Skorpion72 Skrevet 7. november 2002 #1 Skrevet 7. november 2002 Trenger noen tips/erfaringer når det gjelder bord. Vi blir ca 45 gjester. Hva ville dere gjort? Ville dere hatt U-bord med 2 lange "armer" eller E-bord med med 3 kortere "armer"?
Gjest Madden Skrevet 7. november 2002 #2 Skrevet 7. november 2002 Vi var i et bryllup der det var ca. 50 gjester, de hadde U-bord..synes det var littegranne dumt..tror nok det hadde blitt mer "intimt" med E-bord, og men det er vel egentlig hipp som happ!! :D
HMSP Skrevet 7. november 2002 #3 Skrevet 7. november 2002 Vi hadde vel 43 gjester og E-bord. Med så få gjester fikk vi beskjed om at vi kunne velge U-bord hvis vi ville, men vi følte at det ble bedre plass til å gå rundt med E-bord enn U-bord (og så var jeg nesten ferdig med bordsettingen) Jeg tror det er flere ting du bør reflektere over: Hvordan blir plassen rundt med U-bord kontra E-bord Hvor mye lengre unna brudeparet blir de nederst på armene? Hva anbefaler selskapslokalet dere skal være i? Og - hvordan blir det lettest å fordele gjester Lykke til
monja Skrevet 7. november 2002 #4 Skrevet 7. november 2002 Vi blir 30 gjester til middag og har forsøkt å plassere dem i både U bord og E bord uten at det ble noen særlig suksess, så vi har valgt I bord vi :-?
Fakse Skrevet 7. november 2002 #5 Skrevet 7. november 2002 Vi hadde E-bord, og det ble veldig koselig for oss(brudeparet), fordi vi kunne snakke både med både de som var forran oss og på siden. Når man har U blir brudeparet m/foreldre sittende litt alene synes jeg. Et alternativ er å ha en E der den midterste armen er kortere enn de andre.
foundirish Skrevet 10. november 2002 #6 Skrevet 10. november 2002 Et alternativ kan jo være en mengde mindre (runde) bord, så man sitter i grupper, kanskje mindre ekskluderende for enkeltpersoner. Under talene kan man uansett orientere seg mot taleren. (Vi vil benytte langbord selv, da vi har plass.)
Augustbrud02 Skrevet 11. november 2002 #7 Skrevet 11. november 2002 Hei hei. Vi hadde U-bord og var 40 stykker. Grunnen til at vi hadde det var for å få romslig plass mellom hver av langsidene, slik at det var greit å reise seg og sette seg ved bordet. Nå var riktignok ikke rommet så stort at det var mulig å få til E-bord heller, men jeg tror vi hadde valgt U-bord uansett. Skal man ha E-bord må selve "bunnen" være ganske lang i forhold til en U, og da får man problemer med at de på hver ende kanskje ikke ser eller hører så godt. Har vært i bryllup der vi satt i en E og jeg følte det lissom litt trangt der vi satt jeg, men det er nok bare smak og behag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå