Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

La oss si jeg har 1 mill i lån og skal betale det ned på feks 15 år. Så vinner, får eller arver jeg feks 400.000 som jeg vil betale inn på lånet. Vil terminbeløpet endre seg og kortere nedbetaling da? Vil de 400’ gå som avdrag eller vil det beregnes renter inn i beløpet også, så totalt gikk lånet ned mindre enn de 400?

Hva må jeg evt passe på?

Anonymkode: 9ed4b...7d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De vil gå inn som rent avdrag. Med mindre du velger å forlenge nedbetalingstiden (og får lavere beløp per måned). 

Anonymkode: 28636...4c8

Skrevet

Vær obs hvis du har fastrenteavtale. Da kan du måtte betale for å betale ned mer enn avtalt. Med flytende rente vil det være en nedbetaling, og påløpte renter avtar tilsvarende. Hvorvidt du får lavere terminbeløp eller kortere nedbetalingstid varierer, vanligvis justeres terminbeløpet. 

Anonymkode: ecc24...248

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vær obs hvis du har fastrenteavtale. Da kan du måtte betale for å betale ned mer enn avtalt. Med flytende rente vil det være en nedbetaling, og påløpte renter avtar tilsvarende. Hvorvidt du får lavere terminbeløp eller kortere nedbetalingstid varierer, vanligvis justeres terminbeløpet. 

Anonymkode: ecc24...248

Har flytende rente, så da blir det greit å betale alt som avdrag.

Anonymkode: 9ed4b...7d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...