AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #1 Skrevet 28. november 2023 Dere med migrene, hvilken triptan bruker dere når dere har behov for rask effekt? Jeg har bare tabletter og bruker stort sett eletriptan, men det går 2 timer før den virker. Noen ganger kunne det vært greit å han en medisin som fungerer litt raskere. Anonymkode: f93df...fbd
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #2 Skrevet 28. november 2023 Bruker Sumatriptan - Bluefish. Men jeg blir veldig sløv av den, kan bare ta den hjemme og sovner etter inntak. Anonymkode: efa13...d38
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #3 Skrevet 28. november 2023 Bruker sumatriptan, tar en halvtime på meg. Blir ikke sløv av den eller andre bivirkninger. Anonymkode: d75dd...34d
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #4 Skrevet 28. november 2023 Maxalt smeltetablett. Rask og god virkning hvis jeg tar den tidlig i anfallet. Heldigvis bare moderat plaget av migrene. Anonymkode: c3185...75e
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #5 Skrevet 28. november 2023 Bruker Maxalt rapitab Organon, som er Rizatriptan. Bruker de sammen med et gram paracet og ibux ved anfall. Da tar det anfallet relativt rask. (alt i samråd med nevrolog selvsagt) Anonymkode: 7b1b1...654
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #6 Skrevet 28. november 2023 Bruker Imigran injeksjon. Anonymkode: ae28b...8df
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #7 Skrevet 28. november 2023 Imigran eller Zomig nesespray. Den funker på bare få minutter. Anonymkode: ab3cf...5ef
Hatsumomo Skrevet 28. november 2023 #8 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dere med migrene, hvilken triptan bruker dere når dere har behov for rask effekt? Jeg har bare tabletter og bruker stort sett eletriptan, men det går 2 timer før den virker. Noen ganger kunne det vært greit å han en medisin som fungerer litt raskere. Anonymkode: f93df...fbd Tips, drikk MASSE vann når du tar triptaner. Alltid tatt 2 timer før Imigran virket på meg før en annen med migrene sa tipset om vann. Nå tar det maks 40 min.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #9 Skrevet 28. november 2023 Har bare imigran nesespray (siden jeg spyr noen ganger). Tar vel sånn 45 min før jeg synes det hjelper mye. Anonymkode: b04b5...e1d
Helene Skrevet 28. november 2023 #10 Skrevet 28. november 2023 Triptaner har reddet meg. Jeg har prøvd alt som finnes. Og jeg får alt av bivirkninger. Gikk på imigran i flere år. Dette var det første av triptaner. Jeg var en av de få som ikke tålte dette. Etterhvert kom det kopipreparater. Jeg har prøvd alt. I dag bruker jeg noe som heter Relpax. Jeg får migrene. Tar en tablett, 2 timer etterpå spiser jeg mat. Har du migrene kan du ikke forvente at det går over på 10 min. Jeg gir det 2 timer. 1
Kalevala Skrevet 29. november 2023 #11 Skrevet 29. november 2023 Jeg bruker Relpax til å stanse anfallet, og så tar jeg en Naramig når jeg legger meg om kvelden for å unngå at migreneanfallet blusser opp igjen i løpet av natten. Her er oversikt over alle de 7 ulike triptanene: https://hodepinenorge.no/hodepine/migrene/behandling-av-migreneanfall/triptaner-anfallsbehandling-mot-migrene/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå