Gå til innhold

Konstant uvi kan være noe som heter Interstitial cystitis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager, har ikke noe godt norsk navn på det, enda. Jeg har hatt mange titallsrunder med uvi i mitt liv, og da jeg våknet en dag med noe som ga smerter i nedre del av mage og hadde de samme symptomer som uvi, trodde jeg at det bare var det. Etter å ha dyrket urin oppmot 10 ganger på legekontor uten at de fant noe som helst, har jeg blitt henvist til urolog, men dommen er mest sannsynlig dette interstitial cystitis greiene. Det føles som en brennende følelse, konstant måtte tisse, gjerne etter hver slurk vann, for jeg kan ikke drikke noe annet uten at det blir verre. I perioder blir det bedre/verre og det har visst mye med hva jeg spiser og drikker å gjøre. Hvis dette faktisk er det, så ser jeg på en lang liste mat og drikke jeg ikke kan få i meg igjen, blant annet kaffe, alle typer frukt og bær unntatt bananer, kokos, dadler og blåbær. Jeg er livredd og skikkelig deprimert pga dette. Forholdet mitt tok slutt og da der ble verre av sex. Deler for å opplyse andre som kanskje kjenner på det samme. Få en ordentlig utredning. 

Anonymkode: 67636...389

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

har ikke noe godt norsk navn på det, enda

Det heter interstitiell cystitt. Uttales interstitsiell systitt. 

Anonymkode: 3cce8...862

• Liker 1
Skrevet

Det har du helt rett i. Hvis du tar en tur innom hjemmesida til foreningen Interstitial Cystitis Association, finner du både tips og råd om hvordan fenomenet kan behandles. Foreningen sier om seg selv:

Sitat

Interstitial Cystitis Association (ICA) tar til orde for interstitiell cystitt (IC) forskning dedikert til å finne en kur og bedre behandlinger, øker bevisstheten og fungerer som et sentralt knutepunkt for helsepersonell, forskere og millioner av pasienter som lider av konstant urintrang og -frekvens og ekstreme blæresmerter kalt IC. (IC er også referert til som smertefullt blæresyndrom, blæresmertesyndrom og kroniske bekkensmerter.)

Kilde: https://www.ichelp.org/about/

Anonymkode: 10156...2c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...