AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #1 Skrevet 28. november 2023 I det siste så syns jeg magen min har blitt veldig stor. Jeg har alltid hatt litt større mage enn resten av kroppen, men har alltid klart å holde den inn, og den har alltid pleid å være flat på morningen eller når jeg ligger på ryggen. I det siste så klarer jeg ikke å holde magen inn, det er for tungt og det føles et press hvis jeg prøver å holde inn magen. Den synker også lite sammen når jeg ligger på ryggen og den er ikke flatere på morningen enn på kvelden. Når jeg slapper av i magen så er det som om å ta på en hard ballong. Er faktisk ikke så voldsomt mye fett, problemet er at den spenner seg ut og er vanskelig som sagt å presse spenningen tilbake. Jeg har normal avføring, ikke smerter, ikke luftplager. Spiser sunt, har aktiv jobb, og trener. Har god allmenntilstand. Det er bare utseende på magen og at den føles spent ut som er problemet. Veier det samme som før. Jeg tror ikke det er gluten allergi eller noe kostholdsrelatert. Er ikke gravid. Hva kan dette være? Anonymkode: 929f4...018 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #2 Skrevet 28. november 2023 Har du gått opp i vekt i det siste, da? For da vil det kjennes slik. Anonymkode: 643e5...031
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #3 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du gått opp i vekt i det siste, da? For da vil det kjennes slik. Anonymkode: 643e5...031 Nei, jeg skrev jo at jeg veier det samme. Eller.. jeg har gått ned 7 kilo, men holdt seg stabilt siste halvåret. Anonymkode: 929f4...018
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #4 Skrevet 28. november 2023 Underernæring? Ser jo reportasjer fra u-land hvor de har ballongmager… ikke aner jeg hvorfor. eller så har du spist noe som gjør deg oppblåst rett og slett? Anonymkode: deb00...244
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #5 Skrevet 28. november 2023 Usunn mat. Jeg blir sånn i lang tid om jeg bare har en uke med litt dårlig kosthold. For eksempel nå har jeg spist en halv boks pepperkaker de siste to ukene, sukker er verstingen til kulemage, også har jeg unna meg litt pizza og fastfood ca 5-7 ganger de siste to månedene. Usunt fett pluss usunt sukker ødelegger den flate magen, også når det bare er litt en sjelden gang i blandt. Jeg har jobbet hardt i to år med strengt kosthold for å få helt flat og markert mage og trodde det ville gå greit å unne meg litt godt, men nei bulen på magen er tilbake og nå må jeg slite for å bli kvitt den igjen Anonymkode: 93a77...646 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #6 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Underernæring? Ser jo reportasjer fra u-land hvor de har ballongmager… ikke aner jeg hvorfor. eller så har du spist noe som gjør deg oppblåst rett og slett? Anonymkode: deb00...244 Haha nei, jeg er ikke underernært. Anonymkode: 929f4...018
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #7 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Usunn mat. Jeg blir sånn i lang tid om jeg bare har en uke med litt dårlig kosthold. For eksempel nå har jeg spist en halv boks pepperkaker de siste to ukene, sukker er verstingen til kulemage, også har jeg unna meg litt pizza og fastfood ca 5-7 ganger de siste to månedene. Usunt fett pluss usunt sukker ødelegger den flate magen, også når det bare er litt en sjelden gang i blandt. Jeg har jobbet hardt i to år med strengt kosthold for å få helt flat og markert mage og trodde det ville gå greit å unne meg litt godt, men nei bulen på magen er tilbake og nå må jeg slite for å bli kvitt den igjen Anonymkode: 93a77...646 Jeg spiser lite usunn mat og drikker sjeldent alkohol.. liker ikke godteri engang Anonymkode: 929f4...018
Hulderen Skrevet 28. november 2023 #8 Skrevet 28. november 2023 Det kan være væskeansamling i bukhulen. Ta en tur til fastlegen siden oppblåstheten er noe nytt. 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #9 Skrevet 28. november 2023 Det høres litt ut som om du overdriver, og er litt kroppsfiksert for å være ærlig. Tror du virkelig at "normalen" er å ha helt flat mage hele tiden? Det stemmer sikkert for typ 14-åringer, men regner ikke med at du er det. Jeg er normalvektig, trener, har ingen helseplager, men enkelte tider på døgnet er magen likevel litt "ballong". Det er luft, mat, vanlig fordøyelse.... Anonymkode: 8094b...547 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #10 Skrevet 28. november 2023 Sliter med det samme.. Håper du finner det ut, det går så utover selvbildet. Har jo lagt på meg og er ikke tynn, kanskje helt i midten. Ser 8 mnd gravid ut og kommer lyder som høres ut som torden, en bikkje som knurrer og hval-lyder i tillegg. Ikke like stas i et stille rom. Anonymkode: 171ec...e16
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #11 Skrevet 28. november 2023 Google ascites. Anonymkode: 4e5b7...454
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #12 Skrevet 28. november 2023 Hulderen skrev (Akkurat nå): Det kan være væskeansamling i bukhulen. Ta en tur til fastlegen siden oppblåstheten er noe nytt. Vært sånn mer eller mindre et år egentlig.. så ikke veldig nytt, men jeg har hatt "grunner" til det hele tiden. Det startet når jeg fikk meg en sittestillende kontor jobb og tenkte at det var årsaken for følte meg forstoppet også. Jobbet bare her noen mnd før jeg fikk en aktiv jobb og da ble det bedre, kan være tilfeldig, også etter det så begynte jeg å gå ned i vekt også har det vært litt av og på hvordan jeg har følt det. Det virker helt tilfeldig når jeg er på det værste og når det er greit. Hva kan væskeansamling i buken komme av ? Anonymkode: 929f4...018
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #13 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det høres litt ut som om du overdriver, og er litt kroppsfiksert for å være ærlig. Tror du virkelig at "normalen" er å ha helt flat mage hele tiden? Det stemmer sikkert for typ 14-åringer, men regner ikke med at du er det. Jeg er normalvektig, trener, har ingen helseplager, men enkelte tider på døgnet er magen likevel litt "ballong". Det er luft, mat, vanlig fordøyelse.... Anonymkode: 8094b...547 Overdriver ? Jeg gjør jo ikke det. Det er jo ikke noe som alltid har vært der. Og det er tungt å presse magen inn og er sånn døgnet rundt. Kan godt legge ut bilde jeg liksom. Er ikke bare litt. Litt ballongmage er det jeg har hatt hele livet, men har ansett det som normalt. Nå er det ikke normalt Anonymkode: 929f4...018 1
Hulderen Skrevet 28. november 2023 #14 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vært sånn mer eller mindre et år egentlig.. så ikke veldig nytt, men jeg har hatt "grunner" til det hele tiden. Det startet når jeg fikk meg en sittestillende kontor jobb og tenkte at det var årsaken for følte meg forstoppet også. Jobbet bare her noen mnd før jeg fikk en aktiv jobb og da ble det bedre, kan være tilfeldig, også etter det så begynte jeg å gå ned i vekt også har det vært litt av og på hvordan jeg har følt det. Det virker helt tilfeldig når jeg er på det værste og når det er greit. Hva kan væskeansamling i buken komme av ? Anonymkode: 929f4...018 Væskeansamling i bukhulen kan skyldes flere ting. F.eks kreft, leversvikt eller noe helt uskyldig. Gikk du ned i vekt pga slanking? Ufrivillig vektnedgang tyder også på sykdom.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #15 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det høres litt ut som om du overdriver, og er litt kroppsfiksert for å være ærlig. Tror du virkelig at "normalen" er å ha helt flat mage hele tiden? Det stemmer sikkert for typ 14-åringer, men regner ikke med at du er det. Jeg er normalvektig, trener, har ingen helseplager, men enkelte tider på døgnet er magen likevel litt "ballong". Det er luft, mat, vanlig fordøyelse.... Anonymkode: 8094b...547 Her. Jeg presser ikke ut på noe måte. Jeg bare slapper av. Syns du fortsatt det er en overdrivelse? Anonymkode: 929f4...018
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #16 Skrevet 28. november 2023 Hulderen skrev (1 minutt siden): Væskeansamling i bukhulen kan skyldes flere ting. F.eks kreft, leversvikt eller noe helt uskyldig. Gikk du ned i vekt pga slanking? Ufrivillig vektnedgang tyder også på sykdom. Gått ned med vilje. Anonymkode: 929f4...018
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #17 Skrevet 28. november 2023 Overgangsalder? Anonymkode: 3de1f...69f
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #18 Skrevet 28. november 2023 Er det lenge siden du har vært til gynekologisk undersøkelse med ultralyd? Anonymkode: a8684...3dd
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #19 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Overgangsalder? Anonymkode: 3de1f...69f Nei... jeg er 25 år. Anonymkode: 929f4...018
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #20 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det lenge siden du har vært til gynekologisk undersøkelse med ultralyd? Anonymkode: a8684...3dd Nei, var der for 3 mnd siden. Det var ingen cyster. Anonymkode: 929f4...018 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå