Pilleville Skrevet 28. november 2023 #1 Skrevet 28. november 2023 Har en bekjent som mangler helt sosiale antenner og mye mer. Hun kommer ikke gjennom på intervjuer, mister jobber, kommer på kant med mangen. Alt er andre sin feil, lærere, arbeidsgivere, kolleger. Hun tar alltid miste motstands vei, er doven, gidder ikke. Blir offeret.Jeg har prøvd si litt. Benekter det jeg sier. Skal jeg bare trekke meg fint ut. Eller virkelig prøve videre å få henne til å se seg selv i speilet. Godt voksen dame. Utmattende for meg dette for har ikke kommet noen vei på flere år.Men tenker at om jeg hadde kommet gjennom kunne hun kanskje fått et bedre liv.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #2 Skrevet 28. november 2023 Pilleville skrev (7 minutter siden): Har en bekjent som mangler helt sosiale antenner og mye mer. Hun kommer ikke gjennom på intervjuer, mister jobber, kommer på kant med mangen. Alt er andre sin feil, lærere, arbeidsgivere, kolleger. Hun tar alltid miste motstands vei, er doven, gidder ikke. Blir offeret.Jeg har prøvd si litt. Benekter det jeg sier. Skal jeg bare trekke meg fint ut. Eller virkelig prøve videre å få henne til å se seg selv i speilet. Godt voksen dame. Utmattende for meg dette for har ikke kommet noen vei på flere år.Men tenker at om jeg hadde kommet gjennom kunne hun kanskje fått et bedre liv. På hvilken måte mangler hun sosiale antenner og hva er det spesifikt som gjør at hun kommer på kant med folk? Er hun krass og ufin? Anonymkode: a5b84...159
Pilleville Skrevet 28. november 2023 Forfatter #3 Skrevet 28. november 2023 Ja litt krass og ufin. Sier ting litt rett fram. Kolleger som nekter å gå på samme team. Dette er hun som forteller meg. Men da er det jo alle på teamet som er idioter.
Macro Skrevet 28. november 2023 #4 Skrevet 28. november 2023 Hadde en sånn venninne. Sa rett ut at når alle du møter her i livet er idioter så er det på tide å gå i seg selv. Nå er vi ikke venner lenger, og jeg er idiot😂 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #5 Skrevet 28. november 2023 Pilleville skrev (7 minutter siden): Ja litt krass og ufin. Sier ting litt rett fram. Kolleger som nekter å gå på samme team. Dette er hun som forteller meg. Men da er det jo alle på teamet som er idioter. Da kan du jo be henne om å sette på seg et verbalt filter og tenke før hun snakker. Du kan jo forsiktig lære henne å se sin egen rolle i sosialt samspill med andre mennesker…hvis du orker. Enkelte folk blir som elefanter i glassmagasin for de glemmer synsvinkelen og følelsene til folk i omgivelsene. Anonymkode: a5b84...159
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #6 Skrevet 28. november 2023 "Sliter" med det samme. Har en venninne som kun ser negativt i alt og er helt virkelighetsfjern og når jeg både hyggelig eller litt strengere og konkret prøver å lede hun inn på andre tanker og løsninger kommer hun alltid med et "men". Hun får sparken fra alle jobber og klager over at sjefene og kollegaene er ille mens problemet er henne selv. Jeg har innsett at det hjelper ikke hva jeg sier så jeg har bare begynt å lukke ørene. Har ingen aning om hva hun har snakket om til meg det siste året for jeg hører ikke etter lenger 😅 Jeg tenker jo at man bør si ting rett ut men samtidig ha respekt for sin venn. Så istedet for å være dust å si "Nei nå hører du her, det ER du som er problemet! Du er lat, du har store psykiske problemer, du er utrolig slitsom og klarer aldri det du skal og det er derfor venner trekker seg vekk og du får sparken!" så har jeg heller sagt "Men du har jo sagt at du ikke alltid yter på jobb, jeg forstår jo det når du har en toåring at du er sliten, men det kan jo være derfor sjefene reagerer", og "Er du sikker på at det ikke er du som oppfatter feil, for det høres utrolig ut at du skulle ha slemme kollegaer og sjefer og venner på hvert sted du er?" Prøver å lede hun inn på andre tanker men innsett at hun alltid finner et "men" så da får hun bare fortsette å være seg og jeg som andre heller trekker oss stille vekk. Anonymkode: 6c69e...1f9
Pilleville Skrevet 28. november 2023 Forfatter #7 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): "Sliter" med det samme. Har en venninne som kun ser negativt i alt og er helt virkelighetsfjern og når jeg både hyggelig eller litt strengere og konkret prøver å lede hun inn på andre tanker og løsninger kommer hun alltid med et "men". Hun får sparken fra alle jobber og klager over at sjefene og kollegaene er ille mens problemet er henne selv. Jeg har innsett at det hjelper ikke hva jeg sier så jeg har bare begynt å lukke ørene. Har ingen aning om hva hun har snakket om til meg det siste året for jeg hører ikke etter lenger 😅 Jeg tenker jo at man bør si ting rett ut men samtidig ha respekt for sin venn. Så istedet for å være dust å si "Nei nå hører du her, det ER du som er problemet! Du er lat, du har store psykiske problemer, du er utrolig slitsom og klarer aldri det du skal og det er derfor venner trekker seg vekk og du får sparken!" så har jeg heller sagt "Men du har jo sagt at du ikke alltid yter på jobb, jeg forstår jo det når du har en toåring at du er sliten, men det kan jo være derfor sjefene reagerer", og "Er du sikker på at det ikke er du som oppfatter feil, for det høres utrolig ut at du skulle ha slemme kollegaer og sjefer og venner på hvert sted du er?" Prøver å lede hun inn på andre tanker men innsett at hun alltid finner et "men" så da får hun bare fortsette å være seg og jeg som andre heller trekker oss stille vekk. Anonymkode: 6c69e...1f9 Takk, det er sånn jeg har prøvd. Det går ikke inn. Det er som å stange hodet i veggen. Kjenner at det tapper meg for krefter jeg heller kunne brukt på andre. Av og til tenger jeg at nå gidder jeg ikke mer, men så klarer jeg ikke la vere å engasjere meg heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå