AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #1 Skrevet 28. november 2023 Mitt julebord er det heldigvis ikke det. Og takk Gud for det. Hater å være stivpyntet. Anonymkode: 47a99...9a3
Djungelvrål Skrevet 28. november 2023 #2 Skrevet 28. november 2023 Pleier det å være kleskode på julebord?? 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #3 Skrevet 28. november 2023 Jobber på et bilverksted, men er likevel forventet at mannfolka kommer i dress og damene i kjole. Jeg har egentlig ikke noe imot å ta på meg en kjole annet enn det faktum at det er beinkaldt ute. Anonymkode: 61acd...e28 1
Macro Skrevet 28. november 2023 #4 Skrevet 28. november 2023 For min del er det viktigere å være pyntet på julebord enn bryllup o.l. faktisk😂
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #5 Skrevet 28. november 2023 Nei, jeg går i vanlige hverdagsklær på julebord. Jeans og genser. Anonymkode: 669a9...369
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #6 Skrevet 28. november 2023 Absolutt ikke. Det foregår på jobben og de serverer pizza, så stivpyntet hadde vært litt...ute. Anonymkode: acf0a...8ee
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #7 Skrevet 28. november 2023 Hos oss har vi ikke dresskode, men heller ikke noe formelt julebord. Vi tar en enkel julefest på kontoret. Anonymkode: 71546...642
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #8 Skrevet 28. november 2023 Vi har ikke streng kleskode. Mennene går i enten dress eller jakke, skjorte og pene bukser. Damene bruker kjoler eller skjørt og topp. Det er ikke streng kleskode å forvente noe penere enn jeans og genser. Anonymkode: 1ae0d...011 1 1
Kniv & gaffel Skrevet 28. november 2023 #9 Skrevet 28. november 2023 Jeg skal på julebord med en frivillig forening, og der er ikke noen kleskode. Selv kommer jeg til å pynte meg med en fin kjole fordi jeg liker det, men de fleste kommer til å være ganske enkelt kledd. Er uføretrygdet og har ikke vært på julebord med jobben på mange år. 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #10 Skrevet 28. november 2023 Jeg kvinne vurdere dress bare for sjekke reaksjoner. (Jeg er en blond, av og til pyntedame) Anonymkode: 68705...87e 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #11 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kvinne vurdere dress bare for sjekke reaksjoner. (Jeg er en blond, av og til pyntedame) Anonymkode: 68705...87e Du har fått med deg at dette er tilnærmet årets største julebordmote for kvinner? Sist julebord jeg var på så gikk jo halvparten av kvinnene i en eller annen mer eller mindre kreativ variant av dressen. Få med full dress med skjorte og slips, det var vel bare en eller to. Men masse blazere og dressbukser. Og så en haug med kjole og blazeren over. Og noen kjoler formet som dressjakker/smokingjakker. Stilte i blazer selv, lurer på om jeg dropper det neste julebord siden alle andre hadde akkurat samme ide samtidig (er vel det man kaller en trend). Jaja, uansett - ingen kleskode hos oss! Men folk pynter seg jo, det er jo noe hyggelig med det Anonymkode: 23c42...234
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #12 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du har fått med deg at dette er tilnærmet årets største julebordmote for kvinner? Sist julebord jeg var på så gikk jo halvparten av kvinnene i en eller annen mer eller mindre kreativ variant av dressen. Få med full dress med skjorte og slips, det var vel bare en eller to. Men masse blazere og dressbukser. Og så en haug med kjole og blazeren over. Og noen kjoler formet som dressjakker/smokingjakker. Stilte i blazer selv, lurer på om jeg dropper det neste julebord siden alle andre hadde akkurat samme ide samtidig (er vel det man kaller en trend). Jaja, uansett - ingen kleskode hos oss! Men folk pynter seg jo, det er jo noe hyggelig med det Anonymkode: 23c42...234 Hehe nei😝 kom nettopp ut av babybobla, men det er noe som er ulikt meg, og det er jo kult Anonymkode: 68705...87e
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #13 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hehe nei😝 kom nettopp ut av babybobla, men det er noe som er ulikt meg, og det er jo kult Anonymkode: 68705...87e Ja, det er gøy! Kjør på Anonymkode: 23c42...234
Djungelvrål Skrevet 28. november 2023 #14 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, jeg går i vanlige hverdagsklær på julebord. Jeans og genser. Anonymkode: 669a9...369 Hvorfor det?
Djungelvrål Skrevet 28. november 2023 #15 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg kvinne vurdere dress bare for sjekke reaksjoner. (Jeg er en blond, av og til pyntedame) Anonymkode: 68705...87e Dress er jo helt vanlig. Får nok ingen reaksjoner på det.
skreppamedleppa Skrevet 28. november 2023 #16 Skrevet 28. november 2023 (endret) Nei heldigvis ikke. Vi har hatt julebord hvor det var ugly christmas sweater party og det har aldri vært så fantastisk bra stemning før. Dress, slips og flosshatt har jeg og hatt på meg på et julebord. I år blir det skjørt med sukkerstenger på med tilsvarende topp og en fløyels blazer Jeg liker godt å pynte meg men sånn stiv stemning som ofte følger med er kjipere. Endret 28. november 2023 av skreppamedleppa
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #17 Skrevet 29. november 2023 Har jobbet i 5 ulike firmaer de siste 20 årene, og ikke ett sted har kleskoden vært noe annet enn "julepent". Og flere steder har folk dukket opp i hettegenser og dongeribukse, uten at noen har reagert. Så nei. Det er nok svært sjelden med streng kleskode i Norge. Anonymkode: b7900...67a
Miaiai Skrevet 29. november 2023 #19 Skrevet 29. november 2023 Julebordet er på et finere sted, vi blir over 100 pers. Men ikke alle kommer veldig pyntet, men det viktigste er at vi har det koselig. Jeg skal pynte meg
IkkeStudentLenger Skrevet 29. november 2023 #20 Skrevet 29. november 2023 (endret) Pleide å være at man skulle kle seg pent, dvs mennene gikk som oftest i dress/dressbukse og skjorte, mens damene hadde enten på en pen kjole eller dress (avhengig av hva de følte seg mest komfortabel i ). De siste par årene har det vært mer uformelt, og kleskode har vært "julegenser". Men før var vi gjerne også på restaurant, så da passet det seg også bedre å være litt mer stivt pyntet. Jeg liker å pynte meg, så blir nok penkjole med julegenser over. Endret 29. november 2023 av IkkeStudentLenger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå