Gå til innhold

Samboer sur fordi jeg ba han hente meg og barnet sitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke lappen fordi jeg stryker i teorien, det er bare den som stopper meg nå- dette gjør at jeg enten må ta buss eller gå. Jeg er godt voksen, så litt teit, men sånn er det. I dag var barnet vårt som er veldig liten hjemme fra barnehagen fordi jeg hadde fri og jeg skulle ta med barnet på helsestasjonen. Vi bor et stykke fra byen, ca en time å gå. Jeg gikk med vogna til byen, ordnet litt ting som trengtes og var på helsestasjonen. På vei hjem ble barnet vårt grinete, vi snakker veldig sint og hylskrek. Nektet å ha på vottene, alt var galt og barnet ble ikke roet av noe som helst. Jeg tenkte først å ta bussen, men den gikk da jeg var noen meter fra den. Jeg ringte derfor samboeren min som da var kommet hjem fra jobb og spurte om han kunne hente oss, noe som tar han ca 8-10 min hver vei. Han gjorde det, men ble veldig irritert på meg for at jeg spurte han om å hente og viste det av hele sitt hjerte og snakket surt til meg. Jeg ble så lei meg og snakket ordentlig til han å sa at jeg hatet å spørre han om hjelp, men at jeg ikke hadde noe valg og det var jo for sønnen hans sin skyld. Jeg spør han sjeldent om hjelp eller kjøre, så det føles så vondt når det blir sånn. 

Er jeg teit her, skulle jeg bare gått hjem med et skrikende barn i en time fordi jeg er hun teite uten lappen? 

Anonymkode: fb0c5...cc8

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er du med han? Seriøst en som snakker og oppfører seg sånn vil bare gå mer røde flagg

• Liker 14
Skrevet

Jeg har også bodd med en sånn narc i over ti år. Ødelagte meg nesten. Det mest irriterende han visste var at jeg var i bilen med han. Koselig det!! not. Nå kjører jeg selv og er singel.

Anonymkode: a3a1d...514

• Liker 13
  • Hjerte 1
Skrevet
Tipaa skrev (2 minutter siden):

Eneste som er teit er at du fortsatt er sammen med han

At manne ble sur her var unødvendig, men ikke droppegrunn! Unødvendig kommentar! Man kan ikke droppe partner hver gang man blir sur osv. 

Anonymkode: c195d...bd1

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

At manne ble sur her var unødvendig, men ikke droppegrunn! Unødvendig kommentar! Man kan ikke droppe partner hver gang man blir sur osv. 

Men at han ikke gidder å hente sitt barn og samboer er jo tull...

• Liker 19
Skrevet

Det er jo ikke DEG han hjelper, men barnet, som han har like mye ansvar for som deg! Han slapp å bli med på avtalen på helsestasjonen, det eneste han trengte å gjøre var å kjøre. Og det er jo ikke sånn at du ikke gidder å ta lappen, du har prøvd, men har dessverre ikke lykkes hittil. I tillegg maser du lite på kjøring og ordner for det mest opp uten han, virker det som. Det er SELVFØLGELIG han som er helt idiot i denne situasjonen.

Anonymkode: 6a3dc...102

• Liker 22
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke lappen fordi jeg stryker i teorien, det er bare den som stopper meg nå- dette gjør at jeg enten må ta buss eller gå. Jeg er godt voksen, så litt teit, men sånn er det. I dag var barnet vårt som er veldig liten hjemme fra barnehagen fordi jeg hadde fri og jeg skulle ta med barnet på helsestasjonen. Vi bor et stykke fra byen, ca en time å gå. Jeg gikk med vogna til byen, ordnet litt ting som trengtes og var på helsestasjonen. På vei hjem ble barnet vårt grinete, vi snakker veldig sint og hylskrek. Nektet å ha på vottene, alt var galt og barnet ble ikke roet av noe som helst. Jeg tenkte først å ta bussen, men den gikk da jeg var noen meter fra den. Jeg ringte derfor samboeren min som da var kommet hjem fra jobb og spurte om han kunne hente oss, noe som tar han ca 8-10 min hver vei. Han gjorde det, men ble veldig irritert på meg for at jeg spurte han om å hente og viste det av hele sitt hjerte og snakket surt til meg. Jeg ble så lei meg og snakket ordentlig til han å sa at jeg hatet å spørre han om hjelp, men at jeg ikke hadde noe valg og det var jo for sønnen hans sin skyld. Jeg spør han sjeldent om hjelp eller kjøre, så det føles så vondt når det blir sånn. 

Er jeg teit her, skulle jeg bare gått hjem med et skrikende barn i en time fordi jeg er hun teite uten lappen? 

Kom igjen a. Helt unaturlig av han å i det hele tatt kommentere det og du likeså. Han må vel kunne hente dere i bil av og til når du spør. Tipper du tar deg av hus/hjem og ikke han! Makan😱

Endret av Rødstrupa
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror også jeg hadde blitt litt sur hvis jeg plutselig måtte sette meg i bilen og hente samboer, selv om det bare tar 20 min. Da hadde jeg foretrukket at dette var avtalt på forhånd.  Og ja, jeg hadde tenkt at du burde sjekket busstidene slik at du hadde rukket  bussen hjem.

Det å bli sur eller irritert er en vanlig reaksjon, og ingen grunn til dumping.

Skaff deg førerkort eller lær deg busstidene.

Anonymkode: 608af...fbe

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
Rødstrupa skrev (2 minutter siden):

Kom igjen a. Helt unaturlig av han å i det hele tatt kommentere det og du likeså. Han må vel kunne hente dere i bil av og til når du spør. Tipper du tar deg av hus/hjem og ikke han! Makan😱

Han tar seg av hus/hjem han også, men det er så sinnsykt mye jeg gjør som han ikke ser. Jeg gjør masse i huset og følger opp alt med barnet, alt fra helsestasjonen, frisørtime, foreldresamtaler til å klippe negler. Han ser virkelig ikke hva jeg gjør, og ser bare at han må kjøre når han har kommet sliten hjem fra jobb. Jeg jobber også 100 prosent, men jobber turnus så derfor har jeg noe fri plutselig midt i uken, men jobber helger. Jeg gjør så godt jeg kan. Kan ønske at han så som en nevner over her, at det er ikke meg han hjelper, men barnet sitt. 

Jeg er snill med han hele tiden, i natt for eksempel sov barnet vårt dårlig og jeg la meg til å sove på sofaen med barnet sånn at samboer fikk sove som skulle på jobb. Han ser ikke at jeg gjorde dette for han, for meg var dette en selvfølge for å være snill med samboer.  

Han irriterer seg grønn over at jeg ikke har lappen, men jeg maser ikke om kjøre fra han. De gangene jeg har spurt han om kjøre har det KUN vært noe med barnet, og en veldig sjelden gang hvis det er veldig dårlig vær for eksempel når jeg skal hjem fra jobb. 

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tror også jeg hadde blitt litt sur hvis jeg plutselig måtte sette meg i bilen og hente samboer, selv om det bare tar 20 min. Da hadde jeg foretrukket at dette var avtalt på forhånd.  Og ja, jeg hadde tenkt at du burde sjekket busstidene slik at du hadde rukket  bussen hjem.

Skaff deg førerkort eller lær deg busstidene.

Jeg skulle egentlig ikke ta bussen hjem, jeg skulle gå. Bussen ble en tanke i full fart når barnet ble hysterisk. Jeg hadde ikke akkurat planlagt at det skulle bli sånn. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei, dette er jeg helt uenig i. Voksne mennesker klarer å la vær å oppføre seg surt og kraftig irritert. Det er skikkelig vondt å bo sammen med noen som er humørsyke. Personen som skal elske deg høyest i verden gidder ikke hente deg og felles barn en sjelden gang? Det er IKKE vanlig å bli så kraftig irritert av det. 

Anonymkode: cdd2e...ea1

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Han tar seg av hus/hjem han også, men det er så sinnsykt mye jeg gjør som han ikke ser. Jeg gjør masse i huset og følger opp alt med barnet, alt fra helsestasjonen, frisørtime, foreldresamtaler til å klippe negler. Han ser virkelig ikke hva jeg gjør, og ser bare at han må kjøre når han har kommet sliten hjem fra jobb. Jeg jobber også 100 prosent, men jobber turnus så derfor har jeg noe fri plutselig midt i uken, men jobber helger. Jeg gjør så godt jeg kan. Kan ønske at han så som en nevner over her, at det er ikke meg han hjelper, men barnet sitt. 

Jeg er snill med han hele tiden, i natt for eksempel sov barnet vårt dårlig og jeg la meg til å sove på sofaen med barnet sånn at samboer fikk sove som skulle på jobb. Han ser ikke at jeg gjorde dette for han, for meg var dette en selvfølge for å være snill med samboer.  

Han irriterer seg grønn over at jeg ikke har lappen, men jeg maser ikke om kjøre fra han. De gangene jeg har spurt han om kjøre har det KUN vært noe med barnet, og en veldig sjelden gang hvis det er veldig dårlig vær for eksempel når jeg skal hjem fra jobb. 

Ja, det er jo det jeg mener. Han har ingenting å pipe over, at du og ungen måtte hentes denne gangen.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg har også bodd med en sånn narc i over ti år. Ødelagte meg nesten. Det mest irriterende han visste var at jeg var i bilen med han. Koselig det!! not. Nå kjører jeg selv og er singel.

Anonymkode: a3a1d...514

Klart det. Narsissister er jo overalt, vettu.

Anonymkode: 6c939...386

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var vel ikke bare det at mannen ble sur, men hele greia over det? Mannen gidder ikke å kjøre å hente barnet sitt som var lei og gråter, og ville helst at de skulle gå 1 time hjem heller..?!

• Liker 6
Skrevet

Ta kontakt med kjøreskolen og spør om de har en annen teoriprøve mulighet som kan hjelpe deg. 
Jeg vedder på at det er teitere sjåfører enn deg ute å kjører hver dag!!!

• Liker 2
Skrevet

Det er helt urimelig av han å bli sur og barnslig pga dette. Hvordan er han ellers? Er han mye sur og grinete? Har han mange forventninger til deg, men mener selv at han skal ha det enkelt? Bidrar han med positive ting i hverdagen, med barnet og deg?

Anonymkode: b65c6...ddc

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det høres ut som at du gjør mye, og du gjør sikkert mest også, for det er kvinnen som gjør mest i de fleste familier jeg vet om.

Men det er skikkelig viktig at du husker at han er alene med barnet mens du er på turnusjobb, feks i helgen. Barnehagen er ikke åpen da. Og du jobber sikkert også litt færre timer gjennom uka. Det unner jeg deg virkelig for ulempen, men neste gang du har hverdagsfri og barnet er i barnehagen kan du sende en liten tanke til mannen din og vite at han har det aldri sånn.

Men så det er sagt - skikkelig unødvendig å bli sur for at du har tatt barnet til helsestasjonen og dere hadde plutselig behov for transport hjem.

Anonymkode: adc1c...bf4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

snakket ordentlig til han å sa at jeg hatet å spørre han om hjelp, men at jeg ikke hadde noe valg og det var jo for sønnen hans sin skyld. Jeg spør han sjeldent om hjelp eller kjøre, så det føles så vondt når det blir sånn. 

I alle dager, hvorfor er det ikke greit at du ber om hjelp? Han skylder deg jo hjelp, han overlot hele helsestasjonsbesøket til deg. Han overlater masse til deg som han burde gjort, både i husarbeid og barnepass, han skylder deg masse ekstra kjørehjelp!

Anonymkode: d7b4f...04f

• Liker 6
Skrevet

Du bør snakke med ham og si at du nå er bekymret for at forholdet kan bevege seg mot slutten om dere ikke begynner å samarbeide bedre om barnet og alt praktisk - og ikke minst greier å kommunisere bedre med hverandre - og at du bestiller time til Familievernkontoret.

Ingen vits å tro at han vil endre seg eller at du kan endre ham, ts. Dere trenger hjelp utenfra om dere skal løse dette.

Anonymkode: 20ddc...c2d

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...