AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #1 Del Skrevet 28. november 2023 Skal kjøpe do til min lange katt på drøyt 6 kg, og lurer på om denne typen er funksjonell? Katten er vant til en lang åpen plastkasse og har aldri brukt vanlig kattedo. Anonymkode: 3e92b...ec8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #2 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skal kjøpe do til min lange katt på drøyt 6 kg, og lurer på om denne typen er funksjonell? Katten er vant til en lang åpen plastkasse og har aldri brukt vanlig kattedo. Anonymkode: 3e92b...ec8 Anonymkode: 3e92b...ec8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #3 Del Skrevet 28. november 2023 Er det ingen som har erfaring med "hopp inn do"? Anonymkode: 3e92b...ec8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #4 Del Skrevet 28. november 2023 Har en katt i ca samme vekt, han bruker denne uten problemer. https://www.musti.no/basic-top-front-entry-kattedo-spade?82596 Anonymkode: 99809...ec9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #5 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har en katt i ca samme vekt, han bruker denne uten problemer. https://www.musti.no/basic-top-front-entry-kattedo-spade?82596 Anonymkode: 99809...ec9 Kommer ikke inn på Musti pga infoside om coockies som er umulig å klikke seg ut fra. Kan du bare skrive hva toalettet heter? ts Anonymkode: 3e92b...ec8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 29. november 2023 #6 Del Skrevet 29. november 2023 Jeg passer flere som har slik do, det er mye mindre sand rundt kassene. Men ser også at de fleste som har slike do har ett mye mye tykkere lag med sand i dem. Jeg synes det kan være litt klønete rengjøre kassene når det er 10-15 cm dypt lag med sand. Jeg bruker pelletsdo, men jeg tror en av mine ville ha nektet bruke ett "hopp inn do", han føler seg ikke trygg på trange steder, da måtte kassen stått veldig bortgjemt hvor ingen beveger seg i nærheten, på ett eget rom eller noe. Jeg har en åpen kasse, og en overbygd hvor jeg har fjernet luken i fronten. Har aldri sett han bruke den med tak. Er din pus komfortabel med trange lukkede steder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #7 Del Skrevet 29. november 2023 Taluno skrev (7 minutter siden): Jeg passer flere som har slik do, det er mye mindre sand rundt kassene. Men ser også at de fleste som har slike do har ett mye mye tykkere lag med sand i dem. Jeg synes det kan være litt klønete rengjøre kassene når det er 10-15 cm dypt lag med sand. Jeg bruker pelletsdo, men jeg tror en av mine ville ha nektet bruke ett "hopp inn do", han føler seg ikke trygg på trange steder, da måtte kassen stått veldig bortgjemt hvor ingen beveger seg i nærheten, på ett eget rom eller noe. Jeg har en åpen kasse, og en overbygd hvor jeg har fjernet luken i fronten. Har aldri sett han bruke den med tak. Er din pus komfortabel med trange lukkede steder? Han er kun vant til å gjøre fra seg i en avlang plastkasse fra slakteriet som er 55 cm lang, men siden han skal bo en periode hos noen som skal passe han mens jeg er bortreist, tenkte jeg at de vil ha lukket kattedo. Jeg tviler på om han vil gå inn og gjøre fra seg i en vanlig åpen kattedo med lokket fjernet, i og med at han ikke er vant til det. Ts Anonymkode: 3e92b...ec8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 29. november 2023 #8 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Han er kun vant til å gjøre fra seg i en avlang plastkasse fra slakteriet som er 55 cm lang, men siden han skal bo en periode hos noen som skal passe han mens jeg er bortreist, tenkte jeg at de vil ha lukket kattedo. Jeg tviler på om han vil gå inn og gjøre fra seg i en vanlig åpen kattedo med lokket fjernet, i og med at han ikke er vant til det. Ts Anonymkode: 3e92b...ec8 Men er han trygg i lukkede omgivelser ellers? for eksempel kattehuler, esker og lignende? Og ikke minst, er han greit trygg på fremmede? Og hvordan takler han endringer i omgivelsene ellers? Min som neppe ville taklet det, han er av typen som blir veldig satt ut og forstyrret av alt nytt. Pusset opp kjøkken fullstendig, han brukte flere timer i døråpningen før han turte sjekke det ut. Min eldste derimot er av typen som legger seg i ett nytt møbel mens jeg holder på montere det, og som nesten satt oppå rørlegger som byttet varmtvannstank under oppussing. Han er veldig avslappet og ville nok tenkt "hva er dette for en boks? ok, det er sand, da er det toalett!" Om din er en pus som tåler endringer uten at verdenen hans raser sammen, så er det bare å teste. De toalettene er ikke veldig dyre. Men test hjemme hos deg selv i omgivelser pus kjenner, sett kassen der den gamle har stått, og flytt over sand fra den gamle, slik at det er kjent toalettlukt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #9 Del Skrevet 29. november 2023 Taluno skrev (46 minutter siden): Men er han trygg i lukkede omgivelser ellers? for eksempel kattehuler, esker og lignende? Og ikke minst, er han greit trygg på fremmede? Og hvordan takler han endringer i omgivelsene ellers? Min som neppe ville taklet det, han er av typen som blir veldig satt ut og forstyrret av alt nytt. Pusset opp kjøkken fullstendig, han brukte flere timer i døråpningen før han turte sjekke det ut. Min eldste derimot er av typen som legger seg i ett nytt møbel mens jeg holder på montere det, og som nesten satt oppå rørlegger som byttet varmtvannstank under oppussing. Han er veldig avslappet og ville nok tenkt "hva er dette for en boks? ok, det er sand, da er det toalett!" Om din er en pus som tåler endringer uten at verdenen hans raser sammen, så er det bare å teste. De toalettene er ikke veldig dyre. Men test hjemme hos deg selv i omgivelser pus kjenner, sett kassen der den gamle har stått, og flytt over sand fra den gamle, slik at det er kjent Takk for tips Ts Anonymkode: 3e92b...ec8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svisle Skrevet 29. november 2023 #10 Del Skrevet 29. november 2023 Jeg har en sånn en til mine to katter og er superfornøyd! Slipper sand på gulvet og hindrer hundene tilgang til "snickers'n" kattene legger igjen der. Renholdet er superenkelt da jeg bruker klumpesand og man løfter opp taket og bare spar ut klumpene. Synes også at den bidrar til mindre lukt generellt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #11 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kommer ikke inn på Musti pga infoside om coockies som er umulig å klikke seg ut fra. Kan du bare skrive hva toalettet heter? ts Anonymkode: 3e92b...ec8 Anonymkode: 99809...ec9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #12 Del Skrevet 29. november 2023 Litt dumt å bruke 429,- hvis pus ikke klarer å bruke det, men får vel selge det igjen på finn. Har sjekket kattetoalett på finn i byen min og det er dårlig utvalg, så regner med alle de som er store er solgt. ts Anonymkode: 3e92b...ec8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 29. november 2023 #13 Del Skrevet 29. november 2023 Viser veldig fornøyd med hop in kattedo i alle fall, men det er jo umulig å vite uten at katten har prøvd det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #14 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Litt dumt å bruke 429,- hvis pus ikke klarer å bruke det, men får vel selge det igjen på finn. Har sjekket kattetoalett på finn i byen min og det er dårlig utvalg, så regner med alle de som er store er solgt. ts Anonymkode: 3e92b...ec8 Var skeptisk selv til å kjøpe det selv til å begynne med, men nå som jeg har kjøpt det angrer jeg ikke. Uten tvil beste kattedoen jeg har hatt, og jeg har hatt flere forskjellige gjennom årene. Anonymkode: 99809...ec9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #15 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var skeptisk selv til å kjøpe det selv til å begynne med, men nå som jeg har kjøpt det angrer jeg ikke. Uten tvil beste kattedoen jeg har hatt, og jeg har hatt flere forskjellige gjennom årene. Anonymkode: 99809...ec9 Må det være luke på siden på hopp inn doen? Ts Anonymkode: 3e92b...ec8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #16 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Må det være luke på siden på hopp inn doen? Ts Anonymkode: 3e92b...ec8 Den jeg har kan ikke åpnes fra innsiden, så de kan kun gå ut fra kattedoen gjennom åpningen i taket. Anonymkode: 99809...ec9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #17 Del Skrevet 29. november 2023 Jeg har brukt slik do til 3 katter og har god erfaring. Kjøpte den pga hund som elsker kattebæsjsnacks. Bonus at det blir litt mindre sand utover. Anonymkode: 00998...7a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 29. november 2023 #18 Del Skrevet 29. november 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Må det være luke på siden på hopp inn doen? Ts Anonymkode: 3e92b...ec8 har aldri vært det på de jeg har hatt, åpning kun i toppen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silkestrå Skrevet 30. november 2023 #19 Del Skrevet 30. november 2023 Katten og jeg pendler mellom hus og leilighet. I huset har vi god plass, og her har vi en "vanlig" do med inngang i fronten, mens vi i leiligheten, hvor det er mindre plass og jeg derfor må ha toalettet på badet, har en slik hopp-in do som du viser til. Jeg synes hopp inn doen er finere, og det blir mindre sand rundt, men jeg tror dessverre ikke katten er helt enig med meg. Jeg ser at hun bruker mye kortere tid i den enn hun gjør i den andre - akkurat som hun vil skynde seg ut av den raskest mulig. Så hvis hun fikk velge ville hun nok rådet deg til å kjøpe en do med åpning på siden i stedet for på toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #20 Del Skrevet 30. november 2023 silkestrå skrev (57 minutter siden): Katten og jeg pendler mellom hus og leilighet. I huset har vi god plass, og her har vi en "vanlig" do med inngang i fronten, mens vi i leiligheten, hvor det er mindre plass og jeg derfor må ha toalettet på badet, har en slik hopp-in do som du viser til. Jeg synes hopp inn doen er finere, og det blir mindre sand rundt, men jeg tror dessverre ikke katten er helt enig med meg. Jeg ser at hun bruker mye kortere tid i den enn hun gjør i den andre - akkurat som hun vil skynde seg ut av den raskest mulig. Så hvis hun fikk velge ville hun nok rådet deg til å kjøpe en do med åpning på siden i stedet for på toppen. Han er ikke vant til å ha tak eller vegger på doen sin da han bruker nå en stor plastkasse, så er usikker på hva jeg skal velge. Ts Anonymkode: 3e92b...ec8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå