Gå til innhold

Hva hadde du drevet med på kveldstid hvis det var 1995 og ikke 2023?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Du var på samme alder som nå. 

Jeg er 35. Hadde sikkert sett på X.Files på kvelden. Kanskje ringt mamma før jeg gjorde det. 

Spørsmålet er vel hva du du hadde gjort istedenfor sosiale medier? Hadde du snakket med deg selv? Skrevet for hånd? Enspretten med naboen?

Anonymkode: 86446...a93

Hjemme? Trolig spilt dataspill. Snakket med folk på msn eller aol eller hva det nå alt het på den tiden. Skrevet e-post til venner og kjente. Var både dataspill, diverse meldingstjenerster og e-post i vanlig bruk på 1990-tallet. Om du skal ha en beskrivelse fra FØR digital samtale? Sett klokken tilbake til riktig gamle dager, som 1970. (Og svaret er trolig «grått oss i søvn») Som voksen ville jeg planlagt neste reise på hva enn slags vis man gjorde det på den tiden. Mener å huske vi hadde kataloger? 

Jeg ville ikke ha gjort det mine foreldre gjorde på 1990-tallet: sittet pal fremfor tv’n og i reklamepausene kjantret om hvem som gjorde mest husarbeid eller hatt intetsigende samtaler med sine mødre/venner/slekt om helt poengløst sladder om kjente og bekjente. Selv som ungdom visste jeg med absolutt sikkerhet at de fleste voksnes daglige valg av liv var en skjebne verre enn døden.

Men det er jo, i det moderne liv, ikke lengre så ofte man velger å sitte hjemme og sture. Takk og lov. En får håpe jeg også i 1995 ville hatt venner og bekjente og spisesteder og turmål og hobbyer og trening og så videre?

Anonymkode: 536cc...c49

• Liker 1
Skrevet

Passa på å ta opp ukens X-Files 😁👽 Kanskje lest litt bok, tegna eller malt litt. Hørt på musikk. Og hvis jeg følte for å bedøve hjernen, så hadde jeg dratt fram Mursteinen (Nintendo Gameboy) og spilt Tetris 😂

(jeg har forøvrig nylig begynt å se X-Files for minst 4. gang nå bare i år 🙈😂)

• Liker 1
Skrevet

Lest en bok, hørt på musikk, sett på tv og kanskje hatt ett eller annet innfall med gitarspilling, sang og håndarbeid. 

Skrevet

Husker godt 1995. Da var jeg 32. 

Jeg så på TV, var med venner, var på nettet (epost, enkle spill, chat, ABC Startsiden (tror jeg det het?)). 

Så bortsett i fra smarttelefonen og streaming av serier/filmer var det egentlig ikke så veldig forskjellig fra nå. 

Anonymkode: 3a521...636

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hjemme? Trolig spilt dataspill. Snakket med folk på msn eller aol eller hva det nå alt het på den tiden. Skrevet e-post til venner og kjente. Var både dataspill, diverse meldingstjenerster og e-post i vanlig bruk på 1990-tallet. Om du skal ha en beskrivelse fra FØR digital samtale? Sett klokken tilbake til riktig gamle dager, som 1970. (Og svaret er trolig «grått oss i søvn») Som voksen ville jeg planlagt neste reise på hva enn slags vis man gjorde det på den tiden. Mener å huske vi hadde kataloger? 

Jeg ville ikke ha gjort det mine foreldre gjorde på 1990-tallet: sittet pal fremfor tv’n og i reklamepausene kjantret om hvem som gjorde mest husarbeid eller hatt intetsigende samtaler med sine mødre/venner/slekt om helt poengløst sladder om kjente og bekjente. Selv som ungdom visste jeg med absolutt sikkerhet at de fleste voksnes daglige valg av liv var en skjebne verre enn døden.

Men det er jo, i det moderne liv, ikke lengre så ofte man velger å sitte hjemme og sture. Takk og lov. En får håpe jeg også i 1995 ville hatt venner og bekjente og spisesteder og turmål og hobbyer og trening og så videre?

Anonymkode: 536cc...c49

Dette. 

Vi hadde internett i 1995. Og et godt utvalg i TV-kanaler. Ok, det var nok ikke alle som hadde internett og PC hjemme. Men alle jeg kjenner hadde. 

Så spør heller hva folk gjorde i 1985, eller 1975. 

Skrevet

Sett på Mot i brøstet. Kanskje fått besøk av en venninne. Spist noe godt og prata shit.

Skrevet

Akkurat det samme tipper jeg. Puslet puslespill, ryddet hus, gått tur med hundene 🤪

Anonymkode: bbefd...340

Skrevet

Sittet i sofaen og spist vafler med naboer. Vi hadde mye nabobesøk. Ofte stakk vi bare innom hverandre. Andre tider nå…

Anonymkode: ab1b1...263

Skrevet

I 1995 var jeg russ. Så det året var jeg også borteboer, og ingen i klassen bodde på samme sted. Så det ble skole, jobb og endel tv. Frem til someren.

På høsten  fikk jeg samboer og ble stemor. Så en god blanding av på farten,  ha det gøy med bonus barnet (som jeg fortsatt har god kontakt med, selv om det ble slutt med faren etter 1,5år) og ha huset fult med besøk på grilling osv. 

Anonymkode: 45a54...faf

Skrevet

Hvis jeg var like gammel som nå (31?) på 90-tallet? Da hadde jeg sikkert hatt tre barn, hus, hytte, stasjonsvogn og hund nå😅 foreldrene mine hadde alt dette i en alder av 23 år på 90 tallet. Men det var fordi man faktisk kunne få seg jobb uten å ha doktorgrad og hus uten å ta opp millioner i lån, så de hadde det så sinnsykt mye lettere enn oss som er født på 90-tallet🙈 foreldrene mine bygget seg hus selv til 700.000 (jada jeg skjønner at 700.000 var verdt mer på den tiden), selger det for over 9 mill i daggen x altså🤌🏼

Anonymkode: 6b369...9b3

Skrevet

Stort sett det samme som i dag. Gått en tur/vært på trening, lest en bok, hørt på radio, strikket, sydd, drevet med oppussing hjemme, ringt en venn, husarbeid, bakt brød, lagd mat - noe med lang tilberedelsestid som fryses ned i passe porsjoner. 

I tillegg, kost meg med papiravisen.

Anonymkode: da8c6...b23

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Husker godt 1995. Da var jeg 32. 

Jeg så på TV, var med venner, var på nettet (epost, enkle spill, chat, ABC Startsiden (tror jeg det het?)). 

Så bortsett i fra smarttelefonen og streaming av serier/filmer var det egentlig ikke så veldig forskjellig fra nå. 

Anonymkode: 3a521...636

Dolce skrev (11 timer siden):

Dette. 

Vi hadde internett i 1995. Og et godt utvalg i TV-kanaler. Ok, det var nok ikke alle som hadde internett og PC hjemme. Men alle jeg kjenner hadde. 

Så spør heller hva folk gjorde i 1985, eller 1975. 

Jeg er virkelig imponert over at dere hadde internett hjemme i 1995, jobbet dere innen IT? 

Faren min jobbet i det som den gang het Televerket, jobbet i avdelingen for utvikling av internett, og var i alle fall den første i byen vår som fikk internett hjemme - og det var sent i 1995. Jeg fikk prøve meg på internett i 1996, så vidt. 

Internet Explorer ble forøvrig heller ikke lansert før i 1995. 

Anonymkode: aff79...985

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er virkelig imponert over at dere hadde internett hjemme i 1995, jobbet dere innen IT? 

Faren min jobbet i det som den gang het Televerket, jobbet i avdelingen for utvikling av internett, og var i alle fall den første i byen vår som fikk internett hjemme - og det var sent i 1995. Jeg fikk prøve meg på internett i 1996, så vidt. 

Stemmer. Vi fikk internett i 1996, og var blant de første som skaffet det hjemme. 

Anonymkode: e9638...911

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det gjorde far min også! 

Vi var også første i området med Internett. Og første med isdn-telefon. 

Når det er sagt, så hadde jeg nok lest enormt mye mer om det var 1995. Vi fikk Internett rundt denne tida, men Internett da og Internett nå er jo to ekstremt ulike ting. Er som å sammenligne tannlege anno 1850 og tannlegeni 2023 🤪

Før leste jeg som tidsfordriv. Gjerne ei bok til dagen. 

Nå soser jeg bort tida på telefonen. Helt tragisk. 

Anonymkode: 16f7c...9bf

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde strikket, sett på tv, lest bøker, gått kveldsturer (hvor jeg savner de turene) og faktisk spist kveldsmat til faste tider.

Skrevet

Sett på tv.

Anonymkode: c7a21...45e

Skrevet

lest bøker. 

trening.   

Anonymkode: d168a...d5a

Skrevet

I samme alder, vanskelig å si. Men i 1995 satt jeg nesten hver kveld i enten Adidas eller Umbro genser og Adidas kneppebukse, og aerobic sokker, eller Amerika sokker, og fikk blowjobs.  Og nøt livets glade dager. 

Men, hadde jeg vært i samme alder som jeg er nå, i 1995, hadde jeg antagelig brukt kveldene på text TV.

Enda godt jeg var tenåring den gang…. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...