AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #1 Skrevet 28. november 2023 Jeg er i et lite dilemma. Forholdet har gått mot slutten lenge og er nå over, men vi bor fremdeles sammen med små barn. Jeg har vært utestengt og hen har innrømmet følelsemessig utroskap. Jeg har lenge hatt mistanke om at det også har vært fysisk utroskap. Jeg har i en periode fått informasjon fra et videokamera i huset, hvor hen i telefonsamtaler snakker med sin nye venn og ved besøk av en en annen venn så innrømmet hen, nesten litt stolt, at hen hadde vært utro med en litt tilfeldig person på en messe. Denne informasjonen har hjulpet meg til å lettere komme overforholdet, samtidig som det også har smertet. Jeg synes det er dumt at hen lyver om dette når jeg har spurt. Burde jeg konfrontere hen eller bare la det gå? En ting som er sikkert at dette påvirker min velvilje når det kommer til deling av verdier. Anonymkode: 2bbfe...93c
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #2 Skrevet 28. november 2023 «fra et videokamera i huset» som han tydeligvis ikke vet om. Burde han anmelde deg? Anonymkode: 31db0...cf8 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #3 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): «fra et videokamera i huset» som han tydeligvis ikke vet om. Burde han anmelde deg? Anonymkode: 31db0...cf8 Hold deg til tema. Anonymkode: 62647...b60 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #4 Skrevet 28. november 2023 Det koster, men dette bør du si. Bra det fikk deg til å innse at dette ikke var rett person for deg, men når du har den info du har, så ville jeg tatt det opp. Kjæreste, venn eller bekjent, så respektløs oppførsel bør taes opp Anonymkode: 33c51...333
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #5 Skrevet 28. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: «fra et videokamera i huset» som han tydeligvis ikke vet om. Burde han anmelde deg? Anonymkode: 31db0...cf8 Kamera er synlig og har stått der lenge. Blitt brukt til å følge med på når barna står opp eller bare for å kunne passe på huset når man er borte. Anonymkode: 2bbfe...93c 2
Mufle Skrevet 28. november 2023 #6 Skrevet 28. november 2023 Å kom igjen...anmeldelse.. fjott. TS hva med å bare være en normal grei person, fremfor å synke ned på drittnivå og være vanskelig og hevne seg? Jeg ble skilt en gang for to hundre år siden, fra en drittsekk av en annen dimensjon. Når jeg traff min nye partner var det en med samme bedritne erfaring som meg. Det jeg merket meg var ikke et eneste jævla negativt ord om exn! Ikke et. Til og med omsorg for barna som ikke tilhørte min partner engang. DET sier noe om en person. Så tenk deg grundig om før du gjør deg til et rødt flagg for neste partner.. 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #7 Skrevet 28. november 2023 2 minutter siden, Mufle said: Å kom igjen...anmeldelse.. fjott. TS hva med å bare være en normal grei person, fremfor å synke ned på drittnivå og være vanskelig og hevne seg? Jeg ble skilt en gang for to hundre år siden, fra en drittsekk av en annen dimensjon. Når jeg traff min nye partner var det en med samme bedritne erfaring som meg. Det jeg merket meg var ikke et eneste jævla negativt ord om exn! Ikke et. Til og med omsorg for barna som ikke tilhørte min partner engang. DET sier noe om en person. Så tenk deg grundig om før du gjør deg til et rødt flagg for neste partner.. Jeg ser den og det er derfor jeg vegrer meg litt for å konfrontere hen, men hen forteller en helt annen historie om bruddet som ble initiert av hen, enn å jobbe med forholdet. Er man en drittsekk for å konfrontere en som har oppført seg som en drittsekk og som også krever mer enn det som hen har krav på i forbindelse med fordeling av eiendeler? Anonymkode: 2bbfe...93c
Nysgjerrigpetrine Skrevet 28. november 2023 #8 Skrevet 28. november 2023 Hva er best for deg? Hvis du har behov for å si det for å bli ferdig med det, så sier du noe nå. Bedre det enn at det detter ut av deg om noen år. Hvis du kan legge det fra deg helt uten å si noe, kan du la det ligge.
Rødstrupa Skrevet 28. november 2023 #9 Skrevet 28. november 2023 Ja, og deretter forlatt vedkommende. Ikke rom for tabbekvote i slike tilfeller!
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #10 Skrevet 28. november 2023 3 minutter siden, Nysgjerrigpetrine said: Hva er best for deg? Hvis du har behov for å si det for å bli ferdig med det, så sier du noe nå. Bedre det enn at det detter ut av deg om noen år. Hvis du kan legge det fra deg helt uten å si noe, kan du la det ligge. Ja, har tenkt litt på det som den endelige streken under svaret. Hen må stå for det hen har gjort og sagt, og jeg må stå for det jeg har brutt av tillit ved å ta opp video. Vi vil aldri kunne reparere forholdet og vi kan starte med blanke ark for et nytt samarbeid rundt barna, fra et bunnpunkt. Anonymkode: 2bbfe...93c
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #11 Skrevet 28. november 2023 1 minutt siden, Rødstrupa said: Ja, og deretter forlatt vedkommende. Ikke rom for tabbekvote i slike tilfeller! Hvis jeg skal si det, så sier jeg det når hen har flyttet ut etter nyttår. Anonymkode: 2bbfe...93c 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #12 Skrevet 28. november 2023 Det virker som du er mannen og synderen er kona/samboeren. Hvorfor kan du ikke bare si at du har fra sikre kilder at hun har vært utro, så det er ingen vits å nekte? Anonymkode: 7470c...614 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #13 Skrevet 28. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det virker som du er mannen og synderen er kona/samboeren. Hvorfor kan du ikke bare si at du har fra sikre kilder at hun har vært utro, så det er ingen vits å nekte? Anonymkode: 7470c...614 Bra spottet. Hjelper ikke med med moderne personlige pronomen. Det er uansett et alternativ. Anonymkode: 2bbfe...93c
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #14 Skrevet 28. november 2023 Den du skal konfrontere er allerede en eks. Hva tenker du å oppnå med den samtalen? Mer krangling og vonde følelser? Dere er enige om å gå hver deres vei. Bare begynn å gå, ikke gidd unødvendig drama. Fordeling av eiendeler tar dere med advokat, og holder saklig. Det blir ikke lettere av kjipe konfrontasjoner det heller, og eventuell utroskap betyr ingenting for hva som er rett og lovmessig fordeling. Anonymkode: aab98...7f9
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #15 Skrevet 28. november 2023 Jeg ville sagt det, for jeg hadde ikke klart å la være. Det hadde gnagd og kvernet i hodet mitt, og jeg hadde hatt behov for å si det/snakke om det. Men det er meg, andre tenker og føler på en annen måte. Anonymkode: 86edf...b85 1
Rosa Dartle Skrevet 28. november 2023 #16 Skrevet 28. november 2023 Jeg ville ikke sagt noe. Hva er formålet? Personen har vært utro og har innrømmet det. Jeg skjønner godt at du vil følge med, få oversikt, føle at du tar tilbake kontrollen i denne krisen osv., men dette vil ikke gjør deg godt. Planlegg ditt nye liv, fokuser på det og helst flytt så fort som mulig. Masse lykke til ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #17 Skrevet 28. november 2023 4 minutter siden, Rosa Dartle said: Jeg ville ikke sagt noe. Hva er formålet? Personen har vært utro og har innrømmet det. Jeg skjønner godt at du vil følge med, få oversikt, føle at du tar tilbake kontrollen i denne krisen osv., men dette vil ikke gjør deg godt. Planlegg ditt nye liv, fokuser på det og helst flytt så fort som mulig. Masse lykke til ❤️ Formålet er å la hun få vite at jeg vet, slik at hun ikke kan fortelle usannheter. Vi bor i en liten bygd, hvor hun ble med på flyttelasset tilbake fra byen og jeg er født og oppvokst her. Hun forteller sine nye bekjente at jeg tror hun har vært utro, men at hun ikke har vært det. At jeg er sjalu, men jeg har ikke vært sjalu før magefølelsen min begynte å fortelle meg ting, som har stemt. Jeg er klar for å gå videre, men mener at ting man har sagt og gjort, så må man stå for det. Ikke prøve å lyve seg unna. Det er hun som flytter ut av huset og krever mye mer enn det hun har krav på etter loven. Anonymkode: 2bbfe...93c
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #18 Skrevet 28. november 2023 Erfaringsmessig ikke bare egen men også venners er at man kommer null vei med å konfrontere en utro person om utroskapet, heller ikke når man legger frem bevis. Den utro vil først benekte benekte benekte, så forsøke å manipulere din virkelighet og bevisene, og til sist vri hele situasjonen om til at det er du som er skurken som har snokett eller filmet og rase om hvor uetisk det er av deg for å fjerne fokus fra det han selv har gjort, eller gaslighte deg og bruke mot deg at du har tvilt på han "ja når du stoler så lite på meg spiller det jo ingen rolle, da kan jeg like gjerne være utro da for du stoler ikke på meg uansett!". Samme hva slags bevis man har så kommer det ikke noe godt ut av å konfrontere. Man får aldri den voksne og respektfulle innrømmelser man ønsker, og den ektefølte beklagelsen man tror man trenger. Den utroe vil ikke vise selvinnsikt eller hensyn for dine følelser når han først har nektet. De eneste utro som kanskje har litt selvinnsikt og respekt for partners følelser er de som forteller det til partner kort tid etter det skjedde fordi samvittigheten og moralen deres gnager, helt uten at det kommer fra et sted hvor de innrømmer bare fordi de ble fersket. Jeg har tatt en eks samboer naken med en dame i senga vår og enda nektet han på utroskap. Det var jeg som var psyko som kunne tro noe sånt om han. Venninner har slått seg sammen med mannens elskerinne og vært med å sende meldinger fra hennes mobil om deilig hotellnatt som planlegges, og sett typen rett foran seg på byen kline med andre, men mennene har alltid prøvd å manipulere seg ut av det og bruddet har blitt mye mer psykisk nedbrytende for dama enn det hadde behøvd å bli om man bare dropper konfrontasjonen og slipper den manipuleringen og gaslightingen som kommer ut av det. Og i noen tilfeller fungerer jo også denne manipulasjonen og gaslightingen, det er forsket på at jo mere innsats man legger i å finne bevis osv jo lettere er det å bli manipulert av en som nekter skyld og ber om tilgivelse, for jo mere vi fokuserer på noe og jo mere krefter "blod svette og tårer" vi legger i noe (forholdet) jo vanskeligere er det å gi opp også, fordi hjernen vil ha den premien og lettelsen etter slitet, og da tenker man ikke klart lenger, men er sårbar for å tro på mannens versjon og løfter om at alt skal bli bra om han bare får en sjanse til. For man vil jo bare at alt skal være bra. Men det får man kun av å slå opp og gå fort videre, og ikke gi det emosjonelle traumet enda større sår og plass å vokse på. Du fortjener å ha det bra og du fortjener en som respekterer deg. Du fortjener å respektere deg selv og bruke kreftene dine på ting som kan hjelpe deg og bygge deg opp, ikke på å krangle enda mere med en som ikke respekterer deg nok til å være ærlig ❤️ Jeg vet du har en jævel i deg som vil slenge bevisene i bordet og si "hva har du å si nå?!" men jeg tror ikke det han har å si vil gjøre det bedre for deg. Det aller beste man kan gjøre er å bare fjerne seg fullstendig fra hans liv og aldri gi noen forklaring eller grunn eller snakke med han igjen. For grunnen vet han innerst inne. Han har vært like utro enten du har bevis eller ikke. Anonymkode: c29aa...f2a 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #19 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Formålet er å la hun få vite at jeg vet, slik at hun ikke kan fortelle usannheter. Vi bor i en liten bygd, hvor hun ble med på flyttelasset tilbake fra byen og jeg er født og oppvokst her. Hun forteller sine nye bekjente at jeg tror hun har vært utro, men at hun ikke har vært det. At jeg er sjalu, men jeg har ikke vært sjalu før magefølelsen min begynte å fortelle meg ting, som har stemt. Jeg er klar for å gå videre, men mener at ting man har sagt og gjort, så må man stå for det. Ikke prøve å lyve seg unna. Det er hun som flytter ut av huset og krever mye mer enn det hun har krav på etter loven. Anonymkode: 2bbfe...93c Det er veldig kjipt når en sprer løgner til andre om bruddet og om partner. Det er fristende å spre ting tilbake. Men til syvende og sist kommer du best ut av det ved å vise at du hever deg over det. Andres oppfatning om deg eller bruddet får være dems problem og ikke ditt. Anonymkode: c29aa...f2a 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #20 Skrevet 28. november 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Erfaringsmessig ikke bare egen men også venners er at man kommer null vei med å konfrontere en utro person om utroskapet, heller ikke når man legger frem bevis. Den utro vil først benekte benekte benekte, så forsøke å manipulere din virkelighet og bevisene, og til sist vri hele situasjonen om til at det er du som er skurken som har snokett eller filmet og rase om hvor uetisk det er av deg for å fjerne fokus fra det han selv har gjort, eller gaslighte deg og bruke mot deg at du har tvilt på han "ja når du stoler så lite på meg spiller det jo ingen rolle, da kan jeg like gjerne være utro da for du stoler ikke på meg uansett!". Samme hva slags bevis man har så kommer det ikke noe godt ut av å konfrontere. Man får aldri den voksne og respektfulle innrømmelser man ønsker, og den ektefølte beklagelsen man tror man trenger. Den utroe vil ikke vise selvinnsikt eller hensyn for dine følelser når han først har nektet. De eneste utro som kanskje har litt selvinnsikt og respekt for partners følelser er de som forteller det til partner kort tid etter det skjedde fordi samvittigheten og moralen deres gnager, helt uten at det kommer fra et sted hvor de innrømmer bare fordi de ble fersket. Jeg har tatt en eks samboer naken med en dame i senga vår og enda nektet han på utroskap. Det var jeg som var psyko som kunne tro noe sånt om han. Venninner har slått seg sammen med mannens elskerinne og vært med å sende meldinger fra hennes mobil om deilig hotellnatt som planlegges, og sett typen rett foran seg på byen kline med andre, men mennene har alltid prøvd å manipulere seg ut av det og bruddet har blitt mye mer psykisk nedbrytende for dama enn det hadde behøvd å bli om man bare dropper konfrontasjonen og slipper den manipuleringen og gaslightingen som kommer ut av det. Og i noen tilfeller fungerer jo også denne manipulasjonen og gaslightingen, det er forsket på at jo mere innsats man legger i å finne bevis osv jo lettere er det å bli manipulert av en som nekter skyld og ber om tilgivelse, for jo mere vi fokuserer på noe og jo mere krefter "blod svette og tårer" vi legger i noe (forholdet) jo vanskeligere er det å gi opp også, fordi hjernen vil ha den premien og lettelsen etter slitet, og da tenker man ikke klart lenger, men er sårbar for å tro på mannens versjon og løfter om at alt skal bli bra om han bare får en sjanse til. For man vil jo bare at alt skal være bra. Men det får man kun av å slå opp og gå fort videre, og ikke gi det emosjonelle traumet enda større sår og plass å vokse på. Du fortjener å ha det bra og du fortjener en som respekterer deg. Du fortjener å respektere deg selv og bruke kreftene dine på ting som kan hjelpe deg og bygge deg opp, ikke på å krangle enda mere med en som ikke respekterer deg nok til å være ærlig ❤️ Jeg vet du har en jævel i deg som vil slenge bevisene i bordet og si "hva har du å si nå?!" men jeg tror ikke det han har å si vil gjøre det bedre for deg. Det aller beste man kan gjøre er å bare fjerne seg fullstendig fra hans liv og aldri gi noen forklaring eller grunn eller snakke med han igjen. For grunnen vet han innerst inne. Han har vært like utro enten du har bevis eller ikke. Anonymkode: c29aa...f2a Har det noe å si at det er Hun som har vært utro, både fysisk og emosjonelt? Anonymkode: 2bbfe...93c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå