Mistyen Skrevet 14. mars 2002 #1 Del Skrevet 14. mars 2002 Når har utleier krav på å holde tilbake deler av depositum innbetalt på leilighet ved utflytting?? Gjelder dette ved slitasje på tepper ol.?? Vi skal flytte ut av en leilighet snart, og lurer på i hvilke tilfeller utleieren har krav på deler av depositumet til "oppussing" feks? Vi har ikke behandlet leiligheten dårlig altså, men det er sef etter 8 år blitt litt slitasje på teppet i stua...... Lurer på om de kan kreve dette byttet for vårt depositum? Skjønte dere dette? *ler litt* 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnie Skrevet 14. mars 2002 #2 Del Skrevet 14. mars 2002 Dersom det er "normal slitasje" er dette på utleiers regning, forutsatt at dere har en leiekontrakt med "normale" klausuler.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2002 #3 Del Skrevet 14. mars 2002 Det er ikke normal slitasje som skal belastes depositum. Utleier kan trekke fra depositumet når det er ødeleggelser/hærverk (f.eks sparket hull i dører) eller hvis dere ikke har ryddet og vasket skikkelig etter dere. Mimi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2002 #4 Del Skrevet 14. mars 2002 Hei, det stemmer som nevnt her. Deler av depositum kan ikke holdes tilbake grunnet normal slitasje. Men, vær obs på at utleier plikter å sette depositumet inn på en sperret konto, og at du i tillegg til det innbetalte depositum også har krav på å få utbetalt rentene av dette. 10na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnie Skrevet 14. mars 2002 #5 Del Skrevet 14. mars 2002 Jepp, 10na har rett i det siste. Denne kontoen skal endog være i leietakerens navn, men sperret - slik at ingen av partene kan ta ut pengene uten at de er enige. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 14. mars 2002 Forfatter #6 Del Skrevet 14. mars 2002 Vi har sef satt pengene inn på sperret konto, og denne kan kun disponeres av uleier og meg i fellesskap. Vi har i grunn ingenting skrevet i kontrakten , utenom pris på husleie og oppsigelsestid. De sa da jeg flyttet inn at om jeg hang bilder på veggene og det ble merker i tapetet, så kunne de trekke penger av depositumet for å tapetsere på nytt..... Men dette er ikke skrevet i kontrakten, og jeg har sef bilder på veggene.... Kan de forlange at jeg skal tapetsere om stua pga dette??? (nå tror dere sikkert at jeg er ei skikkelig rotejente med huller i vegger og stygge tepper, men jeg er bare så usikker på om hva de kan forlange ved utflytting) _________________ klem fra Misty - selvutnevnt tåkelegger1212[ Dette Innlegg er endret av: Misty den 2002-03-14 15:41 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 9. mai 2004 #7 Del Skrevet 9. mai 2004 Eg leiger ut sjølv, og hadde ikkje "bøtelagt" min leigarar for slike ting. Dette er ting som er sjølvsagte at skjer, og som huseigar må ein rekna med ein del utgifter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå