AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #1 Skrevet 28. november 2023 Jeg er en mann som har vært på date med en dame én gang og vi ble enige om å møtes igjen. Tidspunktet vi ble enige passet ikke for henne likevel, men istedenfor foreslo hun to nye tidspunkter, det ene en hverdag og det andre en lørdag ettermiddag, og det var bare lørdagen som passet meg (på ekte). Som mann forventet jeg ikke å få forslag fra en en dame på en lørdag ettermiddag (om noen mener jeg er fordomsfull her skylder jeg på en rekke tråder om temaet her på KG). Spørsmål nr 1: er det noen kulturforskjeller her? Hun er fra Spania, så er forventningene til hva man gjør på en lørdag ettermiddag annerledes enn i Norge? Hun skrev bare ettermiddag, vet ikke om det også betyr kveld. Spørsmål nr 2: hva gjør jeg så? lager et opplegg som ville passet en date nr 2 (f. eks. spise ute) eller kan jeg tenke at lørdag er lørdag og invitere på en hjemmedate? Ønsker bare seriøse svar. Anonymkode: 1ce61...2d6
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #2 Skrevet 28. november 2023 Skjønner ikke helt hva som er rart med lørdag ettermiddag? Hun har fri og tid, og det er bedre å møtes på dagtid enn kveldstid så tidlig i datingfasen. Personlig sørger jeg også alltid for dagtidsdater i begynnelsen for å unngå forslag om barer/fyll og press om å bli fulle, at han begynner å prøve seg eller forventer at vi skal dra hjem sammen. Å gå en tur og ta en matbit et sted i området dere går tur i etterpå er en god lørdagsdate. Også takke for daten når maten er spist opp, ta følge ut, spørre om hun er ledig til uka og si at dere kan stikke å bowle eller noe om hun vil, eller noe som jeg alltid liker er om vi snakker om mat som jo er naturlig når man sitter å spiser, også snakke om andre gode spisesteder "har du vært der? /har du prøvd sånn type mat?" "Åh, det må du! Jeg skal ta deg med jeg" som jo også er naturlig ting å putte inn i en flytende samtale om mat underveis i daten. Uten å legge press eller forvente et svar, bare nevne det sånn casual som du hadde foreslått det for en venn. Bare snakke litt sånn løst og fast, i tillegg til såklart litt dypere spørsmål man blir bedre kjent av. Avslutte maten og daten med et smil og en god klem og si hadet for i dag. Sende melding en halvtime/time etterpå å takke for en hyggelig dag, har det begynt å bli mørkt skrive håper du kom deg trygt hjem/håper du er inne fra kulda 😄 Også spørre om konkret dag for neste date "hva sier du til å prøve *bowlingen/den indiske restauranten/annet som har vært nevnt på daten* på torsdag?" og vente på svar Anonymkode: 71c37...a6c 6 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #3 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg er en mann som har vært på date med en dame én gang og vi ble enige om å møtes igjen. Tidspunktet vi ble enige passet ikke for henne likevel, men istedenfor foreslo hun to nye tidspunkter, det ene en hverdag og det andre en lørdag ettermiddag, og det var bare lørdagen som passet meg (på ekte). Som mann forventet jeg ikke å få forslag fra en en dame på en lørdag ettermiddag (om noen mener jeg er fordomsfull her skylder jeg på en rekke tråder om temaet her på KG). Spørsmål nr 1: er det noen kulturforskjeller her? Hun er fra Spania, så er forventningene til hva man gjør på en lørdag ettermiddag annerledes enn i Norge? Hun skrev bare ettermiddag, vet ikke om det også betyr kveld. Spørsmål nr 2: hva gjør jeg så? lager et opplegg som ville passet en date nr 2 (f. eks. spise ute) eller kan jeg tenke at lørdag er lørdag og invitere på en hjemmedate? Ønsker bare seriøse svar. Anonymkode: 1ce61...2d6 Ekte date på restaurant og flott bekledning. Anonymkode: af83b...eaa 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #4 Skrevet 28. november 2023 Vær obs på at spansk middag er i 10-tiden på kvelden. Anonymkode: bce5d...2da 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #5 Skrevet 28. november 2023 Nei det er ikke noen kulturforskjeller her. Du er i ferd med å bli friend zoned når det blir foreslått kaffedate om dagen med null mulighet for at noe romantisk skal oppstå senere. Anonymkode: a0344...32b
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #6 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei det er ikke noen kulturforskjeller her. Du er i ferd med å bli friend zoned når det blir foreslått kaffedate om dagen med null mulighet for at noe romantisk skal oppstå senere. Anonymkode: a0344...32b Gjelder det med å bli friend zoned pga en kaffedate (som ikke er foreslått) like mye for en date nr 2 enn om det hadde vært date nummer 10? Anonymkode: 1ce61...2d6
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #7 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gjelder det med å bli friend zoned pga en kaffedate (som ikke er foreslått) like mye for en date nr 2 enn om det hadde vært date nummer 10? Anonymkode: 1ce61...2d6 Det vedkommende skriver er bare tull. Jeg skjønner forøvrig ikke hva som er galt med en normal date en lørdags ettermiddag. Jeg leser dog ikke så mye på dette forumet, så det er sikkert noen uskrevne regler jeg som dame ikke har fått med meg, men det betyr vel også at mange andre damer kan være like uvitende som meg på dette området. Jeg tenker uansett at det er fint å gå ut og spise på andre date, og en lørdags ettermiddag (kanskje i 19-tiden) er fint til det. Siden hun er spansk så ville hun kanskje satt pris på en tapasrestaurant? Anonymkode: 09681...556 3 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #8 Skrevet 28. november 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Det vedkommende skriver er bare tull. Jeg skjønner forøvrig ikke hva som er galt med en normal date en lørdags ettermiddag. Jeg leser dog ikke så mye på dette forumet, så det er sikkert noen uskrevne regler jeg som dame ikke har fått med meg, men det betyr vel også at mange andre damer kan være like uvitende som meg på dette området. Jeg tenker uansett at det er fint å gå ut og spise på andre date, og en lørdags ettermiddag (kanskje i 19-tiden) er fint til det. Siden hun er spansk så ville hun kanskje satt pris på en tapasrestaurant? Anonymkode: 09681...556 Til TS: Ikke hør på damer gi råd om damer. Anonymkode: a0344...32b
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #9 Skrevet 28. november 2023 Skjønner ikke denne tråden. Hva er det vi nordmenn har som kultur å gjøre på lørdagskvelden som gjør dette så spesielt, mener du? Anonymkode: 8970a...13f 5 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #10 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det vedkommende skriver er bare tull. Jeg skjønner forøvrig ikke hva som er galt med en normal date en lørdags ettermiddag. Jeg leser dog ikke så mye på dette forumet, så det er sikkert noen uskrevne regler jeg som dame ikke har fått med meg, men det betyr vel også at mange andre damer kan være like uvitende som meg på dette området. Jeg tenker uansett at det er fint å gå ut og spise på andre date, og en lørdags ettermiddag (kanskje i 19-tiden) er fint til det. Siden hun er spansk så ville hun kanskje satt pris på en tapasrestaurant? Anonymkode: 09681...556 Kl 19 er kveld! Ettermiddag er 12-18. Mye man gjøre i et møte i denne perioden. En god lunsj, museum/galleri, gå en tur osv. Mer tid en lørdag en hverdag. Anonymkode: 12d5c...b03 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #11 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Til TS: Ikke hør på damer gi råd om damer. Anonymkode: a0344...32b Nei mye bedre å høre på elendige råd fra menn 🤣 Anonymkode: 09681...556 2 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #12 Skrevet 28. november 2023 Dette høres ut som om du skal sette opp et jobbmøte 😀 Du sier ingenting om kjemien mellom dere, om du faktisk har lyst å møte henne igjen, om dere har løpende kontakt på chat. Du er opphengt i "som mann forventer jeg...." og diskuterer tidspunkter...? Det er irrelevant. At hun er fra Spania er irrelevant i avtale om date. Det høres ikke ut som det er noe her fra noen sider. Anonymkode: 646d6...f6d 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #13 Skrevet 28. november 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Nei mye bedre å høre på elendige råd fra menn 🤣 Anonymkode: 09681...556 Ting skal liksom eskalere på date 2 da. Det gjør det ikke med en date på dagen som man gjør med venner Anonymkode: a0344...32b
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #14 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Ting skal liksom eskalere på date 2 da. Det gjør det ikke med en date på dagen som man gjør med venner Anonymkode: a0344...32b Nei ting skal ikke eskalere på 2 date. Man er fortsatt som to fremmede som skal bruke tid på å bli kjent med hverandre. Anonymkode: 71c37...a6c 4 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #15 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Ting skal liksom eskalere på date 2 da. Det gjør det ikke med en date på dagen som man gjør med venner Anonymkode: a0344...32b Det er der du tar feil ser du. Det skal ikke nødvendigvis det. De fleste trenger litt mer tid på å bli kjent før de vil være mer romantiske vil jeg påstå. Anonymkode: 09681...556 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #16 Skrevet 29. november 2023 47 minutter siden, AnonymBruker said: Det er der du tar feil ser du. Det skal ikke nødvendigvis det. De fleste trenger litt mer tid på å bli kjent før de vil være mer romantiske vil jeg påstå. Anonymkode: 09681...556 52 minutter siden, AnonymBruker said: Nei ting skal ikke eskalere på 2 date. Man er fortsatt som to fremmede som skal bruke tid på å bli kjent med hverandre. Anonymkode: 71c37...a6c Fair enough, men det vil definitivt ikke gjøre det på en date midt på dagen. Til TS: Ikke aksepter en date om dagen. Anonymkode: a0344...32b
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #17 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fair enough, men det vil definitivt ikke gjøre det på en date midt på dagen. Til TS: Ikke aksepter en date om dagen. Anonymkode: a0344...32b Meget spesielt at du oppfordrer ts til å ikke akseptere en date hvor kvinnen føler seg trygg(ere) på når hun er med en fremmed mann hun bare har møtt en gang. Får litt rapevibes eller så prøver du bare å sabotere for andre menns suksess med dating Anonymkode: 71c37...a6c 6
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #18 Skrevet 29. november 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Meget spesielt at du oppfordrer ts til å ikke akseptere en date hvor kvinnen føler seg trygg(ere) på når hun er med en fremmed mann hun bare har møtt en gang. Får litt rapevibes eller så prøver du bare å sabotere for andre menns suksess med dating Anonymkode: 71c37...a6c En date om kvelden er da ikke det. Så lenge man møtes på et offentlig sted som en bar osv. Anonymkode: a0344...32b
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #19 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei det er ikke noen kulturforskjeller her. Du er i ferd med å bli friend zoned når det blir foreslått kaffedate om dagen med null mulighet for at noe romantisk skal oppstå senere. Anonymkode: a0344...32b For noe TULL! Anonymkode: cbf85...33f 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #20 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): En date om kvelden er da ikke det. Så lenge man møtes på et offentlig sted som en bar osv. Anonymkode: a0344...32b En beruset mann er mer uforutsigbar og farlig enn en edru, og en mann som ønsker å få kvinnen beruset kan i værstefall være en alvorlig trussel for kvinnens sikkerhet. Tar man helt vekk alkoholen og ditt forslag om bar og å nekte å møte kvinnen på dagtid, så er det uansett hensynsløst og en trussel mot kvinnens sikkerhet når hun helt klart og tydelig har formidlet at hun ikke vil møtes på kvelden. Menn som ikke respekterer kvinners grenser og tar hensyn til kvinners trygghet er menn som allikevel er farlige for kvinner, selvom de ikke er voldtektsmenn. Et stort rødt flagg de holdningene du prøver å manipulere trådstarter til å ha. Anonymkode: 71c37...a6c 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå