet ingenting.

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jada, jeg betalte det samme selv for å få bekreftet, tenkte mest på at så tidlig i et svangerskap er ingenting garanti (forsåvidt heller ikke senere) og derfor brukte jeg ordet ingenting.

Allikevel en betraktelig god sjanse for at det helst går bra om man ser alt er bra i uke 8. Selv om ingenting aldri er en garanti selvfølgelig. En liten pris å betale for å slippe å vente 4 uker til på gratis ultralyd. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ikke offentlig? Fikk tidlig ultralyd i uke 7. Trodde dette var en selvfølge at man fikk om man spurte?

Anonymkode: 92a68...539

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor ikke offentlig? Fikk tidlig ultralyd i uke 7. Trodde dette var en selvfølge at man fikk om man spurte?

Man får tidlig UL I uke 12-13 ish

Jeg fikk i uke 8 på grunn av IVF, men det er ikke standard

Anonymkode: 98a30...a79

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok ultralyd i uke 7 for å bekrefte/avlrefte SA. Var helt fantastisk å få vite at alt hadde gått bra, men var såvidt gynekologen pratet til meg. Betalte ca 2000kr, så ville ikke gjort det hvis jeg ikke hadde hatt kraftig blødning. 

Anonymkode: 55062...bda

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man får tidlig UL I uke 12-13 ish

Jeg fikk i uke 8 på grunn av IVF, men det er ikke standard

Anonymkode: 98a30...a79

Det visste jeg ikke! Fikk ultralyd med en gang. Mulig det var fordi vi ikke ante hvor langt jeg var på vei, og jeg var i en vurderingsprosess mtp abort. 

Skrevet

Vi gikk til «Ultralydjordmoren» her i Bærum, det kostet 1500 kr, og det var fint å få bekreftet at det var hjerteslag og at det så bra ut. Tror jeg var i ca uke 7 da, så det er jo ikke mye de kan se, ei heller garanterer det at det går bra videre, men det var en lettelse å vite at det var liv! Kan forresten anbefale Ultralydjordmoren. De er på Sandvika stasjon, så enkelt å komme dit. 

Anonymkode: 42cae...98d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg tok ultralyd i uke 7 for å bekrefte/avlrefte SA. Var helt fantastisk å få vite at alt hadde gått bra, men var såvidt gynekologen pratet til meg. Betalte ca 2000kr, så ville ikke gjort det hvis jeg ikke hadde hatt kraftig blødning. 

Anonymkode: 55062...bda

Hvorfor måtte du betale? Om man mistenker SA så kan vel lege henvise? Uansett 2000 var fryktelig dyrt for ultralyd men i Osloområdet så er det så mange å velge i så man kan få time for rundt 1000 kroner. Jeg betalte 1190 hos Majorstuklinikken. Veldig hyggelig gynekolog som prater og tar seg god tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...