AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #1 Skrevet 28. november 2023 Fant nettopp ut at kjæresten min er veldig overfladisk, noe som ikke er likt henne. Jeg ble dumpet pga jeg ikke har nok penger, hvis man har slike krav, burde man ikke være åpen om det helt fra start? Eller er det litt pinlig å innrømme å ha overfladiske krav? Føler meg veldig lurt ihvertfall Anonymkode: 91ad4...8a7
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #2 Skrevet 28. november 2023 Tenker du at absolutt alle har overfladiske krav i og med at du formulerer spørsmålet slik i tittelen? I så fall er det like greit at du forblir enslig, du kommer bare til å forpeste ethvert forhold med konstant mistanke og mansplaining om at kvinner egentlig bare vil sånn og sånn. Anonymkode: 3fb83...759
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #3 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Tenker du at absolutt alle har overfladiske krav i og med at du formulerer spørsmålet slik i tittelen? I så fall er det like greit at du forblir enslig, du kommer bare til å forpeste ethvert forhold med konstant mistanke og mansplaining om at kvinner egentlig bare vil sånn og sånn. Anonymkode: 3fb83...759 Oi, sånn kan man også tolke HI, tydeligvis… TS: jeg har ikke overfladiske krav til partner, men jeg har krav om at en partner klarer å bidra økonomisk hjemme, tar vare på helsen sin og at det er en person jeg tenner på - i tillegg til mange andre indre kvaliteter, selvfølgelig. Jeg velger å ikke date folk som ikke innehar disse egenskapene (som jeg vil påstå at ikke er særlig overfladisk heller), så har aldri måttet formidle dem. Min mann har blitt dvaskete med årene (fulltidsjobb, pendling og 3 barn under 6 år), men jeg dumper han ikke av den grunn. Jeg forsøker å hjelpe ham til å holde seg aktiv og ta vare på helsen sin, slik som jeg selv gjør. Jeg er ikke nedlatende eller kritiserer ham. Jeg tenner fortsatt på ham også, selv om han helsemessig har 20-30 kg for mye på kroppen. Hvis du er en latsekk som ikke orker å jobbe kan jeg skjønne kjæresten din. Er du en oppegående mann som jobber og tjener til livets opphold er jeg helt enig i at det er overfladisk av henne. Har aldri kunnet hatt lønn som kriterie, så lenge han kan forsørge seg selv og bidra til fellesskapet på lik linje som meg. Anonymkode: 7d6ff...ddf 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #4 Skrevet 28. november 2023 Penger er ikke nødvendigvis et overfladisk krav, med mindre hun synes at penger er viktig så du har råd til å gå i Louis vuitton frakk og kjøpe lambourghini for å flashe. Penger er noe man er helt avhengig av i et kapitalistisk samfunn. For eksempel ses det ikke på som overfladisk å ønske å kjøpe hus sammen med kjæresten, men da må jo også kjæresten ha nok penger til det og til et lån og til vedlikehold av huset. Det ses heller ikke på som overfladisk å ville reise og oppleve ting, men da må jo også kjæresten ha nok penger til det. Og vil man ha barn så koster barn flere millioner kroner så det er naturlig at man ser på en partners økonomi. Anonymkode: 60a28...506 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #5 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenker du at absolutt alle har overfladiske krav i og med at du formulerer spørsmålet slik i tittelen? I så fall er det like greit at du forblir enslig, du kommer bare til å forpeste ethvert forhold med konstant mistanke og mansplaining om at kvinner egentlig bare vil sånn og sånn. Anonymkode: 3fb83...759 Da leste du nok feil Anonymkode: 91ad4...8a7
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #6 Skrevet 28. november 2023 Hvis det er overfladisk å forvente at partner skal se bra ut og ta vare på utseendet, så er jeg skyldig 😃 ellers blir man tiltrukket av andre og spiser mer ute enn hjemme hvis du skjønner hva jeg mener hehe Anonymkode: 3cc17...245
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #7 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Penger er ikke nødvendigvis et overfladisk krav, med mindre hun synes at penger er viktig så du har råd til å gå i Louis vuitton frakk og kjøpe lambourghini for å flashe. Penger er noe man er helt avhengig av i et kapitalistisk samfunn. For eksempel ses det ikke på som overfladisk å ønske å kjøpe hus sammen med kjæresten, men da må jo også kjæresten ha nok penger til det og til et lån og til vedlikehold av huset. Det ses heller ikke på som overfladisk å ville reise og oppleve ting, men da må jo også kjæresten ha nok penger til det. Og vil man ha barn så koster barn flere millioner kroner så det er naturlig at man ser på en partners økonomi. Anonymkode: 60a28...506 At man har penger er vel et krav for de fleste, alle trenger det ja. Men å dumpe noen med under middels inntekt, selv om jeg klarer meg bra og har det jeg trenger, det vil jeg si er overfladisk, og nesten overrasket hun turte å si det, for ble flau på hennes vegne Anonymkode: 91ad4...8a7
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #8 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At man har penger er vel et krav for de fleste, alle trenger det ja. Men å dumpe noen med under middels inntekt, selv om jeg klarer meg bra og har det jeg trenger, det vil jeg si er overfladisk, og nesten overrasket hun turte å si det, for ble flau på hennes vegne Anonymkode: 91ad4...8a7 Jeg vil ikke si det er overfladisk. I dag er det over 600.000 som ikke har råd til å feire jul i Norge, fattighusene har hatt størst økning av personer med helt normal inntekt som ikke har råd til mat lenger, og flere og flere personer med helt normal økonomi får husene sine tvangssolgt fordi ting ikke lenger går rundt. Det er ikke lenger bare "de fattige" som er fattige, og har du under middels inntekt så vil du nok være fattig litt avhengig av hvor i landet du bor hen såklart. Jeg syns det er viktig å presisere at jeg syns det er horribelt at penger har så mye å si for livene og livskvaliteten våres, jeg er antikapitalist og helt i mot den negative utviklingen, men så lenge penger er det som bestemmer hva slags liv vi kan ha, om vi kan ha to rom i leiligheten eller bo på 18 kvm, om vi kan ha bil og frihet til å bruke den og utfolde livet, om vi kan ta en ferie iblandt, om vi kan spise gode middager hver dag eller om vi kan gi et barn en trygg oppvekst med nok penger til at barna får utfolde hobbyer og sporter de ønsker å delta i, vinterdress i kvalitet så barna ikke fryser, kanskje ha en hytte å skape gode minner på etc... Så er det pengene som rår. Om man føler at en partner holder en tilbake i livet, uavhengig om det er pga økonomi eller andre ting, så er det helt legitimt å gjøre det slutt. Man kan desverre ikke overleve på luft og kjærlighet og selvom det høres romantisk ut for noen å bo på en billig låve ute i ingenmannsland og bare spise poteter så er det ikke mange som i virkeligheten synes at det er et liv de får utfolde som de ønsker. Anonymkode: 60a28...506 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #9 Skrevet 28. november 2023 Folk vet ikke alltid hva slags krav de har, ikke klarer ikke å si det. Men det er selvsagt en fordel å si det som er viktig for en tidligst mulig. Min eks gikk fordi jeg ikke kan løpe maraton. Det var ikke akkurat et krav da vi startet å date - og det ble slutt. Men man får vel ha de kravene man vil. Anonymkode: c5666...f80
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #10 Skrevet 28. november 2023 Du må vite at kvinners krav til menn endrer seg med årene og de gjenspeiler også ofte hva venninner og samfunnet rundt krever av en mann Det beste er nok bare å holde seg unna så slipper man hodebry og knust hjerte. For kvinner kan overhodet ikke stoles på. Og hvorfor skulle man det? De er jo oppdratt med en "MEG SELV FØRST" holdning, og så møtes de med holdningen om at menn kan dumpes lett, for det er så mange andre der ute de heller fortjener. Anonymkode: 93dd9...6fc 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #11 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): ...kvinner kan overhodet ikke stoles på. Og hvorfor skulle man det? De er jo oppdratt med en "MEG SELV FØRST" holdning, og så møtes de med holdningen om at menn kan dumpes lett, for det er så mange andre der ute de heller fortjener. Anonymkode: 93dd9...6fc Jeg er blitt dumpet av samtlige mannlige kjærester og likevel sier jeg ikke sånt om menn generelt. Jeg skjønner jo at jeg selv valgte alkurat de mennene av en grunn og må gå i meg selv på det. Anonymkode: c5666...f80
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #12 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvis det er overfladisk å forvente at partner skal se bra ut og ta vare på utseendet, så er jeg skyldig 😃 ellers blir man tiltrukket av andre og spiser mer ute enn hjemme hvis du skjønner hva jeg mener hehe Anonymkode: 3cc17...245 Da regner jeg med at du også er opptatt av å se bra ut og ta vare på deg selv, ikke sant? Og spiller det egentlig noen rolle hva andre mener om dine preferanser og forventninger? Folk er ulike også der. Det verste som kan skje, er at man har såpass urealistiske forventninger og krav til en partner at man gjør det vanskelig for seg selv. Anonymkode: 99845...30a
Ellah Skrevet 29. november 2023 #13 Skrevet 29. november 2023 Nja, han vet at jeg forventer at han holder seg nogenlunde i form og vil være attraktiv ovenfor meg. Jeg gjør selvsagt det samme tilbake. Økonomisk må han klare sin del av faste utgifter, og helst ha råd til noe ekstra som en ferietur eller et restaurantbesøk innimellom. Vi er ganske like der, og dette ble kommunisert tidlig i datingen. Utseendedelen er nok hakket viktigere for han enn meg, uten at det betyr at jeg må være modellpen og supertrent! Det handler mer om å ikke forfalle bare fordi man er i et forhold.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #14 Skrevet 29. november 2023 Man har ingen plikt til å være åpen om noen som helst krav, enten de er overfladiske eller ikke. Det er ikke overfladisk å forvente at partner har stabil og god økonomi. Økonomi påvirker alt i et forhold og kan være svært ødeleggende. Overfladisk ville være krav i forhold til utseende eller noe annet som ikke betyr noe som helst. Anonymkode: e070a...61d
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #15 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Da regner jeg med at du også er opptatt av å se bra ut og ta vare på deg selv, ikke sant? Og spiller det egentlig noen rolle hva andre mener om dine preferanser og forventninger? Folk er ulike også der. Det verste som kan skje, er at man har såpass urealistiske forventninger og krav til en partner at man gjør det vanskelig for seg selv. Anonymkode: 99845...30a Så utrolig rar kommentar. Når en skriver at hen forventer at partner tar vare på seg selv og utseendet, ligger det ikke automatisk i det at vedkommende selv gjør det samme? Eneste unntaket må være incel gutter som ikke har gått til frisøren på tre år og som bruker de samme klærne som de gjorde på VGS, og sitter hjemme å klager over at pene jenter vil ha pene menn på tinder. Anonymkode: 60a28...506 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå