AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #1 Skrevet 28. november 2023 Jeg har mer materiell suksess og tjener nesten dobbelt så mye som dem. Dette blir åpenbart ikke godt mottatt. Dette selv om jeg ikke reklamerer for dette. Jeg tjente også like mye som venninnene tidligere. Så ble jeg sammen med en mann som selv tjener godt, men han motiverte meg skikkelig til å ta relevant høy utdanning, så han kunne hjelpe meg med å få jobb gjennom sitt nettverk. Jeg endte opp med å ta mastergrad, veldig overraskende. Men han støttet meg mye. Jeg holdt lav profil. Nå er vi venninnene i midten av 30 årene. Jeg fikk jobb på mannens arbeidsplass. Han lærte meg masse, og jeg gikk mye høyere opp i stilling, og tjener godt. Dette tåler ikke mine veninner. De blir rare, og skal finne feil ved alt. Jeg gjorde tabbe og kjørte min nye elbil til felles sammenkost, og det ble stilt så rare spørsmål og ingen likte bilen. Etter dette tar jeg kollektivt eller ikke parkerer bilen synlig. De selv har høyt forbruk og kjøper masse klær. Men jeg får kritikk og fikk også negative tilbakemeldinger på leiligheten vår. Jo det er nybygg og stilig område, og ikke perfekt leilighet. Men jeg følte fortsatt at de var opptatt av å ta meg, og var for strenge med å finne feil i leiligheten. Jeg kan ikke engang snakke om jobb eller gi gode tips. Føler de vil akseptere meg mer hvis jeg ikke hadde hatt god stilling og hadde tjent mindre. Vi var gode veninner, men kanskje de ikke klarte se for seg at jeg raskt utviklet meg og fikk suksess. Er det beste å konfrontere? Anonymkode: 4b624...606
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #2 Skrevet 28. november 2023 Lær deg forskjellen på sjalu og misunnelse! Mulig de er misunnelige, eller at det er annet i din oppførsel de reagerer på. Mulig de oppfatter deg som materialistisk. Jeg ville reagert negativt hvis venner i det hele tatt spurte om min inntekt, eller fortalte om sin. Anonymkode: 8ffe4...b1c 1
lillevill Skrevet 29. november 2023 #3 Skrevet 29. november 2023 Jeg synes det er litt patetisk når folk blir åpenbart misunnelige. Og det er dem jo. Men forstår ikke helt at du kutter ut elbilen, du kan vel kjøre den om du trenger, og så blir de vant med hvordan ting er. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå