Fjellmannover190 Skrevet 28. november 2023 #1 Skrevet 28. november 2023 (endret) I podcasten datingmysteriet og i annen forskning jeg lest, så er det nærmest et faktum at en ikke kan skille mellom en som bare vil ha sex, og vi som er på utkikk etter et langvarig forhold. Jeg opplever også at mange er oppsatt av å vente med sex lenge for å røyke de ut, men det virker som om mennene venter de ut og ghoster etter sex uansett. Nå har jeg avsluttet en daterekke, da dama var litt for avvisende med intimitet(ikke sex) på grunn av at hun skulle vente det ut(var flere ting også), . Men er det riktig strategi og vente de ut, blir det da ikke en veldig mye større nedtur når det er investert så mye i mannen? Mann i 40 årene som sliter med å skille seg fra de dårlige eplene Endret 28. november 2023 av Fjellmannover190
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #2 Skrevet 28. november 2023 Akkurat når det kommer til denne problemstillingen tør jeg påstå at fuckboys har overtaket. Her kan ikke kvinner vinne uansett hva. Enten så ligger de med fyren tidlig og han ghoster, eller som du sier: de venter og så får de det de vil ha og ghoster Anonymkode: 3f243...b0d 7 1
Blåtrå Skrevet 28. november 2023 #3 Skrevet 28. november 2023 Tja… hvor mye vil du investere? Vanlig med sex etter noen dates. Om dere går videre eller ikke er et sjansespill. Ingen blir monogame på første date. De fleste sier vel at de er «seriøse»😉 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #4 Skrevet 28. november 2023 Min og venninners erfaring er at det ikke har noe å si. Jeg har hatt menn som har chaset meg i flere år uten å få sex, og menn som har vært dedikerte og send meg melding hver dag i over et år uten å få sex, men som så fort jeg tenkte at "ok, han får få en sjanse, han må jo like meg på ekte" så endret de oppførsel etter et par ganger med sex og viste seg at alt de egentlig likte var jakten. Så jeg har sluttet å knipe igjen bare for å teste hvor seriøs mannen er. Sannheten er at man aldri kan vite det uansett så som du sier er det like greit å finne ut av det fort enn etter mange måneder med dating når man har blitt følelsesmessig investert i han og føler seg enda mere brukt og lurt. Anonymkode: 28f2c...806 8 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #5 Skrevet 28. november 2023 Jeg ligger tidlig for å luke de ut, elsker sex og kan gå i lange perioder uten siden jeg kun ligger med menn jeg er interessert i og derfor er seksuelt frustrert, så ingenting er tapt om jeg får meg et deilig ligg og så ble det med det gode minnet. Om jeg derimot venter og blir knyttet til han føles det grusomt ut om han forandrer seg å blir stille, faktisk er jeg så redd for det at jeg selv kan finne på å stikke av etter sex da kun for å gjøre det før han gjør det. Ser for meg prestasjonsangsten og presset hadde kommet snikende ved å vente lenge og. Så alt i alt er det gull å ligge raskt syns jeg, er utrolig sjeldent jeg ikke blir bedt ut igjen etter å ha ligget på første daten. Anonymkode: 9ed4e...c94 8 1
ennivk Skrevet 28. november 2023 #6 Skrevet 28. november 2023 Det beste er å snu fokuset og tenke litt annerledes. Å vente med sex for å sikre seg at noen ønsker et langvarig forhold, er er litt dårlig strategi. Da handler det mest om frykt. Da er det bedre å bestemme seg for å ha sex når man er blitt glad i en person. Hvis man ser på dating som en investering og blir skuffet om det ikke blir forhold av det, handler det om kontroll og frykt. Det er bedre å tenke på dating som en mulighet til å bli kjent med andre mennesker og at alle man velger å date ikke nødvendigvis skal ende med et forhold. Og at man er heldig om man treffer en man ser for seg å leve resten av livet sammen med. 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #7 Skrevet 28. november 2023 NEI. Det hjelper mot late og utålmodige fuckboys. Den tålmodige typen kan vente i åresvis. De har jo andre damer de kan tikke av i mellomtiden så de trenger ikke ha noen hast. Anonymkode: adc14...97b 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #8 Skrevet 28. november 2023 Nei, men virker som en del damer har lurt seg selv til å tro det Anonymkode: 924ae...233 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #9 Skrevet 28. november 2023 Eneste måte er å være detached, samt at du kobler de på følelsesmessig... Hvordan du gjør det? Du forteller om din interesse i de, altså du er sårbar og viser de, de følelsene du har. Åpen og ærlig dialog. Også tar du ikke kontakt med de! De må alltid være den som kontakter deg. Da er du hyggelig og imøtekommende, kan godt være flørtende/leken, gi av deg selv etc. Men, du tar aldri initiativ til noe selv... Såklart ikke lurt å ha sex veldig kjapt (da gir du bort overtaket ditt). Anonymkode: aca35...e00 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #10 Skrevet 28. november 2023 Har ikke noe erfaring med det. Har aldri møtt på noen som bare hadde vært ute etter sex. Men jeg kan forstå at jakten kan være artig da. Var litt sånn når jeg var ung. Var artig å jakte på guttene. Men med en gang jeg «fikk» dem så mista jeg interessen. Men jeg lå aldri med dem da. For det var jeg for sjenert til. Anonymkode: dd056...1ed 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #11 Skrevet 28. november 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, men virker som en del damer har lurt seg selv til å tro det Anonymkode: 924ae...233 Det er ikke rart når vi har fått det rådet fra både kvinner og menn helt fra barnsben av. «Vent med sex hvis du ønsker forhold» har jeg hørt hele livet. Og likevel har jeg startet forhold med sex på første date og blitt ghostet av en jeg ventet lenge med. Anonymkode: 9ed4e...c94 1 1
ennivk Skrevet 28. november 2023 #12 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eneste måte er å være detached, samt at du kobler de på følelsesmessig... Hvordan du gjør det? Du forteller om din interesse i de, altså du er sårbar og viser de, de følelsene du har. Åpen og ærlig dialog. Også tar du ikke kontakt med de! De må alltid være den som kontakter deg. Da er du hyggelig og imøtekommende, kan godt være flørtende/leken, gi av deg selv etc. Men, du tar aldri initiativ til noe selv... Såklart ikke lurt å ha sex veldig kjapt (da gir du bort overtaket ditt). Anonymkode: aca35...e00 Manipulasjon heter det. Og du tiltrekker deg dem med størst konkurranseinstinkt. Du blir kjedelig for dem når de først har fått deg. 3
Artmo3 Skrevet 28. november 2023 #13 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): (da gir du bort overtaket ditt). Wow, dere damer er virkelig manipulerende. Hva med å bare være seg selv, ikke spille spill? 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #14 Skrevet 28. november 2023 1 minutt siden, ennivk said: Manipulasjon heter det. Og du tiltrekker deg dem med størst konkurranseinstinkt. Du blir kjedelig for dem når de først har fått deg. Ja, det snilleste man kan gjøre mot seg selv er faktisk å være seg selv helt uten spill og regler, for det er bare da du gir deg selv muligheten til å finne en som vil ha deg for den du er. Jeg hadde stresset med at vedkommende ville mistet interessen når han ble kjent med den egentlige meg om jeg holdt på med taktikk. Anonymkode: 9ed4e...c94 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #15 Skrevet 28. november 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Eneste måte er å være detached, samt at du kobler de på følelsesmessig... Hvordan du gjør det? Du forteller om din interesse i de, altså du er sårbar og viser de, de følelsene du har. Åpen og ærlig dialog. Også tar du ikke kontakt med de! De må alltid være den som kontakter deg. Da er du hyggelig og imøtekommende, kan godt være flørtende/leken, gi av deg selv etc. Men, du tar aldri initiativ til noe selv... Såklart ikke lurt å ha sex veldig kjapt (da gir du bort overtaket ditt). Anonymkode: aca35...e00 Og kvinner lurer på hvorfor menn begynner å gå lei dere. Manipulasjon er meningsløst og lite bærekraftig. Anonymkode: 3f243...b0d 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #16 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke rart når vi har fått det rådet fra både kvinner og menn helt fra barnsben av. «Vent med sex hvis du ønsker forhold» har jeg hørt hele livet. Og likevel har jeg startet forhold med sex på første date og blitt ghostet av en jeg ventet lenge med. Anonymkode: 9ed4e...c94 Ja, vet, men skjønner virkelig ikke hvor det kommer fra, for det stemmer absolutt ikke. Nå har ikke jeg vært heldig med damer på den måten at alle forholdene har tatt slutt, men alle startet med sex første kveld Anonymkode: 924ae...233 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #17 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei, men virker som en del damer har lurt seg selv til å tro det Anonymkode: 924ae...233 Det er ikke damer som har lurt damer til å tro det. Det er menn som slutshamer damer som har lurt damer til å tro at det skal ha noe å si. Anonymkode: 28f2c...806 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #18 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og kvinner lurer på hvorfor menn begynner å gå lei dere. Manipulasjon er meningsløst og lite bærekraftig. Anonymkode: 3f243...b0d Ja, herregud, holdninger som det der som gjør at det frister å være singel resten av livet Anonymkode: 924ae...233 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #19 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke damer som har lurt damer til å tro det. Det er menn som slutshamer damer som har lurt damer til å tro at det skal ha noe å si. Anonymkode: 28f2c...806 Vi vet alle hvem som er verst med slutshaming, vær ærlig med dere selv nå, det er kvinner, dere er så sykt stygge mot hverandre, og å kalle noen hore skal det ingenting til for. Kvinner er kvinner verst, som vanlig Anonymkode: 924ae...233 1 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #20 Skrevet 28. november 2023 Just now, AnonymBruker said: Ja, det snilleste man kan gjøre mot seg selv er faktisk å være seg selv helt uten spill og regler, for det er bare da du gir deg selv muligheten til å finne en som vil ha deg for den du er. Jeg hadde stresset med at vedkommende ville mistet interessen når han ble kjent med den egentlige meg om jeg holdt på med taktikk. Anonymkode: 9ed4e...c94 Kan også nevne at jeg kom under huden på en notorisk fuckboy som jeg klarte å forelske meg i. Han var så mystisk, selvsikker og kul i starten og han kjørte på med masse varm og kald oppførsel og annen manipulasjon, så ble jeg bedre kjent med han og han var jo helt annerledes under alt det. Massiv indre uro (adhd han holdt skjult), livredd intimitet, klarte ikke holde nære relasjoner med noen over tid, fikk panikk av alle følelser som ikke omhandlet sex osv. Han gravde sitt eget hull for han var helt uegnet for forhold og istedenfor å jobbe med seg selv og være sårbar dro han heller inn damer på falske premisser som ikke ville ha han som partner om de ble bedre kjent. Anonymkode: 9ed4e...c94 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå