Gå til innhold

Hva skjer med bagasje om jeg ikke henter den fra bagasjebånd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyr innlands og skal videre utenlands, men får ikke sjekket inn på flere timer. Er jo gørrkjedelig å vente ved sikkerhetskontrollen, så tenkte kanskje å droppe å hente bagasjen fra bagasjebånd og heller svippe innom SAS loungen ved ankomst (innland). Men hva skjer om jeg ikke henter innsjekket bagasje på noen timer? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bagasjen blir plukket av båndet, etter å ha vært med på mange runder til irritasjon.

Men skjønner ikke planen din. Vanligvis blir bagasjen sendt automatisk videre. Må du sjekke den inn på nytt må du hente og ut, sjekke inn på nytt og så gå i loungen. Hvordan har du tenkt å komme deg til loungen? Hvordan komme deg videre til ankomst for å hente bagasjen? Hvorfor tenker du omveier om loungen gjør prosessen enklere?

Anonymkode: 84db4...1f1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da blir den tatt av båndet og levert til service skranken. 

Anonymkode: 451a7...09b

Kan jeg bare rusle bort til serviceskranken og hente bagasjen? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bagasjen blir plukket av båndet, etter å ha vært med på mange runder til irritasjon.

Men skjønner ikke planen din. Vanligvis blir bagasjen sendt automatisk videre. Må du sjekke den inn på nytt må du hente og ut, sjekke inn på nytt og så gå i loungen. Hvordan har du tenkt å komme deg til loungen? Hvordan komme deg videre til ankomst for å hente bagasjen? Hvorfor tenker du omveier om loungen gjør prosessen enklere?

Det er to ulike flyselskap, så jeg må sjekke inn på nytt. Jeg har tilgang til lounge inkludert i billetten innlands og tenkte å bare slapp av der et par timer og få spist litt frokost i 8tiden,  så sjekke inn bagasjen når skranken åpner i 12tiden. Men er åpen for andre forslag! 

Skrevet
Wvolt skrev (4 minutter siden):

Kan jeg bare rusle bort til serviceskranken og hente bagasjen? 

Du tror du har funnet et genialt smutthull nå?:laugh:

• Liker 3
Skrevet
Wvolt skrev (1 minutt siden):

Det er to ulike flyselskap, så jeg må sjekke inn på nytt. Jeg har tilgang til lounge inkludert i billetten innlands og tenkte å bare slapp av der et par timer og få spist litt frokost i 8tiden,  så sjekke inn bagasjen når skranken åpner i 12tiden. Men er åpen for andre forslag! 

Er du sikker på at du har tilgang ved ankomst? Vanlig tilgang er kun ved avgang.

• Liker 6
Skrevet

Hvis det er Gardermoen som er flyplassen, er det flere hull i planen din. Du får ikke brukt transfer uten å ha sjekket inn på neste flight. Er det sikkerhetskontroll i transfer, skjer av og til, får du en ekstra. I tillegg en ekstra kø.

Synes det uansett er en dårlig 

Skrevet
visp skrev (13 minutter siden):

Du tror du har funnet et genialt smutthull nå?:laugh:

Vel, er derfor jeg spør her.. har du noen tips? 

Skrevet

Vil nå anta at den havner i lost and found/at du får den om du henvender deg i servicedesken.

Men.. kommer du inn på lounge med ankomstbillett? 

Et tips om man skal slå ihjel noen timer utenfor sikkerhetskontrollen og er tidlig, er å gå på Radisson-hotellet og spise hotellfrokost. 

Anonymkode: bc5c0...982

Skrevet
Wvolt skrev (47 minutter siden):

Sjekk om du kan få sjekket inn bagasjen hele veien ved innsjekk på første flygning. Det kan godt hende selv om du skal fly med et annet selskap fra Gardermoen.

• Liker 1
Skrevet
Wvolt skrev (51 minutter siden):

Jeg ville trippeltsjekket det, for med mindre du er diamantkunde, så gjelder lounge nesten utelukkende for avgangsflyplass, ikke ankomst.

Anonymkode: 31cf4...f9b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville trippeltsjekket det, for med mindre du er diamantkunde, så gjelder lounge nesten utelukkende for avgangsflyplass, ikke ankomst.

Søren heller, jeg har bare sølvkort (4.000 poeng fra gullkort), så da går det nok ikke nei. Men takk! 

Skrevet

Du kan sjekke inn bagasjen med en gang. Det finnes ett eget rom hvor bagasjen blir oppbevart inntil 72 timer. Anbefaler dette istede for å vente.

OSL ansatt 

Anonymkode: 8ee13...7ba

• Liker 1
Skrevet
Kjetil E skrev (6 minutter siden):

Sjekk om du kan få sjekket inn bagasjen hele veien ved innsjekk på første flygning. Det kan godt hende selv om du skal fly med et annet selskap fra Gardermoen.

Jeg fant nettopp ut at Air China også er medlem av Star Alliance! Så kanskje det går an å sjekke inn bagasje på Kjevik hele veien til Asia. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vil nå anta at den havner i lost and found/at du får den om du henvender deg i servicedesken.

Men.. kommer du inn på lounge med ankomstbillett? 

Et tips om man skal slå ihjel noen timer utenfor sikkerhetskontrollen og er tidlig, er å gå på Radisson-hotellet og spise hotellfrokost. 

Anonymkode: bc5c0...982

God idé med hotellfrokost! Tusen takk! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan sjekke inn bagasjen med en gang. Det finnes ett eget rom hvor bagasjen blir oppbevart inntil 72 timer. Anbefaler dette istede for å vente.

OSL ansatt 

Glemte å skrive at du sjekker inn deg selv og bagasjen samtidig, så du får boardingkort som trengs gjennom sikkerhetskontrollen. Bagasjen sender du selv på drop skranke, da suser alt av seg selv til den skal lastes på flyet.

• Liker 1
Skrevet
Wvolt skrev (51 minutter siden):

Jeg fant nettopp ut at Air China også er medlem av Star Alliance! Så kanskje det går an å sjekke inn bagasje på Kjevik hele veien til Asia. 

Ja, så lenge du har bestilt en gjennomgående reise, så går det vanligvis helt fint :)

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Glemte å skrive at du sjekker inn deg selv og bagasjen samtidig, så du får boardingkort som trengs gjennom sikkerhetskontrollen. Bagasjen sender du selv på drop skranke, da suser alt av seg selv til den skal lastes på flyet.

Nå er det ikke alle som har bag drop da... Siste tur med Turkish Airlines til Istanbul var det ikke bagdrop på, en måneds tid siden. Hadde heller bagdrop med Lufthansa til Frankfurt for 2 år siden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.11.2023 den 21.41):

Ja, så lenge du har bestilt en gjennomgående reise, så går det vanligvis helt fint :)

Nå er det ikke alle som har bag drop da... Siste tur med Turkish Airlines til Istanbul var det ikke bagdrop på, en måneds tid siden. Hadde heller bagdrop med Lufthansa til Frankfurt for 2 år siden.

Signerer denne, fløy Lufthansa til Frankfurt senest i sommer, og jeg (alle) måtte sjekke inn manuelt i skranke. 🙄

Anonymkode: 33fbb...6c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.11.2023 den 21.41):

Ts har ikke gjennomgående reise, er to ulike flyselskap. 

Anonymkode: 7abe1...321

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ts har ikke gjennomgående reise, er to ulike flyselskap. 

Anonymkode: 7abe1...321

Det er fullt mulig å ha gjennomgående reise selv om det er ulike selskap. Jeg flyr ofte med SAS og videre med annet selskap i Star alliance.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...