Gå til innhold

Er det streng kleskode på julebordet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt julebord er det heldigvis ikke det. Og takk Gud for det. Hater å være  stivpyntet.

Anonymkode: 47a99...9a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier det å være kleskode på julebord??

• Liker 4
Skrevet

Jobber på et bilverksted, men er likevel forventet at mannfolka kommer i dress og damene i kjole. Jeg har egentlig ikke noe imot å ta på meg en kjole annet enn det faktum at det er beinkaldt ute.

Anonymkode: 61acd...e28

• Liker 1
Skrevet

For min del er det viktigere å være pyntet på julebord enn bryllup o.l. faktisk😂

Skrevet

Nei, jeg går i vanlige hverdagsklær på julebord. Jeans og genser.

Anonymkode: 669a9...369

Skrevet

Absolutt ikke. Det foregår på jobben og de serverer pizza, så stivpyntet hadde vært litt...ute.

Anonymkode: acf0a...8ee

Skrevet

Hos oss har vi ikke dresskode, men heller ikke noe formelt julebord. Vi tar en enkel julefest på kontoret. 

Anonymkode: 71546...642

Skrevet

Vi har ikke streng kleskode. Mennene går i enten dress eller jakke, skjorte og pene bukser. Damene bruker kjoler eller skjørt og topp. Det er ikke streng kleskode å forvente noe penere enn jeans og genser. 

Anonymkode: 1ae0d...011

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skal på julebord med en frivillig forening, og der er ikke noen kleskode. Selv kommer jeg til å pynte meg med en fin kjole fordi jeg liker det, men de fleste kommer til å være ganske enkelt kledd. 

Er uføretrygdet og har ikke vært på julebord med jobben på mange år. 

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg kvinne vurdere dress bare for sjekke reaksjoner.

(Jeg er en blond, av og til pyntedame)

Anonymkode: 68705...87e

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har fått med deg at dette er tilnærmet årets største julebordmote for kvinner?

Sist julebord jeg var på så gikk jo halvparten av kvinnene i en eller annen mer eller mindre kreativ variant av dressen. Få med full dress med skjorte og slips, det var vel bare en eller to. Men masse blazere og dressbukser. Og så en haug med kjole og blazeren over. Og noen kjoler formet som dressjakker/smokingjakker. 

Stilte i blazer selv, lurer på om jeg dropper det neste julebord siden alle andre hadde akkurat samme ide samtidig (er vel det man kaller en trend). 

Jaja, uansett - ingen kleskode hos oss! Men folk pynter seg jo, det er jo noe hyggelig med det :)

Anonymkode: 23c42...234

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har fått med deg at dette er tilnærmet årets største julebordmote for kvinner?

Sist julebord jeg var på så gikk jo halvparten av kvinnene i en eller annen mer eller mindre kreativ variant av dressen. Få med full dress med skjorte og slips, det var vel bare en eller to. Men masse blazere og dressbukser. Og så en haug med kjole og blazeren over. Og noen kjoler formet som dressjakker/smokingjakker. 

Stilte i blazer selv, lurer på om jeg dropper det neste julebord siden alle andre hadde akkurat samme ide samtidig (er vel det man kaller en trend). 

Jaja, uansett - ingen kleskode hos oss! Men folk pynter seg jo, det er jo noe hyggelig med det :)

Hehe nei😝 kom nettopp ut av babybobla, men det er noe som er ulikt meg, og det er jo kult

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hehe nei😝 kom nettopp ut av babybobla, men det er noe som er ulikt meg, og det er jo kult

Ja, det er gøy! Kjør på :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, jeg går i vanlige hverdagsklær på julebord. Jeans og genser.

Anonymkode: 669a9...369

Hvorfor det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Dress er jo helt vanlig. Får nok ingen reaksjoner på det.

Skrevet (endret)

Nei heldigvis ikke. Vi har hatt julebord hvor det var ugly christmas sweater party og det har aldri vært så fantastisk bra stemning før. Dress, slips og flosshatt har jeg og hatt på meg på et julebord. I år blir det skjørt med sukkerstenger på med tilsvarende topp og en fløyels blazer

Jeg liker godt å pynte meg men sånn stiv stemning som ofte følger med er kjipere.

Endret av skreppamedleppa
Skrevet

Har jobbet i 5 ulike firmaer de siste 20 årene, og ikke ett sted har kleskoden vært noe annet enn "julepent". Og flere steder har folk dukket opp i hettegenser og dongeribukse, uten at noen har reagert. 

Så nei. Det er nok svært sjelden med streng kleskode i Norge. 

Anonymkode: b7900...67a

Skrevet

Ingen kleskode:)

Skrevet

Julebordet er på et finere sted, vi blir over 100 pers. Men ikke alle kommer veldig pyntet, men det viktigste er at vi har det koselig. Jeg skal pynte meg

Skrevet (endret)

Pleide å være at man skulle kle seg pent, dvs mennene gikk som oftest i dress/dressbukse og skjorte, mens damene hadde enten på en pen kjole eller dress (avhengig av hva de følte seg mest komfortabel i ). De siste par årene har det vært mer uformelt, og kleskode har vært "julegenser". Men før var vi gjerne også på restaurant, så da passet det seg også bedre å være litt mer stivt pyntet. Jeg liker å pynte meg, så blir nok penkjole med julegenser over.

Endret av IkkeStudentLenger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...