AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #1 Del Skrevet 28. november 2023 Som Tante Ulrikkes vei, Gul bok, Jeg er ulven Abid Raja, min skyld Søsteren og kona til Raja Da vi var yngre lovrenski Ut av skyggene, Shazia Majid Jeg har lest Tante Ulrikkes vei, Gul bok, min skyld, Da vi var yngre Tante Ulrikkes vei var en god bok. Selvfølgelig ikke stor litteratur rent språklig eller fortellermessig. Men en bok som ga meg fint perspektiv på folk som vokser i Grorrudalen. ”Det er tradisjon å kalle den førstefødte Mohammed, og Profeten er alle muslimers forbilde, men liksom, de som er så opptatt av at jeg skal komme ut dit og få en fin jobb og alt det der, jeg skjønner ikke hvorfor de ga meg det navnet” Gul bok var ikke spesielt bra synes jeg. Mer som kladd til noe som kunne blitt bra. Litt uengasjerende. Da vi var yngre av Lovrenski var veldig slitsom å lese. Fikk litt vondt i hodet av språket. Men jeg samtidig kommet inn i stemningen i et gangstermiljø. Abid Raja sin bok var knallbra. Veldig sterkt og balansert om problemstillingene rundt det være fra et konservativt innvandrermiljø. Anonymkode: ee700...27c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå