KL Skrevet 7. november 2002 #1 Skrevet 7. november 2002 Jeg er 27 år og begynner å bli klar for å gift meg med mannen jeg har vært sammen med i fire år. Begge ønsker et lite bryllup med kun den nærmeste familien og forlovere på dagen vi gifter oss, og heller ha vennefest senere. Er det noen som har hatt eller skal ha ett slikt bryllup og har noen tips å gi meg for å lage dagen minne rik. Ønsker også å dra på bryllupsreise rett etterpå. Trenger tips her også.
june2002 Skrevet 18. november 2002 #2 Skrevet 18. november 2002 Ser ingen som har svart deg, så tenkte jeg skulle prøve. Hva mener du med enkelt bryllup? At det er lite, eller at det ikke skal gjøres så mye utav det. Jeg har vært i to "små" bryllup. Det ene var ganske enkelt laget og forberedt. Det ble holdt hjemme, der det var pyntet med finduker, fine lys og blomster på bordene, og hjemmelaget koldtbord. Alle som kom hadde med seg noe de hadde laget. Det vart jo kjempefint alt sammen! Hadde jo ikke vært problem å ha laget alt selv, men dette var noe vi gjestene gjerne ville gjøre. Men vi var ikke særlig pyntet; de fleste damene hadde lange sommerkjoler på seg, og de fleste mennene med korterma skjorte og slips. Det andre var vi like mange, men på restaurant. Da hadde alle på seg de fineste festklærne, og vi fikk servert den dyreste femretters middag. Og selv om man skal ha det hjemme kan en jo ha middag? Spørs om hvor mange man ber da, men det finnes jo middager man kan forberede det aller meste på forhånd. Eller kanskje få en god venn eller venninne til å være kokk og servitør? Så selv om det er lite; så kan en jo gjøre mye forskjellig!
Karoline Skrevet 18. november 2002 #3 Skrevet 18. november 2002 Vi skulle også ha et lite bryllup, med max 30 gjester - men det vokste, og nå skal vi være 50 til middag. Hadde allikevel tenkt å ha det ganske tradisjonelt, med middag og kaker osv. Hadde først tenkt å ha det hjeemme hos oss, men nå skal vi isteden ha det hjemme hos foreldrene mine. Så var det bryllupsreise, vi skal ikke til sol og varme som så mange andre - men til Østerrike og stå på ski! Det kan både bli kjemperomantisk og minneverdig - selvom vi har vært der før. Ikke trenger det å koste all verden heller. Lykke til med planleggingen! :D
Gjest Anonymous Skrevet 18. november 2002 #4 Skrevet 18. november 2002 Hei. Da vi giftet oss i sommer hadde vi bare oss, forlovere, foreldre og søsken med fam. Vi var tilsammen 15 stykker. Vielsen var hos sorenskriver, middag hjemme hos oss, og kaffen ++ hos mine svigerforeldre som bor i nabohuset. Jeg synes det var veldig intimt og koselig på denne måten, og kunne ikke tengt meg større bryllup.
Gjest heksa Skrevet 18. november 2002 #5 Skrevet 18. november 2002 Et vennepar av oss gjorde det på denne måten: Vielse på Tinghuset med foreldre, forlovere m/følge og noen andre venner som ville overvære. Etter vielsen champagne og fotografering på tinghus-trappen, deretter gikk vi alle gjennom byen i strålende vær til Akershus Festning for mer fotografering. Vi gikk og tok litt vin på uterestaurant etterpå. Så var det bryllupsmiddag på Theatercafeen kun for brudepar og forlovere m/følge, brudeparets forledre var her ikke med. Vi koste oss med god mat og drikke, men ingen "ordentlige" taler. Brudeparet trakk seg tilbake for mer privat feiring på et hotell mens vi fire andre satt og koste oss en stund. 2 måneder senere hadde de heidundrande bryllupsfest med familie og venner, taler, underholdning og dans. Alt som hører med. Jeg ville personlig hatt med foreldre og søsken på bryllupsmiddagen på selve dagen, men folk må jo gjøre det som føles rett for akkurat dem. Vi koste oss ihvertfall veldig, morsomt å være med på litt forskjellige typer brylluper. Lykke til!
Furstina Skrevet 19. november 2002 #6 Skrevet 19. november 2002 Åh, det finns så mycket att göra! Vi hade bara den närmaste familjen med på bröllopet, totalt var vi 12 vuxna och 5 barn. Vi valde att vigas på tingsretten med bara våra mödrar närvarande och åkte sedan båt med våra papport till sommarhuset där resten väntade på molon/piren. Läs mer på vår bryllupside http://bolgabryllup.tripod.com Hur ni vill göra har NI helt fria händer att bestämma över. Jag hittade en svensk bok, Svenska högtidsboken, som innehåller en massa sångtexter, dikter och tips på seder och cermonier som är alternativa till de kyrliga. Det borde finnas en motsvarande på norska, det vet säkert humanetisk förbund. Några tips: Ni kan be någon läsa en vacker dikt innan ni skålar med gästerna i välkomstchampagne. Solistsång eller musikinslag? Någon som vill/kan sjunga för er?
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2002 #7 Skrevet 19. november 2002 Takk for svarene :D Vi har tenkt litt mer, men er ikke kommet helt frem til løsning enda. Hadde tenkt det mer som Merete hadde det i sitt bryllup. Men vi vil gifte oss i en gammel kirke i nærheten av oss. Hvis vi inviterer nærmeste familie og forloverer med følge blir vi 14 voksne og 4 barn, så da har vi plass hjemme. Har lyst til å ha tre retters middag, så hvis det ikke blir for dyrt kunne vi tenkt å leie en kokk som fikset det. Har lyst til å gifte oss i januar/februar så vi må tenke fort... Har også lurt litt på å dra til Thailand i julen, så da tar vi bryllupsreisen på forskudd, med muligheter for å få sydd kjole og dress. Vi får se, det er jo et stort steg å ta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå