Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det der? Var til ultralyd hos jordmor, og fikk beskjed om at 2 timer etter fødsel blir man sendt til barselhotellet. Hvor lenge er man der ca?

Dette er første baby, og jeg prøver å «sette hodet på plass» angående hva jeg kan forvente fra Ullevål.

Alle tips etc. mottas med stort takk! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær obs på at ting kan skje som gjør at det blir barselavdelingen i stede for hotellet. Jeg hadde stort blodtap og havnet på barsel. Det var helt jævlig for å si det rett ut - men tror ikke barsel er verre på Ullevål enn andre steder altså.

Kyndige, flinke folk som jobber på føden, men det er travelt der.

Anonymkode: 76fe1...0fd

• Hjerte 1
Skrevet

Om alt er normalt er det vanlig med to døgn. Av og til blir man litt lengre, for eksempel om man trenger mer hjelp med amming. Om man ønsker det og mor og barn er friske kan man reise hjem tidligere, men da må man tilbake for å ta en blodprøve av barnet som skal tas etter 48 timer. 

Barselhotellet er stort sett forbeholdt friske fødende, så om det er komplikasjoner ved deg eller barnet (eller om det skulle være fullt på barselhotellet) blir man liggende på barselavdelingen. Den er litt mer sykehus-aktig med sykehus-senger og far kan være der på dagtid, men ikke om natten. :) 

Anonymkode: 770ae...1c8

Skrevet

Jeg har lest så mye piss om Oslo, glad jeg har født 3 ganger i Stavanger med jordmor til stede og epidural fordi jeg ville

Anonymkode: b669a...0ec

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg har lest så mye piss om Oslo, glad jeg har født 3 ganger i Stavanger med jordmor til stede og epidural fordi jeg ville

Dette hørtes da 100% likt ut som min opplevelse på Ahus🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 7568e...d8a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

😂😂 Takk for din mening. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ok.

Anonymkode: 541db...657

• Liker 1
Skrevet

Jeg fødte på Ullevål. Ble ikke noe koselig barsel hotell for meg pga komplikasjoner, så var på barsel. Syns det var greit jeg. Tror det sikkert er som å være på sykehus. Aldri vært på sykehus før. 

De som jobber der har det travelt. Nye mennesker hele tiden. Jeg var innlagt i over en uke, men så aldri samme person utover en vakt. 

Ullevål er et veldig gammelt bygg, så de har ikke tilbud om badekar under fødsel eller lystgass. F eks Ahus har det. 

• Liker 1
Skrevet
frøkna skrev (56 minutter siden):

Jeg fødte på Ullevål. Ble ikke noe koselig barsel hotell for meg pga komplikasjoner, så var på barsel. Syns det var greit jeg. Tror det sikkert er som å være på sykehus. Aldri vært på sykehus før. 

De som jobber der har det travelt. Nye mennesker hele tiden. Jeg var innlagt i over en uke, men så aldri samme person utover en vakt. 

Ullevål er et veldig gammelt bygg, så de har ikke tilbud om badekar under fødsel eller lystgass. F eks Ahus har det. 

Takk!

Har vært mye på sykehus og godt kjent med gamle bygg. Vi får se hvordan dette går ☺️

Skrevet

Jeg fødte begge mine på Ullevål. Endte på barselavdeling begge gangene pga komplikasjoner, men fikk også siste natten på barselhotellet begge gangene. Barselhotellet er jo fortsatt litt som å være på sykehus, det er jordmødre der døgnet rundt som hjelper til med amming osv. så ville ikke stresset over at man kommer dit 2 timer etter fødsel. Det er koselig og privat og far får jo være med:) Men på barselavdeling har de enda mer bemanning og senger som kan heves senkes osv.

Alle vi traff var veldig proffe og koselige og hadde 1:1 jordmor hele veien under begge fødslene selv om begge varte i nærmere 24 timer. Fikk epidural raskt når det ble aktuelt begge gangene. En fødsel endte i hastekeisersnitt men fortsatt god opplevelse - trygt å vite at fødselslegene der utfører keisersnitt på så og si hver vakt og har mengdetreningen inne. De har også en av landets beste nyfødtintensiver og en haug med leger av alle slag om noe skulle skje underveis.

Bygget er gammelt, men de har noen fødestuer med badekar. Si fra på forhånd om du er interessert så får du det kanskje om du er heldig. Bygget til barselavdelingen er for øvrig mye nyere. Ville helt klart født på Ullevål igjen:) Masse lykke til!:)

Anonymkode: 94ad9...22b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
On 11/28/2023 at 6:39 PM, Hjelpenfrøken said:

Hvordan er det der? Var til ultralyd hos jordmor, og fikk beskjed om at 2 timer etter fødsel blir man sendt til barselhotellet. Hvor lenge er man der ca?

Dette er første baby, og jeg prøver å «sette hodet på plass» angående hva jeg kan forvente fra Ullevål.

Alle tips etc. mottas med stort takk! 

Etter 2 timer blir de fleste flyttet fra fødestuen til barsel. Enten sykehuset har barsel på avdelingen eller på hotell sist flyttet jeg etter 30 min. Da ville jeg bort fra rommet med alt blodet 

Anonymkode: 43bee...66f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...