AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #1 Del Skrevet 28. november 2023 Første årene var dette aldri et problem. Hunden er blitt eldre og har også nedsatt syn. Mulig det spiller en rolle. Nå bjeffer han voldsomt. Jeg har satt på spillelister med fyrverkeri lavt (men såpass at man hører fyrverkeriet). Bjeffer da voldsomt, spesielt med hylende fyrverkeri. Vi skal være hjemme. Bor i hus.alke rom har vi duer, bortsettfra en liten bod, men der tviler jeg hunden vil være. Han er ikke glad i å bli lukket inne på et rom. Og det er heller ikke nok plass til at jeg kan sette meg ned med han der inne. Bør hunden gå løs inne? Være på et rom? Radio eller musikk som overdøver lyden den verste tiden? Hvordan trener vi? Anonymkode: a5a91...a2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #2 Del Skrevet 28. november 2023 Hunden jeg hadde som barn satte vi oss ned hos og trøstet på nyttårsaften, den ble livredd alt smell. Som voksen med egnen hund har vi behandlet de som om det var en normal dag. Ikke funnet på masse for å overdøve, trøste eller forandre på faste trygge steder. Vi har tatt de med på tur når de første små smellene kommer rundt 18. De har aldri reagert på et eneste smell og kan tas med ute når det står på som verst uten at de bryr seg noe som helst. Ofte tror jeg frykten for raketter er noe som er påført fra eiere da de forventer at dyra skal bli redde. Anonymkode: 4a6c2...93b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 28. november 2023 #3 Del Skrevet 28. november 2023 (endret) Med alle dyr så er det viktig å oppføre seg som den lederen man er. Jo mer styr du lager jo mer tenker dyret at dette er noe som må reageres på. Endret 28. november 2023 av Macro 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #4 Del Skrevet 28. november 2023 fikk en omplasserings i fjor som ikke hadde opplevd nyttårsraketter (burde vært forbudt!) Gikk tur i 18-19 tia. Den reagerte ikke på smell. Jeg lot som ingenting. La meg i senga med hunden ved siden av kl 23.30. Dro ned rullgardina og snudde meg med ryggen til og lot som jeg sov. Ute hørtes det ut som 2.verdenskrig - og hunden reagerte ikke. Anonymkode: 6a177...c2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #5 Del Skrevet 28. november 2023 Her blir nyttåret ringt inn i midten av en veldig lang tunnel med goddyret med😊 Anonymkode: 2429a...add Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #6 Del Skrevet 28. november 2023 https://www.vg.no/forbruker/reise/i/Jo2Eqm/hit-kan-du-ta-med-hunden-din-paa-nyttaarsaften Anonymkode: d0df9...df1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #7 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Her blir nyttåret ringt inn i midten av en veldig lang tunnel med goddyret med😊 Anonymkode: 2429a...add Her sjekker vi inn på hotell på Gardemoen der alle rom er lydisolerte Anonymkode: e8968...2cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 28. november 2023 #8 Del Skrevet 28. november 2023 Hvis du skal trene på det så må lyden være så lav at din hund reagerer minst mulig. Skru på lyden svært lavt, med en gang hunden hører lyden si "bra!", skru av lyden og flere gode godbiter på gulvet. Når hunden har spist dem, gjenta. Gradvis kan du øke hvor lenge lyden varer eller hvor høyt volumet er, men ikke gå frem så fort at hunden får en stor reaksjon. Da må du gå tilbake i treningen. Du vil antagelig ikke nå i mål med treningen til nyttårsaften (spesielt siden nyttårsaften er mer enn bare lyd, det er blinkende lys og lukt) så jeg anbefaler at du tar kontakt med veterinær og får angstdempende medisiner. Det finnes flere typer som er laget for å være kortidsvirkende for f.eks nyttårsaften - vanlige er Tessie eller Sileo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå