AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #1 Skrevet 28. november 2023 Vi har store barn nå, og nyter friheten. Da ungene var mindre, var det mye overnattinger i form av venner og fettere hos oss. Vi har hatt noen år med mye turbulens med en av ungene våre, og det har gjort oss temmelig slitne både jeg og mannen. Vi har rett og slett ikke så mye å gå på. Nå har bror til min mann små barn, og de spør oss innimellom om å ha dem på overnatting. Jeg kjenner at jeg ikke har lyst til det en eneste plass. De har aldri selv stilt opp motsatt vei, da våre unger var små. De kunne aldri og hadde alltid andre planer, så jeg føler ikke vi skylder dem noe på den fronten. Så er det forholdet til ungene deres da, det er jo fint. Vi ser dem stadig vekk. Men både jeg og mannen har ingen lyst til å ha dem på overnatting med det ansvaret det innebærer. Sist vi hadde dem, var den minste helt utrent med å sove borte. Vi var visst det første stedet h*n overnattet fikk vi vite etterpå. Den natten gikk bare ut på grining og hjemlengsel, ikke greit i det hele tatt. Hadde vi bare vært forberedt på det....Så jeg orker ikke. Er det flere som har det slik? Tenker de synes vi er vanskelige, men det får bare være. Anonymkode: ee9f7...a64
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #2 Skrevet 28. november 2023 Si nei. Anonymkode: b581e...0b5 5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #3 Skrevet 28. november 2023 Syns det var slitsomt å ha liten niese på overnatting fra toårsalder. Da var våre store, så følte jo endelig at vi kunne nyte helgene litt. De passet selvfølgelig aldri våre. Men vi sa aldri nei 🙃 Anonymkode: 443d0...2f0
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #4 Skrevet 28. november 2023 Nei, det er ikke morsomt… Anonymkode: 451ef...8b1
Blåttvann Skrevet 28. november 2023 #5 Skrevet 28. november 2023 Liker ikke. Men gjør det. Men i ditt tilfelle synes jeg disse menneskene fortjener at dere hjelper til! Si nei.
Blueberrymuffin Skrevet 28. november 2023 #6 Skrevet 28. november 2023 Kommer helt an på. Hvis de er i familie, litt store, og man kjenner de godt kan det være veldig trivelig og gi mange fine minner for fremtiden 😊 Hvis det er andre sine barn, ukjente eller utenom familien, så nei, absolutt ikke gøy!
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #7 Skrevet 28. november 2023 Nei, synes det er kjedelig, men gjør det for nevøen min, fordi jeg er så glad i han. Ellers nekter jeg å sitte barnevakt, kun for han. Anonymkode: 2b320...6f0
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #8 Skrevet 28. november 2023 Nå har jeg fortsatt små barn, men jeg har alltid elsket barn og jobber med barn, så jeg ser jo for meg at jeg liker det siden og. Nieser og nevøer kommer alltid til å være velkomne. De er her veldig ofte nå og. Koser meg når jeg har ekstra unger, liker at det skjer litt. Anonymkode: 1e5d6...800
Ginger66 Skrevet 28. november 2023 #9 Skrevet 28. november 2023 Ja, hvis man har overskudd så synes jeg det er hyggelig. Jeg har to grandnevøer på 6 og 13 som overnatter ganske ofte og det er veldig givende det forholdet man får med de. Jeg har ikke barn selv. 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #11 Skrevet 28. november 2023 Nei. Heldigvis så fikk jeg og min søster barn samtidlige. Så jeg har ikke passet på dem. Er ikke så glad i barn. Og kjenner jeg er sliten. Så har ikke gidda å passe noen når barna mine har blitt stor nå. Anonymkode: 784c0...6b9
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #12 Skrevet 28. november 2023 Nei, jeg synes bare det er slitsomt, for jeg føler jeg må aktivisere barna hele tiden. Anonymkode: ebff5...b8c 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #13 Skrevet 29. november 2023 Jeg elsket å passe tantebarna mine fra jeg var 19-30 år gammel, og hadde de gjerne boende en hel uke hos meg. De ga meg både glede og overskudd, og det var aldri et ork. MEN jeg var/er barnløs selv; har mine tvil om jeg hadde orket det hvis jeg hadde hatt barn selv. I dag er jeg syk, og synes det er kjipt å ikke kunne stille opp for lillesøsteren min som har to barn på 4 og 8 år🥹Men jeg elsker barn da, og det er sjelden jeg virkelig misliker små mennesker (før de evt blir monstertenåringer😃). Mine veninner har sjelden spurt om barnevakt, i så fall har det vært at jeg har passet et par timer på ettermiddag, noe som har vært helt ok. Føler ikke at jeg trenger noen gjentjeneste, da jeg er mye alene pga sykdom, og har satt pris på å være med barna. Så mitt svar er vel ja, med visse forbehold så liker jeg å være barnevakt(korte vakter)😊 Anonymkode: ac777...2ba
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #14 Skrevet 29. november 2023 Jeg synes ikke det er morsomt, nei. Men det er noe jeg gjør som en tjeneste, ikke for min egen del. Jeg synes ikke det er helt rettferdig å si at "de satt aldri barnevakt for oss". Da dere hadde småbarn var de barnløse, som jeg har forstått det? Da skjønte de gjerne ikke helt hvordan det er å ha barn, var kanskje engstelige for å skulle ta vare på andres barn, osv. For meg hadde det vært fullstendig uaktuelt å ha barn på overnattingsbesøk da jeg var barnløs - jeg syntes det var kjempeskummelt å skulle ta vare på andres barn. Det er helt ok å si nei om dere ikke vil, altså, men jeg reagerer litt på det å skulle "rettferdiggjøre" det med "de satt aldri barnevakt for oss" - når de var i en annen situasjon enn dere er da dette skjedde. Anonymkode: 0a27f...3aa 1
flusa Skrevet 29. november 2023 #15 Skrevet 29. november 2023 Nei🙈 Er heldigvis aldri barnevakt. Var,det mye da jeg var liten selv, for min niese. Det var,gøy den gang.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #16 Skrevet 29. november 2023 Har dere ikke overskudd så si nei. Det gjelder alt faktisk. Anonymkode: bd3da...0e4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #17 Skrevet 29. november 2023 Nei kan ikke fordra å ha andres barn på overnatting, har mer enn nok med mine to egne. Vi har av og til nevøer/nieser på overnatting men de er store nå (skolebarn) og det er kun en sjelden gang. Småbarn er ikke aktuelt. Anonymkode: c292b...24d
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #18 Skrevet 29. november 2023 Det er koselig. Har ingen barn selv så er ikke utbrent på småbarnslivet akkurat. Anonymkode: 6d77d...09f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå