Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har jeg lest om flere som har søkt renter av ung ufør etterbetaling (?). Tror jeg fikk nærmere 100 000 i etterbetaling fordi jeg ikke fikk ung ufør tillegget som jeg hadde rett på når jeg gikk på aap. 

Lurer også på om det da er sånn at jeg kan søke renter på grunnstønad? Fikk avslag av nav i to år på grunnstønad og det ble sendt til trygderetten der jeg vant og fikk sats 4 og etterbetalt rundt 65000 kr. Er dette noe man da også kan søke renter på? 

Aldri hørt om dette med renter nå før jeg plutselig leste at folk fikk det innvilget. Trodde alt sånt gikk automatisk, men man må be om det? Sendte de bare en melding på minside, vet ikke om det er rett heller, veldig lite informasjon om dette? Og hvor mye utgjør egentlig sånn rente? Kan vel ikke være så mye? 

Anonymkode: f07d8...594

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Renter kan du be om, men det er utrolig vanskelig å finne informasjon om det hos nav. Du har bedt om vurdering på rett måte 😊

Tror rentesatsen er ca 4%.

Anonymkode: ab31b...26f

Skrevet

I vedtaket om tilbakebetaling står det at det kommer eget vedtak om renter. Har selv ventet på dette vedtaket i snart 8 måneder så regner med det ikke er så lenge igjen. 

Anonymkode: 7c381...bd1

Skrevet

Fikk avslag på renter av etterbetalingen. 

Anonymkode: b2c07...bca

Skrevet

Kan man søke om dette når det er mange år siden man fikk ufør og den vanlige etterbetalingen eller er det for sent?

Anonymkode: c0aea...ad5

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan man søke om dette når det er mange år siden man fikk ufør og den vanlige etterbetalingen eller er det for sent?

Du kan søke mange år etterpå. Fikk etterbetalingen i 2016 og rentene i år. 

Gikk nesten 2 mnd fra jeg ba om rentene til pengene var på konto. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvilken begrunnelse? Anbefaler deg å klage. 

Anonymkode: ca372...70d

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mest sannsynlig for at de allerede var utbetalt. En får ikke avslag, dette er noe en har krav på. Selv hadde jeg fått meste utbetalt, men det var noe jeg ikke hadde fått. Da jeg gikk på yrkesrettet attføring, for det var noe annet igjen… 

Anonymkode: 06d5c...f69

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Renter kan du be om, men det er utrolig vanskelig å finne informasjon om det hos nav. Du har bedt om vurdering på rett måte 😊

Tror rentesatsen er ca 4%.

Anonymkode: ab31b...26f

Rentesatsen er den satsen rentene lå på på det gjeldene tidspunkt, samt at de forholder seg til kun halv rentesats om jeg ikke tar feil. Ikke rart de holder på slik…

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ja. Etter det jeg har skjønt er det ikke en egen søknad, men man kan sende melding inne på «ditt nav» om at man vil ha tilbakebetalt renter for «xx». 

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ja. Etter det jeg har skjønt er det ikke en egen søknad, men man kan sende melding inne på «ditt nav» om at man vil ha tilbakebetalt renter for «xx». 

Hvordan vet man om man har rett til det?

Anonymkode: 2512d...b3d

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan vet man om man har rett til det?

Anonymkode: 2512d...b3d

En har rett til det uansett så lenge en venter en etterbetaling.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Venter min etterbetaling av renter snart. Aner ikke hvor mye det blir og det er selvfølgelig skattepliktig. Ut av statskassa og så inn igjen, skjønner ikke vitsen. 

Noen som vet om det er renter jeg får for alle årene på AAP (jeg fikk en stor etterbetaling på dette), eller er det kun fra tidsrommet jeg gikk fra AAP til UU?

Anonymkode: 5ebf5...02f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...