Gå til innhold

Er jeg for streng mot stemor og far????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mamma til en gutt på 8 år, han bor 50/50 og har nå kjent sin stemor i 3 år og de har bodd sammen i 1,5 år. Nå er han inne i fase med mye utagering og her om dagen så slo han sin stemor, da valgte stemor å si fra at «nå stopper du dette godtar jeg ikke! Man slår ikke». Jeg synes det er feil! Far var der og kom også men jeg synes hun bare skulle latt det ligge da jeg ikke synes hun har noe i MIN oppdragelse å gjøre!! Da kommer det frem at hun hat satt grenser for seg selv hele disse 3 årene med å si fra at hun ikke kan leke nå eller gi oppmerksomhet eller om å ikke mase. Jeg er sint!! Dette er MIN sønn. Far mener at hun MÅ få sette grenser for seg selv?! Er jeg virkelig streng som sier NEI til dette? Jeg har jo også sakt til skolen at de MÅ alltid høre med MEG først, før de setter grenser osv!!!

Anonymkode: e7d53...452

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du høres slitsom ut.

Anonymkode: 52641...44c

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet

Du tar feil. De har rett.

En gutt på 8 bør vite bedre, enn å slå.

Anonymkode: 20f86...13e

• Liker 22
  • Nyttig 2
Skrevet

Du kunne prøvd litt hardere.

Anonymkode: f8f04...033

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet

Haha. Lykke til i livet. 

• Liker 12
Skrevet (endret)

Håper, og regner med at dette er kødd??

Men om det ikke er det - jo, du er streng, latterlig streng. 

Selvsagt må stemor kunne sette grenser for seg selv, og forøvrig delta i oppdragelsen utover det. Skolen må selvsagt også få sette grenser når han er der. 

Og svaret da han slo er jo helt på sin plass.

Å tenke noe annet er fullstendig vilt.

Endret av MariaIsabel
  • Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Far bestemmer hos seg, så hans regler. Skolen setter sine regler. Skal du trolle, prøv igjen.

Anonymkode: c88fe...107

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
MariaIsabel skrev (1 minutt siden):

Håper, og regner med at dette er kødd??

Men om det ikke er det - jo, du er streng, latterlig streng. 

Selvsagt må stemor kunne sette grenser for seg selv, og forøvrig delta i oppdragelsen utover det. Skolen må selvsagt også få sette grenser når han er der. 

Å tenke noe annet er fullstendig vilt.

Er ikke kødd nei. Også til dere alle som roper troll! Jeg er ikke troll.

Jeg er bare veldig beskyttende ovenfor mitt eget barn og synes at det er jeg som mor som vet best og derfor skal sette grenser og oppdra. Skolen har dessverre vært uenig i dette men jeg håpet at far kunne ha respekt. Men ser jo at mange her er også uenig med meg da.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er bare veldig beskyttende ovenfor mitt eget barn og synes at det er jeg som mor som vet best og derfor skal sette grenser og oppdra. Skolen har dessverre vært uenig i dette men jeg håpet at far kunne ha respekt. Men ser jo at mange her er også uenig med meg da.

Far da? Er han en perifer omsorgsperson? Hvorfor vet du bedre enn han?

Anonymkode: a14b6...e84

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

ALLE relativt oppegående mennesker er selvsagt helt uenig med deg ja. 

Du er jo riv ruskende gal dersom du oppriktig mener dette?

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle mennesker har lov til å sette grenser overfor egen person og kropp hvis de blir slått, spesielt av en 8-åring.

Når gutten er hos far så er de to som bestemmer oppdragelsen, ikke du.

Anonymkode: 52641...44c

• Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skal du si det samme hvis noen prøver å sette grenser for seg selv når han prøver å ha sex med noen som ikke vil? Eller han slår barna eller kjæresten sin? At det kun er du som mor som skal oppdra eller sette grenser?!

Anonymkode: 823c8...42b

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet

Minner deg bare om ordtaket «its take a village to raise a child»

Anonymkode: 26462...4c9

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Selvfølgelig skal stemor sette grenser! Her i hus setter stefar grenser der han ønsker. Misliker jeg grensene, snakker jeg med han i etterkant og blir enig om hvordan VI skal ha det. Det er mine barn, men forventer at samboeren min setter grenser til mine barn som om det var han egne. Samme hos far og stemor!

Anonymkode: 0b754...7a7

• Liker 10
Skrevet

Tror det er lurt at sønnen din har andre voksne damer som kan være rollemodell. Du virker ikke helt klok! Skal sønnen din få lovt å slå andre,  så lenge du ikke er tilstede og kan "oppdra" ham? Håper virkelig dette er en tulletråd 😬

Anonymkode: f69ce...fd1

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Historien er så rape gal og usannsynlig at det virker som en trolletråd. Er det ikke det bør BV sende deg på kurs slik at du lærer å oppdra barn og lærer deg selv TS å respektere at andre folk må få lov å sette grenser i selvbeskyttelse. 

Anonymkode: 3cea0...621

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Er desverre sånne foreldre som deg som skaper en hel generasjon mer drittunger. Jeg blir skremt.

Anonymkode: a1fb5...33f

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg er mamma til en gutt på 8 år, han bor 50/50 og har nå kjent sin stemor i 3 år og de har bodd sammen i 1,5 år. Nå er han inne i fase med mye utagering og her om dagen så slo han sin stemor, da valgte stemor å si fra at «nå stopper du dette godtar jeg ikke! Man slår ikke». Jeg synes det er feil! Far var der og kom også men jeg synes hun bare skulle latt det ligge da jeg ikke synes hun har noe i MIN oppdragelse å gjøre!! Da kommer det frem at hun hat satt grenser for seg selv hele disse 3 årene med å si fra at hun ikke kan leke nå eller gi oppmerksomhet eller om å ikke mase. Jeg er sint!! Dette er MIN sønn. Far mener at hun MÅ få sette grenser for seg selv?! Er jeg virkelig streng som sier NEI til dette? Jeg har jo også sakt til skolen at de MÅ alltid høre med MEG først, før de setter grenser osv!!!

Enten så er du helt ekstremt kontrollerende, vanskelig ex, egoistisk og selvsentrert mor, eller så troller du.. 

Selvsagt har stemor ALL rett til å sette grenser som gjelder henne. Jeg hadde aldri akseptert at mitt barn eller bonus barn hadde oppført seg slik. 

Det er ikke DITT barn. Det er DERES barn.. Skolen MÅ ikke høre med deg først, de ukene barnet er hos far - er det i grunn FAR de skal kontakte, ikke deg. 

Bonus mor bor med barnet 50% selvsagt har hun rett til å sette grenser for huset hun bor i og for seg selv. 

Anonymkode: 6880e...db3

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Lolololololo.

Men fra spøk til alvor

Seriøst, si fra deg hovedomsorgen. Den bør du ikke ha.

Så gir du den til noen som faktisk kan og oppdra barn, og som har noe mellom ørene..

Anonymkode: 18e0f...dc7

• Liker 5
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...