Gå til innhold

Tvillinger, kun en av ganger på besøk…?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en datter som får på mellomtrinnet. Hun er venninne med to tvillingsøstre. Min datter har den siste tiden fått nei til svar om å leke hos tvillingene, fordi de allerede har avtalt med et annet barn om besøk. Moren til tvillingene sier at de kun får lov til å ha en av gangen på besøk.. Min datter blir veldig lei seg da

Jeg vurderer å ha samme regel når det gjelder tvillingene, kun en av gangen når de skal på besøk. Er det innenfor?

Anonymkode: 0bdd4...514

Skrevet

Ja

Anonymkode: 68428...d82

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor ikke? Omverdenen bør tilstrebe å invitere tvillinger separat fordi de er separate mennesker. Din datter er da trolig ikke venner med «tvillingene», men med en av dem? Å invitere begge fordi din datter er venn med den ene blir som å invitere en venns øvrige søsken. Latterlig.

Du (og barnas mor) bør forresten slutte omtale barn som «tvillingene». Det gir assosiasjoner til en voksens nivå av evne til å fungere i hverdagen som du ikke ønsker. Du kunne og burde ha omtalt dem som søsken. 

Anonymkode: 9b1f9...580

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, jeg tenker at urimelighet ikke bare kan men bør møtes med urimelighet. 

• Liker 3
Skrevet

Ta her

Da tenker jeg at denne regelen gjelder kun tvillingene. De andre foreldrene tillater flere barn samtidig, kun disse her som sier nei til flere en av gangen..

Begge foreldrene er i vanlig jobb, tror ikke det er noe sykdom eller annet bak som gjør at de ikke orker (selv om jeg ikke vet for sikkert)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor ikke? Omverdenen bør tilstrebe å invitere tvillinger separat fordi de er separate mennesker. Din datter er da trolig ikke venner med «tvillingene», men med en av dem? Å invitere begge fordi din datter er venn med den ene blir som å invitere en venns øvrige søsken. Latterlig.

Du (og barnas mor) bør forresten slutte omtale barn som «tvillingene». Det gir assosiasjoner til en voksens nivå av evne til å fungere i hverdagen som du ikke ønsker. Du kunne og burde ha omtalt dem som søsken. 

Anonymkode: 9b1f9...580

Forskjellen ligger i at mon datter er venn med begge to. Eller, hun har jo mange venner, ink disse to

Til neste gang:

Datteren min er venn med to søsken som er født samme dag, der alle 3 går i samme klasse? 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Tenker at du bør være litt obs på forholdet mellom ditt barn og tvillingene hvis du nekter den ene å komme. Det er ikke foreldrene som blir straffet for oppførselen her. 

Anonymkode: 1bbb3...355

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker at du bør være litt obs på forholdet mellom ditt barn og tvillingene hvis du nekter den ene å komme. Det er ikke foreldrene som blir straffet for oppførselen her. 

Kanskje foreldrene skjønner da hva de gjør? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Forskjellen ligger i at mon datter er venn med begge to. Eller, hun har jo mange venner, ink disse to

Til neste gang:

Datteren min er venn med to søsken som er født samme dag, der alle 3 går i samme klasse? 

Hahaha:) Fortsett å omtal dem som tvillingene. For det er jo faktisk det de er😂

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje foreldrene skjønner da hva de gjør? 

Ja, men er det alle som bryr seg? Nei. Noen blir bare enda vrangere. 

Skrevet

Det er helt innafor. Jeg hadde to venninner som var tvillinger, men trivdes best med den ene. Så va ofte bare en ble invitert, de er jo to ulike individer

Anonymkode: 507e2...419

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor være kjip tilbake? 🤔

Tenker uansett at hjemme hos dem vil det jo være tvillinger + 1 = 3 barn (utenom evt. søsken). Om din datter skulle vært med, ville de blitt 4.

Kanskje de bare synes det er nok med 3 om gangen…

Hos deg ville det vært 2 barn om du følger regelen din ( u. søsken).  Altså færre barn. Skjønner ikke hvorfor du tenker utelate den andre tvillingen for «øye for øye, tann for tann». 

Når det er sagt, så har også tvillinger godt av å ikke alltid henge sammen som erteris. Selv om de kan ha god støtte i hverandre. 

Anonymkode: f40d6...80f

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ta her

Da tenker jeg at denne regelen gjelder kun tvillingene. De andre foreldrene tillater flere barn samtidig, kun disse her som sier nei til flere en av gangen..

Begge foreldrene er i vanlig jobb, tror ikke det er noe sykdom eller annet bak som gjør at de ikke orker (selv om jeg ikke vet for sikkert)

Å ha en regel som kun skal gjelde ett søskenpar, det er bare smålig. Stinker hevn.

Du setter regler for ditt hjem, men det bør være likt for alle.

Forøvrig dust av tvillingforeldrene å ikke la de invitere en venn hver. De er tross alt individer, som må få lov til å danne vennskap hver for seg.

Men det er ikke noe du kan styre.

Anonymkode: d5f10...de4

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er jo barna du straffer her. Det går fint være like god venn med tvillinger. Du trenger ikke være kjip slik den ene tvillingen føler seg utenfor. Det er ikke du som har som oppgave å bestemme når de skal skilles eller ikke. Moren til tvillingene er kjip. Kan ikke du være den hyggelige? Invitere heller tvillingene til dere, og kanskje en til venn. Hilsen tvilling. 

Anonymkode: f98c0...5ca

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Har aldri forstått slike regler, kun 1 venn inne om gangen. Var noen som hadde det slik når jeg var barn også. Hos oss var alltid velkommen, og gjett hvor alle syntes det var gøy å være. 

Anonymkode: a0297...da7

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Man kan mene så mye man vil om tvillinger. Hva som er bra og ikke. Men risikoen er at datteren din taper på begge fronter hvis tvillingene velger hverandre først. Det gjorde alltid mine. Hva folk måtte mene om at de ikke hadde godt av å være sammen hele tiden brydde dem ikke. Som voksne er de like tette. 

Dessuten synes jeg ikke man skal betale smålighet tilbake med smålighet. Ikke rart ungene vokser opp som små diktatorer. 

Anonymkode: e01bb...7b0

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser ikke hvorfor man skulle ta igjen med samme mynt. Dette blir jo bare en ond sirkel som til syvende og sist går ut over barna. Noen må være den voksne og oppføre seg på en god måte. Jeg hadde invitert begge tvillingene der det var naturlig og latt moren være urimelig alene. Jeg ønsker å være inkluderende og også lære barna mine å være det og det gjør man ikke ved å hevne seg på denne måten.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvorfor være kjip tilbake? 🤔

Tenker uansett at hjemme hos dem vil det jo være tvillinger + 1 = 3 barn (utenom evt. søsken). Om din datter skulle vært med, ville de blitt 4.

Kanskje de bare synes det er nok med 3 om gangen…

Hos deg ville det vært 2 barn om du følger regelen din ( u. søsken).  Altså færre barn. Skjønner ikke hvorfor du tenker utelate den andre tvillingen for «øye for øye, tann for tann». 

Når det er sagt, så har også tvillinger godt av å ikke alltid henge sammen som erteris. Selv om de kan ha god støtte i hverandre. 

Anonymkode: f40d6...80f

De har bare tvillingene, jeg har tre barn til sammen

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Man kan mene så mye man vil om tvillinger. Hva som er bra og ikke. Men risikoen er at datteren din taper på begge fronter hvis tvillingene velger hverandre først. Det gjorde alltid mine. Hva folk måtte mene om at de ikke hadde godt av å være sammen hele tiden brydde dem ikke. Som voksne er de like tette. 

Dessuten synes jeg ikke man skal betale smålighet tilbake med smålighet. Ikke rart ungene vokser opp som små diktatorer. 

Anonymkode: e01bb...7b0

Det er faktisk enda en grunn til å kun invitere den ene. Er barna uenige, velger alltid tvillingene den andre og mitt barn står utenfor

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det er helt innafor. Jeg hadde to venninner som var tvillinger, men trivdes best med den ene. Så va ofte bare en ble invitert, de er jo to ulike individer

Anonymkode: 507e2...419

Tenker det samme. Tvillinger er individer, så men kan selvsagt utvikle vennskap med bare én, eventuelt begge, men tilbringe individuell tid med dem. 

Anonymkode: 5725d...385

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...