AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #41 Del Skrevet 28. november 2023 Wilma89 skrev (6 minutter siden): Jeg hadde trengt mer før jeg gjorde en vurdering. Narkoman er et veldig vidt begrep. Snakker vi avhengig av reseptbelagte legemidler eller injisering av heroin? Over hvor mange år har han ruset seg? Er han i lar i dag? Lever han i dag et «vanlig» liv med jobb osv? Har han et rusfritt nettverk osv. Har ramset opp de forskjellige preparater han har nevnt. Ikke heroin og ikke pillemisbruker. Ruset seg hardt i 5-6-7 år. Ikke LAR i dag, helt fri fra noe som helst, rusfritt miljø, fast jobb. Virker oppegående, smart og sjarmerende, men det er likevel noe som skurrer.... Han mangler medfølelse og interesse for andre. Mye "meg og atter meg", som om han dør om han ikke får bekreftelse til enhver tid. Slitsomt. Tror utfra alle svar her og min egen magefølelse, at dette ikke er et forhold jeg vil inn i. Ts Anonymkode: bb7dd...fd0 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #42 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Han mangler medfølelse og interesse for andre. Mye "meg og atter meg", som om han dør om han ikke får bekreftelse til enhver tid. Slitsomt. Jeg hadde en venninne som var rusfri i 20 år, måtte dessverre bare bryte kontakt til slutt, og det var AKKURAT på grunn av slike ting du nevner her. Det er ikke bare rusen som må bort, det er avhengigheten og de underliggende problemene som må bort. Anonymkode: 9d3a0...310 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #43 Del Skrevet 28. november 2023 15 år ja, da hadde jeg fint gitt det en sjanse. I ditt tilfelle er det ikke det som er issuet, men personligheten. Anonymkode: aba23...643 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #44 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Fordi det er 15 år siden.... Så ja. Hvis det var rusen du siktet til da... Ts Anonymkode: bb7dd...fd0 Jeg snakker ikke om rusen for 15 år siden, men at han oppfører seg som en idiot i dag. Han er jo ikke snill eller omtenksom en gang. Og så legge til et mulig tilbakefall til rus i tillegg, en gammal gubbe på over 50 som behandler deg som ei dørmatte? Gå og se deg i speilet, gjenta til du tror det selv : jeg ffortjener bedre. Anonymkode: 84a9c...6de 5 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #45 Del Skrevet 28. november 2023 En tidligere rusmisbruker som er femten år eldre enn meg er ikke noe jeg ville satset på nei. Både for egen og barnas del. Jeg har en tidligere rusavhengig i familen, han fikk tilbakefall da han var i slutten av femtiårene.. og er psykisk preget på mange måter av sin fortid med rus. Verdens snilleste mann, men nei. Aldri om jeg ville valgt dette frivillig i livet. Anonymkode: 09689...780 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #46 Del Skrevet 28. november 2023 Noen som har link til nettside om senskader av rusmisbruk? Ts Anonymkode: bb7dd...fd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #47 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Noen som har link til nettside om senskader av rusmisbruk? Ts Anonymkode: bb7dd...fd0 Men hvorfor? Har du ikke nok å basere et valg på nå? Hva så om hele hans ufyselige personlighet er senskade av rus, er det greit da? Anonymkode: 84a9c...6de 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 28. november 2023 #48 Del Skrevet 28. november 2023 Hm, kanskje, hvis jeg visste at han hadde alt på stell, var i stabil jobb, kunne feste uten å bli full eller ubehagelig etc. Jeg var forelsket i en som var tidligere rusmisbruker. Når han drakk var han ufyselig, beskyldte meg for drap faktisk. Og idag er han på kjøret igjen. Men han klarte aldri å fullføre noe. Hvis en har stabil jobb og alt på stell så har man på en måte mer å falle tilbake på av nettverk og strategier enn en som ikke har det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #49 Del Skrevet 28. november 2023 Jeg. Har i min familie en god del som har vært narkoman, min pappa og onkler/tanter har vært alkoholikere. Det finnes noen unntak som av oss blant annet meg som ikke har vært avhengi av rus. Men det finnes kun en som ikke har klart og slutte og holde seg rusfri/alkohlfri. Det har nok med at vedkommende valgte og bli sammen med en som var avhengi selv, og det er nok verre at en med samma problem blir i lag med noen med samme avhengighet tørrlagt eller ei. 15 år er en lang tid og jeg ser i min familie som har dem holdt seg nå mye lengre en det. Jeg hadde nok turt og satse, man har ingen garanti men gjør det som er riktig for deg, venner vil ha meninger en er for og beskytte men samtidig ikke la det stoppe deg fra noe fint. Virker han veldig påvirket av og ha levd det livet? Noen i familen min ser du knapt det på andre synes mere. Men dem har ofte et hjerte av gull. Jeg ble jo advart mot min mann, nå har han aldri drevet med rus, men han hadde aldri hatt et forhold eller kjæreste når jeg traff han, jeg var enslig mor med 3 barn. Jeg valgte og satse. Anonymkode: 4c455...a17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #50 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan vet du det, da, selvom han er over 50?jeg er 35....😅 Han har brukt mye forskjellig, hasj, marihuana, speed, lsd, kokain... Jeg husker ikke alt. Amfetamin var vel det sterkeste. Saken er den at oppførsel skurrer litt for meg av og til. Lav empati, veldig selvsentrert og opptatt av å bli "beundret", fullstendig blottet for respekt for tid (ber jeg han på middag kl 17,kan han fint dukke opp kl 1830 og være totalt likegyldig, OG blid! Som om alt er i skjønneste orden....?!), mye surr, sent oppe til rundt 2 hver natt.... Jeg vet ikke men magefølelsen min er ikke helt på topp. Ts Anonymkode: bb7dd...fd0 Jeg ville heller vært mere skeptisk til den oppførselen, en at han har vært rusmisbruker. Dette synes jeg du bør se på som grunn for og ikke forsette. Dette er nok mye hans personlighet, mulig han har ruset seg så hardt at han har ødelagt den delen i hjernen som gjør oss empatiske og omtenksomhet. Det går an og ødlegge det, man forandrer personlighet. Tenkt det godt om dette blir nok ikke noe bedre, heller verre hvor mere seriøst ting blir mellom dere. Om du har barn fra før, bør du ihverrtfall løpe, og aldri Finn på og få barn med denne mannen. Anonymkode: 4c455...a17 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #51 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvordan vet du det, da, selvom han er over 50?jeg er 35....😅 Han har brukt mye forskjellig, hasj, marihuana, speed, lsd, kokain... Jeg husker ikke alt. Amfetamin var vel det sterkeste. Saken er den at oppførsel skurrer litt for meg av og til. Lav empati, veldig selvsentrert og opptatt av å bli "beundret", fullstendig blottet for respekt for tid (ber jeg han på middag kl 17,kan han fint dukke opp kl 1830 og være totalt likegyldig, OG blid! Som om alt er i skjønneste orden....?!), mye surr, sent oppe til rundt 2 hver natt.... Jeg vet ikke men magefølelsen min er ikke helt på topp. Ts Anonymkode: bb7dd...fd0 Du er 35 og vil ha en 50 år gammel taper som har drevet med amfetamin og kokain? Han har lav empati, er selvsentrert og narsissistisk, respekterer ikke din tid og er oppe til sent på natt? Hva tenker du med egentlig? Lover deg at plustselig en dag så vil du oppdage at han har tatt opp lån i ditt navn for å finansiere sitt og venners bruk av rus og livet ditt er ødelagt. Anonymkode: cf4f2...cd7 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 29. november 2023 #52 Del Skrevet 29. november 2023 Hadde ikke tatt sjansen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 29. november 2023 #53 Del Skrevet 29. november 2023 Skal jeg være helt ærlig ville jeg nok vært skeptisk, og muligens feiget ut, men jeg mener også at allef ortjener å ses for den de er nå, ikke den de en gang var osv.. Møter meg selv kraftig i døra her.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #54 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ville aldri vurdert å bli kjæreste med noen som er narkoman. En gang rusavhengig, altid rusavhengig. Anonymkode: aa79f...7fd Dette, hvis du har vært narkoman så blir du ikke plutselig "frisk", eks-narkomane jobber resten av livet med å holde seg unna narkotika og det er ikke noe jeg vil ha noe med å gjøre. Anonymkode: f4482...19b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #55 Del Skrevet 29. november 2023 Dette er jo en vurdering hver og en må gjøre, men jeg vokste opp med rus (forelder) og det er ikke noe jeg kan risikere å ha i livet mitt igjen. For min del hadde det derfor ikke vært en person jeg hadde satset på et forhold med, risikoen for tilbakefall er for høy. Anonymkode: a056f...d95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #56 Del Skrevet 29. november 2023 Carrot skrev (7 timer siden): Skal jeg være helt ærlig ville jeg nok vært skeptisk, og muligens feiget ut, men jeg mener også at allef ortjener å ses for den de er nå, ikke den de en gang var osv.. Møter meg selv kraftig i døra her.. Har du sett hva ts har skrevet om ham nå? Så teit oppførsel at jeg vet ikke om jeg heller ville valgt en på aktivt på kjøret som kan bli bedre enn den idioten han er nå..... Anonymkode: 84a9c...6de 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #57 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Har ramset opp de forskjellige preparater han har nevnt. Ikke heroin og ikke pillemisbruker. Ruset seg hardt i 5-6-7 år. Ikke LAR i dag, helt fri fra noe som helst, rusfritt miljø, fast jobb. Virker oppegående, smart og sjarmerende, men det er likevel noe som skurrer.... Han mangler medfølelse og interesse for andre. Mye "meg og atter meg", som om han dør om han ikke får bekreftelse til enhver tid. Slitsomt. Tror utfra alle svar her og min egen magefølelse, at dette ikke er et forhold jeg vil inn i. Ts Anonymkode: bb7dd...fd0 Kjære deg…….🚩🚩🚩🚩 løp mens du kan!! Ikke ødelegg livet ditt…. Anonymkode: 717e8...996 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #58 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hvordan vet du det, da, selvom han er over 50?jeg er 35....😅 Han har brukt mye forskjellig, hasj, marihuana, speed, lsd, kokain... Jeg husker ikke alt. Amfetamin var vel det sterkeste. Saken er den at oppførsel skurrer litt for meg av og til. Lav empati, veldig selvsentrert og opptatt av å bli "beundret", fullstendig blottet for respekt for tid (ber jeg han på middag kl 17,kan han fint dukke opp kl 1830 og være totalt likegyldig, OG blid! Som om alt er i skjønneste orden....?!), mye surr, sent oppe til rundt 2 hver natt.... Jeg vet ikke men magefølelsen min er ikke helt på topp. Ts Anonymkode: bb7dd...fd0 Har han vært hekta, som i misbruk hver dag i mange år? Jeg også har brukt alt du nevner her, uten at jeg har brukt daglig og sittet "med sprøyta i armen". Jeg anser meg som fullstendig normal og hjernen virker som den skal. Og tilbakefall i en alder av femti år, det kunne ikke falle meg inn. Men det du skriver ellers om ham, er nok til at jeg hadde gitt ham avskjed på grått papir. Orker ikke folk som kommer for sent og orker ikke selvsentrerte mennesker. Og helt håpløst for meg å være sammen med noen som har en døgnrytme som gjør at de legger et par timer før jeg står opp selv og drar på jobb. Anonymkode: 1a970...8cb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #59 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Har ramset opp de forskjellige preparater han har nevnt. Ikke heroin og ikke pillemisbruker. Ruset seg hardt i 5-6-7 år. Ikke LAR i dag, helt fri fra noe som helst, rusfritt miljø, fast jobb. Virker oppegående, smart og sjarmerende, men det er likevel noe som skurrer.... Han mangler medfølelse og interesse for andre. Mye "meg og atter meg", som om han dør om han ikke får bekreftelse til enhver tid. Slitsomt. Tror utfra alle svar her og min egen magefølelse, at dette ikke er et forhold jeg vil inn i. Ts Anonymkode: bb7dd...fd0 Ok, så ikke dette før jeg skrev det jeg skrev over. Anonymkode: 1a970...8cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #60 Del Skrevet 29. november 2023 Jeg hadde ikke blitt sammen med noen som har en sånn bakgrunn, men det har med min egen bagasje å gjøre. Jeg har hatt flere nære familiemedlemmer som har hatt store utfordringer med rus. Som har vært nykter i åresvis, for å ramle utpå, gang på gang. Fortiden kunne jeg ikke velge, jeg var barn. Fremtiden bestemmer jeg selv og jeg vil ha en rusfri fremtid. Anonymkode: bdee1...245 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå