Gå til innhold

Noen som har opplevd at HCG stiger saktere enn normalt men at det har gått bra likevel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 5 etter IVF. Jeg tok den første blodprøven på torsdag som viste at jeg var gravid (HCG på 130). Tok ny blodprøve i dag pga små blødninger over flere dager og denne viste HCG på 260, altså et altfor lavt tall ift forventet stigning.

Skal ta ny blodprøve om et par dager. Jeg skjønner jo egentlig at dette ikke kommer til å gå veien, men vil bare høre om det er noen solskinnshistorier der ute der det har gått bra til tross for at HCG ikke har steget som det skal? 

Anonymkode: 643eb...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei dessverre. Ikke med så lav stigning over 4 dager. 

Har opplevd at det har gått bra med lave tall og litt treg stigning, men det gjorde ett byks opp på 3 blodprøve og var oppe i normale tall ved 4 blodprøve. 

Anonymkode: 09f13...ef3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, delvis.

Jeg hadde tre IVF-graviditeter med for lav stigning. Husker ikke tallene lenger, men langt under dobling per to døgn.

To endte i spontanabort, den tredje endte i baby.

Anonymkode: c3d64...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Nei dessverre. Ikke med så lav stigning over 4 dager. 

Har opplevd at det har gått bra med lave tall og litt treg stigning, men det gjorde ett byks opp på 3 blodprøve og var oppe i normale tall ved 4 blodprøve. 

Anonymkode: 09f13...ef3

Ok, så da gikk stigningen tregt til å begynne med (men ikke så tregt som hos meg?) og så tok det seg opp? Husker du hvor langt på vei du var da det gjorde et byks? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, delvis.

Jeg hadde tre IVF-graviditeter med for lav stigning. Husker ikke tallene lenger, men langt under dobling per to døgn.

To endte i spontanabort, den tredje endte i baby.

Anonymkode: c3d64...aeb

Takk for svar. Godt at det gikk bra til slutt for din del ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ingen god erfaring med det, men mitt utfall har ingenting å si for ditt utfall. ❤️

14 dpo: 123

16 dpo: 203

18 dpo: 370

20 dpo: 550

24 dpo: 2800 (plutselig normal stigning)

Endte i MA, utviklingen hadde stoppet i uke 5+5, altså ca rundt siste hcg måling. Ble oppdaget i uke 7+2, hadde da hcg på 8200.

Anonymkode: 6da47...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager, men en dobling på 4-5 dager går ikke bra. 

Og jeg har vært i dine sko. Det beste er egentlig en kjapp spontanabort. Jo lengre det tar, jo mer forsinker det prosessen med neste Ivf. 

Anonymkode: 1a2df...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre, jeg har hatt to tilfeller med lav stigning etter ivf, som begge har endt i SA. Som den over meg sier; det beste er egentlig å håpe å bli ferdig med det for å komme i gang på nytt. Den ene gangen min så var det i flere uker et slags håp fordi det steg i rykk og napp, men var selvfølgelig ikke liv laga. 

Anonymkode: abfb8...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare målt HCG en gang, og det var fordi vi mistenkte at det ikke var som det skulle. Hadde småblødd litt nesten hele tiden, og var i uke 8-9. Det viste seg å være en graviditet i egglederen.

Skulle gjerne hatt en solskinnshistorie, men vi målte ikke HCG i de to neste graviditetene mine da alt gikk som det skulle.

Anonymkode: dbc7e...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk dessverre ikke veien her heller. Var i uke 6-7, men småblødde litt. Første hcg ca 400, to dager senere ca 600, 4 dager senere ca 900. UL viste at utviklingen hadde stoppet i uke 4-5. Aborten kom i gang av seg selv i uke 8.  

Anonymkode: 68ceb...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Beklager, men en dobling på 4-5 dager går ikke bra. 

Og jeg har vært i dine sko. Det beste er egentlig en kjapp spontanabort. Jo lengre det tar, jo mer forsinker det prosessen med neste Ivf. 

Anonymkode: 1a2df...508

Takk for svar. Uff, ja jeg får bare håpe at kroppen ordner opp og at dette går fort over sånn at vi kan prøve på nytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har opplevd det etter IVF (frys). De trodde ikke det skulle gå veien. Jeg husker dessverre ikke verdier osv, men første prøve var svært lav, andre også, og så kom det seg litt. Ble baby ❤️ de kaller det slow starter. 

Anonymkode: edba3...7b2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg har opplevd det etter IVF (frys). De trodde ikke det skulle gå veien. Jeg husker dessverre ikke verdier osv, men første prøve var svært lav, andre også, og så kom det seg litt. Ble baby ❤️ de kaller det slow starter. 

Anonymkode: edba3...7b2

Tusen takk for svar. Så fantastisk at det gikk bra selv om det virket usannsynlig ❤️ Kanskje jeg skal tørre å ha et bittelite håp likevel. Får svar på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...