AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #121 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg trodde dumpster diving var ulovlig? Eller at de fleste matbutikker har låser på de? Anonymkode: f64d8...377 Det er en gråsone.I teorien eier butikken sin egen søppel, men jeg har ennå til gode å høre om en butikk som anmelder noen for å stjele maten de har kastet etter stengetid. Ja det er mange butikker som har låst men det er også mange butikker som ikke er låst her hvor jeg bor har jeg fire butikker jeg kan bruke. Anonymkode: 74526...f12
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #122 Skrevet 29. november 2023 Schmuhu skrev (2 timer siden): Kortsiktig så kan du vurdere å redusere mobilbruken. Her kan du senke dataforbruket. Mange tilbyr også lavere pris om en er under 30, som f.eks. 1GB Talkmore til 144,- https://talkmore.no/privat/abonnement/enkelt/bestill Nesten alle plasser har wifi du kan bruke gratis. Ingen behov for å bruke overmessig mobilnett. Å bytte mobilavtale er superlett, det kan du ordne i dag. Langsiktig hadde jeg sett på boligen. Det er mulig å leie for mindre enn det. Jeg hadde satt av maks 6500 på bolig slik at du vinner litt rom i økonomien din. https://hybel.no/bolig-til-leie/Oslo--Norge/?rent_gte=&rent_lte=6500&available_from_gte=&available_from_lte=&order_by=-created_at Dette kan være en start. Får du deg en solid og sikker deltidsjobb, så kan du vurdere å leie noko dyrere og bedre. Schmuhu Å få leid bolig i oslo er vanskelig, leste du ikke om alle de tusenvis av studenter som sto uten bolig i høst? De fleste på listen du la ved ender på rundt 7500 når strøm er lagt til. I tillegg kreves gjerne et depositum på tre måneder, og TS forteller at det behøvde hun ikke der hun leier nå. Anonymkode: 35686...103 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #123 Skrevet 29. november 2023 Det er kanskje flere studenter som ikke har råd til å reise hjem til jul og sitter ensomme og da har oslo en Alternativ jul på Folkets hus som serverer gratis julemat. Bare et tips. Er rettet mot de på gaten, rus, og psykiske vansker eller rett og slett de som er ensomme i julen. https://alternativjul.no/ Anonymkode: 7dda6...131 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #124 Skrevet 29. november 2023 Føler med deg. Jeg ville svelget stoltheten og tydd til matpose om jeg var deg. Er du flink til å vaske hus? Hva med å henge opp lapp i butikken om at du kan vaske hus, vaske vinduer, pusse sølvtøy, vaske kjøkkenskap… Anonymkode: a0248...4e1 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #125 Skrevet 29. november 2023 Om du ikke har forelesninger hver dag, har mulighet til å jobbe på dagtid og kan tenke deg å jobbe i barnehage. Så kan jeg anbefale å søke her https://ressursen.no/vikarkollega/#http://ressursen.no/vikarkollega/ Det er kjempe mangel på vikarer spesielt i Oslo, og du kan si nei de dagene du ikke kan. Jeg jobbet masse igjennom de for noen år siden som student i Oslo. Anonymkode: 8211e...f0f 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #126 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Føler med deg. Jeg ville svelget stoltheten og tydd til matpose om jeg var deg. Er du flink til å vaske hus? Hva med å henge opp lapp i butikken om at du kan vaske hus, vaske vinduer, pusse sølvtøy, vaske kjøkkenskap… Anonymkode: a0248...4e1 Rengjøring er noe mange trenger rundt ja, Vet om en som vasket bad og gang på et bilverksted og tjente gode penger 🙂 Og betlate skatt, dvs hvitt. Anonymkode: 7dda6...131
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #127 Skrevet 29. november 2023 Kan du ha noe på trumf/Coop medlemskonto du kan ta ut? Anonymkode: 838c7...fa4
Bella50 Skrevet 29. november 2023 #128 Skrevet 29. november 2023 Viki6 skrev (6 timer siden): Ups, nå kan hun 😃 Dette var utrolig fint gjort av deg. 😃Håper hun tar kontakt. Stakkars jente. Hun er i en fortvilet situasjon. 😢
Viki6 Skrevet 29. november 2023 #129 Skrevet 29. november 2023 Bella50 skrev (Akkurat nå): Dette var utrolig fint gjort av deg. 😃Håper hun tar kontakt. Stakkars jente. Hun er i en fortvilet situasjon. 😢 Har ikke hørt noe fra henne 😔. Håper hun tar kontakt. 1
AndreaJohan Skrevet 29. november 2023 #130 Skrevet 29. november 2023 22 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har ikke fått noen av jobbene jeg har søkt på og har derfor vært nødt til å leve på studiestøtten på 9400kr i mnd. Etter regninger (bolig, telefon og busskort) hadde jeg 1000kr igjen til mat, som jeg nå har brukt opp. Storstipendet er også borte da jeg har hatt for lite hver mnd, og måtte kjøpe mye bøker dette semesteret. Jeg kan ikke få hjelp av familie, og har ikke lyst til å låne penger da jeg ikke har mulighet til å betale tilbake, siden jeg kommer til å slite like mye neste mnd. Jeg vet det var dumt å bruke 1000 kr på mat allerde, men det er blitt så dyrt at det var vanskelig å bruke mindre. Jeg har litt ris, pasta, en pakke kikerter, poteter, margarin og mel i skapet som holder til mat i noen dager. Men hva er alternativene mine etter det? Jeg vil ikke tigge penger hos noen, for jeg skjemmes for mye. Jeg kan heller ikke spørre Nav siden jeg må droppe ut av studiet for å få hjelp. Jeg har tenkt på matpose, men det sitter langt inne å dra å hente.. er det noen andre muligheter ? Stipend kommer om 2,5 uker. Anonymkode: 237fd...759 Du kan søke nødhjelp hos NAV. Nødhjelp får du svar på innen 3 dager, nødhjelp kan du få uavhengig av situasjon. Nødhjelp kan de som er uføre få, de i arbeidslivet få og de i studier få. Som navnet tilsier er det nød subsidier som du får om du ikke har penger til mat, reiseutgifter eller medisiner. Forøvrig kan det hende NAV kan hjelpe deg mer fast. Jeg hadde saksbehandlere som nektet meg å studere, men så fant jeg en saksbehandler som var litt mer villig til å hjelpe. Undersøk det nærmere. Kanskje sosialen er villig til å hjelpe frem til du får en jobb. Det skader ikke å prøve å søke
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #131 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Skal prøve. Har søkt på resturant, butikk, matbutikk, intervjuer, assistent, promotør, cafe og annet av deltidsstillinger fra finn. Anonymkode: 237fd...759 Forsøk hoteller også, de har ofte egen restaurant - og hoteller er en hot spot for julebord hele desember. Det kan godt være at noen hoteller trenger en ekstra servitør i julebords-tider. Lureste er å bare møte opp med en CV. Hoteller og restauranter får ofte svært mye useriøse jobbsøkere på e-post, ofte øst-europeere som også vil at de skal gi de gratis husly osv. Hvis ikke, er det sikkert noen som kunne tenkt seg å betale for noen julevasker. Sikkert mange ensomme eldre menneskers som kunne trengt hjelp å få det hyggelig til jul. Frist for eks med at du hjelper å pynte også om de ønsker. Håper det ordner seg for deg! Anonymkode: ca5a5...61f
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #132 Skrevet 29. november 2023 Viki6 skrev (31 minutter siden): Har ikke hørt noe fra henne 😔. Håper hun tar kontakt. Får håpe TS tar kontakt og hun blir sikkert veldig glad 🙂 Anonymkode: 7dda6...131
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #133 Skrevet 29. november 2023 Etter å ha kjøpt ufattelig mange bøker begynte jeg å selge de og kjøpe de jeg trengte brukt. Da kjøpte jeg gjerne de som var hele eller store deler av i pensum. De bøkene som bare var et kapittel ol lånte jeg bare på biblioteket og tok bilde av sidene jeg evt trengte på mobilen. De finnes app som du kan lage de om til en bok. Det er lov å kopiere 10%, og du tar jo bare bildene til eget bruk. Jeg slettet de etter eksamen. Ellers pantet jeg. Plukket tidlig morgen etter fester ol. Bruk også to good to go når du får litt penger. Selg gjerne andre ting du ikke bruker på finn/tise. Anonymkode: 2e94f...ecb
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #134 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Om du ikke har forelesninger hver dag, har mulighet til å jobbe på dagtid og kan tenke deg å jobbe i barnehage. Så kan jeg anbefale å søke her https://ressursen.no/vikarkollega/#http://ressursen.no/vikarkollega/ Det er kjempe mangel på vikarer spesielt i Oslo, og du kan si nei de dagene du ikke kan. Jeg jobbet masse igjennom de for noen år siden som student i Oslo. Anonymkode: 8211e...f0f Hva lå lønna på? Anonymkode: 5ba1c...583
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #135 Skrevet 30. november 2023 Tips til Ts fra en annen student Hvis ikke du har gjort det ennå er det lurt å registrere kortet på Trumf, da får man litt bonus når man handler på feks Kiwi, og på frukt og grønt får man faktisk 15%. Det blir fort en 50-lapp her og der ekstra😅 Anonymkode: 5ba1c...583
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #136 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hva lå lønna på? Anonymkode: 5ba1c...583 Det varierte fra oppdrag til oppdrag, men jeg hadde fra 180,- til 230,- i timen pga min ansiennitet. Men dette var i 2018, så aner ikke hva de ligger på nå. Veldig enkelt i forhold til når man har mulighet, og ønsker å jobbe I hvertfall. Anonymkode: 8211e...f0f
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #137 Skrevet 1. desember 2023 Hvor studerere du? Har 2 barn som er studenter i Oslo, og ingen av dem har hatt problemer med å skaffe seg jobb, det gjelder alle vennene deres også. Så mange jobber der ute. Og de fleste studenter må ha jobb ved siden v studielån Anonymkode: 0b3ac...cb7 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #138 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 29.11.2023 den 12.30): Virkelig? Føler chatjobb ofte er litt sånn "scam" aktig. Er ikke det meste av chatjobb slike sexchatter også da? Anonymkode: f64d8...377 Jo, det er mye sexchat men også normale samtaler om alt mulig. Anonymkode: 24517...e66
Gjest Jentamedtekopp Skrevet 4. desember 2023 #139 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 29.11.2023 den 12.30): Virkelig? Føler chatjobb ofte er litt sånn "scam" aktig. Er ikke det meste av chatjobb slike sexchatter også da? Anonymkode: f64d8...377 Send meg pm.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #140 Skrevet 4. desember 2023 Som kvinne har du utrolig mange muligheter...tenk litt selv Anonymkode: 324aa...c41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå