Frauken Skrevet 28. november 2023 #1 Skrevet 28. november 2023 Hei! Nå har det vært mellom 5-8 minus de siste dagene, og jeg trenger litt innspill på hva som er passe mengde klær å ha på til/fra barnehage. Fra parkeringsplassen til de er inne i barnehagen bruker vi ca. 2 min. Idag hadde de på seg inneklær (tynn ull+joggebukse), ullbukse, ullgenser og en høstjakke. Føler det er mye😅 er det nok å bare ha på en ullfleecedress over inneklærne? Og lue selvfølgelig. Barna er 18 mnd😊
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #2 Skrevet 28. november 2023 Spiller ikke så stor rolle fra eller til når det er så kort vei, tenker jeg. Vi har på ulldress og lue - helt enkelt å kle på og ha i bilstolen. Bilen varmes alltid på forhånd og kjøreturen er kort. Har på en skalljakke eller annet ytterlag hvis det regner eller snør. Anonymkode: 993c1...9a1 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #3 Skrevet 28. november 2023 Mine er 4 og 5. Men har aldri styrt med jakke, de kan uansett ikke ha den på i bilsete og styr og ta av og på jakke. De har på tjukk ullgenser og ullbukse og lue så går vi fort inn.. bilen er også for varmet før vi kjører som den over her. Anonymkode: 81c98...bb6 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #4 Skrevet 28. november 2023 Vi bare hiver ytterjakken på når vi går ut av bilen. Anonymkode: ebabb...4e6
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #5 Skrevet 28. november 2023 Min på 2 hadde på sko, balaclavalue og vindfleece i dag. Helst tar jeg ullgenser ikke vindfleece da pga mindre klær i bilsetet men litt opp og ned hva vi har husket å ta med hjem osv. Har iblant tatt på ullbukse også utenpå men tenker egentlig det er unødvendig.. Pleier bære inn når det er veldig kaldt og hun har lite klær, da går det mindre enn 2 minutter fra bilen til vi er inne i barnehagen + får kroppsvarme fra meg. Anonymkode: 7453c...ab5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #6 Skrevet 28. november 2023 Vår på snart 20 mnd har på ullbody/strømpebukse, som regel en joggedress og ulldress utenpå der igjen. Har også på balaklava og vintersko. Er usikker selv, men tror det skal være greit siden det er kort vei til bilen her hjemme og fra parkeringsplassen til barnehagen. Anonymkode: f212f...2d4
Frauken Skrevet 28. november 2023 Forfatter #7 Skrevet 28. november 2023 Takk! Var disse svarene jeg håpet på. Da blir det ullflecedress utenpå fra nå av😁
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #8 Skrevet 29. november 2023 Har på ullundertøy, den tykke ulldressen til Lillelam, balaclava med ull og vintersko. Er usikker på om det holder😅 Bruker 4 min fra bil til barnehagen, bære bort. Anonymkode: 602e4...ec8
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #9 Skrevet 29. november 2023 Frauken skrev (13 timer siden): Hei! Nå har det vært mellom 5-8 minus de siste dagene, og jeg trenger litt innspill på hva som er passe mengde klær å ha på til/fra barnehage. Fra parkeringsplassen til de er inne i barnehagen bruker vi ca. 2 min. Idag hadde de på seg inneklær (tynn ull+joggebukse), ullbukse, ullgenser og en høstjakke. Føler det er mye😅 er det nok å bare ha på en ullfleecedress over inneklærne? Og lue selvfølgelig. Barna er 18 mnd😊 Vi går fra parkeringsplassen til barnehagen i -25 med bare ullbukse og ullgenser, lue og votter... Ungen er oppvarmet fra bilen. Barnet er 2 år. Anonymkode: 168fd...b28 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #10 Skrevet 29. november 2023 Vi bruker vanlig innetøy, gjerne ullbody og en ulldress utenpå (en som er tynn, men samtidig varm) og balaclava. Vi får parkert rett utenfor porten til barnehagen, så tar ikke mer enn 1 minutt omtrent å ta ungen ut av bilen og få henne inn døra i barnehagen. Anonymkode: 00462...6d3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #11 Skrevet 29. november 2023 Kommer an på hvor varm bilen er når dere drar. Her kjører vi fra garasje på 15+ hjemme til rett utenfor døra til barnehagen. Da trenger man ikke ytterklær i det hele tatt. Anonymkode: 6b2d5...9a8
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #12 Skrevet 29. november 2023 Ullundertøy, strikket ull utenpå, så vinterjakke og lue til og fra 4 år. Anonymkode: 94b36...fc3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #13 Skrevet 29. november 2023 Ullundertøy og tykk ullbukse og genser utenpå, lue og hals eller baklava og votter, samt et ullteppe i bilen (jeg har ikke mulighet til å varme opp bilen op forhånd). Men dagen det var 11 minus og sur vind her tok jeg han i vinterdressen, rett og slett. Føltes ikke bra mtp sikring i bilen, så unngår helst det. Anonymkode: dacc9...10f
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #14 Skrevet 29. november 2023 Da barna var barnehagebarn og det var kaldt på vei til bhg: - boksershorts - Tynne ullsokker - merino tynn ull - bukse og genser (tjukk ullgenser) - vinterjakke - Lue m/ hals - vanter om ungen ville selv - vintersko eller dockboots Nå til skolen: Det samme + utebukse - lue m/ hals og heller lue og buff. Anonymkode: 712e7...7a0
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #15 Skrevet 29. november 2023 Vi bruker ulldress utenpå inneklærne, vintersko og balaclava i merino når vi henter/leverer med bil. Har på seg en tykkere balaclava, votter og jakke i tillegg til ulldressen når vi henter/leverer med vogna. Hadde ikke tatt på jakken om han hadde holdt overkroppen nedi vognposen, haha. Anonymkode: 9b44b...f39
tussi84 Skrevet 29. november 2023 #16 Skrevet 29. november 2023 Nå er min 3, og vi går til bhg. Tar 7-8 minutter i et barns tempo. Han har på seg ull innerst, bomull over det, og vinterjakke + lue+ votter. Hals inne i mellom. Når det er over 10 minus så kler jeg på en ullbukse i tilegg.
kjærring Skrevet 3. desember 2023 #17 Skrevet 3. desember 2023 Frauken skrev (På 28.11.2023 den 21.23): Hei! Nå har det vært mellom 5-8 minus de siste dagene, og jeg trenger litt innspill på hva som er passe mengde klær å ha på til/fra barnehage. Fra parkeringsplassen til de er inne i barnehagen bruker vi ca. 2 min. Idag hadde de på seg inneklær (tynn ull+joggebukse), ullbukse, ullgenser og en høstjakke. Føler det er mye😅 er det nok å bare ha på en ullfleecedress over inneklærne? Og lue selvfølgelig. Barna er 18 mnd😊 så lenge du ikke har på dette i bilstolen så .. men en ulldress og lue holder da i massevis.
kjærring Skrevet 3. desember 2023 #18 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 29.11.2023 den 12.57): Ullundertøy og tykk ullbukse og genser utenpå, lue og hals eller baklava og votter, samt et ullteppe i bilen (jeg har ikke mulighet til å varme opp bilen op forhånd). Men dagen det var 11 minus og sur vind her tok jeg han i vinterdressen, rett og slett. Føltes ikke bra mtp sikring i bilen, så unngår helst det. Anonymkode: dacc9...10f da tar du på dressen når han skal ut av bilstolen
Lorieen Skrevet 3. desember 2023 #19 Skrevet 3. desember 2023 Vanlige inneklær, pluss jakke, lue og sko holder for den korte turen fra parkeringsplassen og opp til barnehagen. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #20 Skrevet 3. desember 2023 Frauken skrev (På 28.11.2023 den 21.23): Hei! Nå har det vært mellom 5-8 minus de siste dagene, og jeg trenger litt innspill på hva som er passe mengde klær å ha på til/fra barnehage. Fra parkeringsplassen til de er inne i barnehagen bruker vi ca. 2 min. Idag hadde de på seg inneklær (tynn ull+joggebukse), ullbukse, ullgenser og en høstjakke. Føler det er mye😅 er det nok å bare ha på en ullfleecedress over inneklærne? Og lue selvfølgelig. Barna er 18 mnd😊 Vi har på ullbody, ullbukse og ullsokker. Hel ulldress, baklava lue, ullvotter, bobledress og vintersko. Bilen er kald når vi setter oss inn og det er kaldt å gå fra bilen og til bhg. Anonymkode: 9322e...0c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå